بازدید 2225
با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛

تفاهم‌نامه اجرای فاضلاب در 5 شهر استان کرمان به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تاسیسات فاضلاب 5 شهر استان کرمان ، صبح امروز چهارشنبه 27 دی‌ماه، بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب کرمان در محل دفتر استاندار کرمان، به امضا رسید.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 17 January 2024

تفاهم‌نامه اجرای فاضلاب در 5 شهر استان کرمان به امضا رسید

به گزارش «تابناک» به نقل از مس‌پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در این نشست که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای پروژه احداث تاسیسات فاضلاب در 5 شهر استان کرمان کاری بزرگ است که نگاه شرکت ملی مس بر این موضوع بیش از آنکه برای استفاده از آب باشد، نگاهی متناسب با مسئولیت‌های اجتماعی‌ است.

وی افزود: شرکت ملی صنایع مس  ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام داده و آب را از خلیج فارس برای صنایع منتقل کرده است و 24 میلیون مترمکعب سهمیه از پروژه انتقال آب داریم و 35 میلیون مترمکعب آب مصرفی ماست که 5 درصد از این آب تولیدی شبکه فاضلاب به شهرداری اختصاص داده شده است و برکات این کار برای استان کرمان زیاد است.

خرمی‌شاد تاکید کرد: 1300 کیلومتر شبکه فاضلاب در 20 سال برای سرمایه گذاری دیده شده است و امیدواریم خیر این کار برای مردم کشور و پنج شهر مدنظر مشهود باشد‌.

استاندار کرمان نیز در این نشست، اظهار کرد: آب اَبَرمشکل و نیاز استان کرمان است و مهمترین زیرساخت توسعه به‌شمار می‌رود.

محمدمهدی فداکار افزود: صنایع استان کرمان بخشی از نیاز آب را از طریق انتقال آب تامین کرده‌اند، اما بر اساس ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده شرکت‌های بزرگ باید آب های غیرمتعارف نیز استفاده کنند که فاضلا بهترین و نزدیکترین گزینه برای آنهاست.

وی ادامه داد: شرکت ملی مس پذیرفت در شهرهایی که سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولیدی دارند، سرمایه‌‌گذاری برای تاسیسات فاضلاب در این مناطق را انجام دهند.

استاندار کرمان عنوان کرد: رفسنجان 500 مترمکعب لیتر بر ثانیه تولید آب پساب دارد که با ایجاد شبکه می‌تواند برای صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

فداکار بیان کرد: چاره‌ای نداریم در شهرهایی که کشاورزی در آنجا به‌علت خشکسالی و یا سایر مسائل اولویت‌اش را از دست می‌دهد، صنعت در حال توسعه است و باید آب باشد و می‌توان از آب نامتعارف در این زمینه بهره برد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که صنایع می‌آیند و آب می‌خواهند، اما آب وجود ندارد و احداث تاسیسات فاضلاب کمک می‌کند که صنعت با خیال راحت برای شرکت‌ها در آینده تامین آب را انجام دهد و کار را پیش ببرد.

استاندار کرمان اضافه کرد: پنج درصد آب تولیدی در پروژه فاضلاب هم سهم شهرداری‌هاست تا برای فضای سبز و فضاهای شهری مورد استفاده قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی