بازدید 3536
مسیر ذوب آهن تا نیمه نهایی؛

ذوب آهن چگونه به نیمه نهایی آسیا رسید ؟

تیم ذوب آهن اصفهان در دومین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی صعود کرد که افتخاری بزرگ برای این تیم در تاریخ فوتبال ایران است.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵ 24 September 2010

ذوب اهن با قهرمانی در جام حذفی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان 2010 شد و در قرعه کشی مرحله گروهی با تیمهای الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات همگروه شد که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند ذوب آهن حتی از گروه خود صعود نخواهد کرد.

توان نیوز : ذوب آهن در این مسابقات مقابل 3 تیم قدرتمند بنیادکار، الاتحاد و پوهانگ پیروز شد و اکنون مقابل الهلال یکی دیگر از تیمهای باسابقه آسیایی باید صف آرایی کند.

اما ذوب آهن چگونه به جمع 4 تیم برتر آسیا در سال 2010 رسید؟

ذوبی ها کار خود را از فولادشهر شروع کرد و در اولین بازی 1- صفر الوحده امارات را شکست داد. ایگور کاسترو گل برتری ذوب را زد.

در دومین بازی میهمان الاتحاد در جده بودند. الاتحاد در نیمه اول 2- صفر پیش افتاد تا تصور شود که یک شکست سنگین در انتظاز ذوب آهن است، اما دو گل فرهادی و قاضی نتیجه تساوی 2-2 را برای این تیم به ارمغان آورد.

در هفته سوم، بنیادکار با اسکولاری و ریوالدو میهمان ذوب آهن در اصفهان بود. ذوب آهن بهترین بازی آسیایی خود را مقابل بنیادکار به نمایش گذاشت و با گلزنی حسینی، قاضی و خلعتبری شکست سنگینی را به شاگردان اسکولاری تحمیل کرد.

چهارمین بازی ذوب آهن مقابل بنیادکار در تاشکند بود. ذوب آهن با تک گل خلعتبری پیروزی باارزشی را بدست آورد و صعود خود را تا حد زیادی قطعی کرد

اولین شکست ذوب آهن مقابل الوحده در ابوظبی رقم خورد. این بدترین بازی ذوبی ها در لیگ قهرمانان بود که با باخت 1- صفر این تیم همراه شد.

در آخرین بازی مرحله گروهی، ذوب آهن در فولادشهر 1- صفر الاتحاد را با گل خلعتبری شکست داد و به عنوان تیم اول گروهش صعود کرد.

در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی، ذوب آهن یک جدال داخلی را با مس انجام داد و به سختی این تیم را شکست داد. تک گل پیروزی بخش ذوب را ایگور کاسترو زد.

در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی، پوهانگ مدافع عنوان قهرمانی آسیا به فولاد شهر آمد که ذوب با درخشش ایگور کاسترو 2-1 این تیم را برد.

بازی برگشت نیز در کره جنوبی برگزار شد و ذوب آهن با یک تساوی 1-1 از سد پوهانگ گذشت و به نیمه نهایی رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل