بازدید 1691

سواحل و جزایر خلیج فارس مواج است

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: سواحل و جزایر خلیج فارس امروز (جمعه) با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی مواج خواهد بود و در ساعت های بعدازظهر و شب نیز تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش باد جنوب غربی متلاطم خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 19 January 2024

به گزارش «تابناک»، محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی روز جاری بیشینه سرعت باد در خلیج فارس در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا به ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی ادامه داد: توصیه می ‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورها در خلیج فارس و بنادر غربی استان هرمزگان صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: از روز شنبه به صورت موقت از سرعت بادهای غربی کاسته خواهد شد و از نو روز یکشنبه دریا در این مناطق با وزش نسبتا شدید جنوب غربی – شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: امروز جمعه (به ویژه ساعت های بعدازظهر و شب) تا صبح شنبه ۳۰ دیماه، با تحت تاثیر فعالیت سامانه ای بارشی، در مناطق شرقی، مرکزی، ارتفاعات شمالی، تنگه هرمز و با احتمال کمتر در برخی نقاط غربی و سایر مناطق دریایی استان، افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش سرعت لحظه ای باد پیش بینی می شود.

وی گفت: بنابراین توصیه می شود نسبت به رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی و صعود به بلندی ها به ویژه در مناطق شرقی استان هرمزگان احتیاط لازم صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی قشم افزود: برای روز شنبه، بیشینه دما در برخی نقاط افزایش یک تا سه درجه خواهد داشت.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۷ درجه و ۷۷ درصد و شهر قشم را ۱۹ و ۷۵ درصد اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی