بازدید 12752
صد و یکمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

شلیک 11 هزار موشک به سمت اسرائیل/عبور تعداد شهدای غزه از مرز 24 هزار نفر/پیشنهاد چین برای برگزاری کنفرانس بزرگ جهانی صلح برای غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 15 January 2024

شلیک 11 هزار موشک به سمت اسرائیل/عبور تعداد شهدای غزه از مرز 24 هزار نفر

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

موشک باران سدیروت توسط مقاومت
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۲۳:۴۱

منابع رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کردند از دقایق اخیر، دستکم ۱۴ موشک از نوار غزه به سوی شهرک سدیروت شلیک شده است.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که ۵ موشک در آسمان شهرک سدیروت رهگیری شدند.

این رسانه‌های البته ادعا کردند که ۹ موشک از غزه به سوی شهرک سدیروت شلیک شده است.

پیش از این نیز صدای آژیر در سدیروت و ایویم در شهرک‌های شمالی نوار غزه و چندین منطقه در اطراف غزه به گوش رسیده است.

گردان‌های القدس با تأیید این حملات افزود: سدیروت و شهرک‌های اطراف غزه را با چندین موشک هدف قرار دادیم.

موشک باران سدیروت همزمان با آن رخ می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی به موشکباران شدید اراضی اشغالی از سوی مقاومت فلسطین و لبنان اذعان و اعلام کرد: یکهزار و ۱۰۰ موشک به سمت ما شلیک شده است.

مقام فلسطینی: جنبش غیرمتعهدها قاطعانه از فلسطین حمایت می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۰۰:۱۳

 نماینده فلسطین در سازمان ملل روز دوشنبه گفت که جنبش غیرمتعهدها از آرمان فلسطین قاطعانه حمایت می‌کند.

 ریاض منصور در حاشیه اجلاس سران جنبش غیر متعهدها به خبرنگاران در اوگاندا افزود: جنبش غیر متعهدها از بدو تأسیس خود, همواره از منافع و حقوق مسلم مردم فلسطین حمایت کرده است.

اوگاندا میزبان این اجلاس است. این نشست در زمانی برگزار می‌شود که بسیاری در سراسر جهان, این ظلم و ستم بزرگ در غزه را محکوم می‌کنند.

در طول این نشست جنگ جاری اسرائیل علیه غزه از جمله موضوعات مهمی خواهد بود که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مورد آن گفتگو خواهند کرد.

آدونیا آیباره، سفیر اوگاندا در سازمان ملل گفت: موضوع فلسطین به عنوان یک موضوع مستقل در دستور کار است. در این زمینه یک کمیته وزیران تشکیل خواهد شد و کشورهای عضو یک بیانیه مشترک صادر خواهند کرد.
بیش از ۱۰۰ عضو و نماینده جنبش عدم تعهد, در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۱۵ میلیارد دلار برای ادامه جنگ در غزه اختصاص داد
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۳:۱۲

منابع خبری رژیم صهیونیستی دوشنبه اعلام کردند که کابینه این رژیم ۱۵ میلیارد دلار بودجه برای هزینه‌های جنگ در غزه اختصاص داده است.

 این میزان معادل حدود ۵۵ میلیارد شیکل واحد پول رژیم صهیونیستی است که در اصلاح پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۴ به هزینه جنگ اختصاص داده شده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تأیید این خبر اعلام کرد که کابینه پیش‌نویس اصلاحی بودجه در سال ۲۰۲۴ را تصویب کرد.

در این در طرح بودجه اصلاح شده مبالغ بیشتری به امور دفاعی و پرداخت غرامت به افرادی که از جنگ آسیب دیده‌اند، اختصاص یافته و درعین حال بودجه پلیس، بهداشت، آموزش و پرورش و خدمات اجتماعی نیز افزایش یافته است.

اسمورتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از تصویب اصلاحات در بودجه سال جدید گفت: اولویت‌ها را تغییر دادیم تا هر نیروی نظامی ذخیره و هر جنگجو و همین‌طور خانواده‌های آن‌ها بدانند که دولت از آن‌ها حمایت می‌کند.

طرح بودجه برای سال جدید پس از حدود ۲۴ ساعت بحث در کابینه تصویب شد.

شب گذشته تعدادی از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی در اعتراض به برنامه پیشنهادی بودجه ۲۰۲۴، نشست کابینه را ترک کرده بودند.

لاپید: نتانیاهو اسرائیل را به سوی فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهد
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۱:۱۴

«یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی بار دیگر از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

وی طی سخنانی گفت: «نتانیاهو صلاحیت اداره اسرائیل را ندارد و کابینه وی صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد».

لاپید در ادامه سخنانش گفت: «نتانیاهو ما را درگیر دادگاه لاهه کرده و ما را به سوی فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهد».

با تعمیق اختلافات در هسته مرکزی سیاسی و نظامی رژیم اسرائیل به دلیل ناکارآمدی کابینه ائتلافی آن در اداره جنگ غزه، بسیاری از چهره‌های سیاسی و نظامی این رژیم می‌گویند نتانیاهو به‌زودی سقوط می‌کند.

«ما باید به خانه نتانیاهو برویم، او و خانواده‌اش را کشان‌کشان از شهر بیرون کنیم». این پیشنهاد را رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی یائیر گولان در جمع شماری از صهیونیست‌ها بر زبان آورد.

او  که بارها از نتانیاهو برای نحوه اداره جنگ غزه انتقاد کرده، بر این باور است که نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی صلاحیت تصمیم‌گیری را ندارد و اسرائیل اکنون در حال تجربه «بدترین دوران از نظر بحران رهبری» از زمان اعلام موجودیتش است و این وضعیت حتی شبیه بحران ۵۰ سال پیش در جریان جنگ یوم کیپور نیز نیست. 

 نماینده کنست آویگدور لیبرمن نیز همزمان با این اظهارات خواستار تغییر کابینه شد و هشدار داد «اگر اسرائیل به سرعت از خواب بیدار نشود، کنترل بخش‌های راهبردی امنیت خود را از دست خواهد داد».

گالانت هشدار داد : تشدید تنش های داخلی به مثابه ی پیروزی حماس است
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۰:۱۲

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب با اعتراف به تنش بین تمامی اعضای شورای جنگ این رژیم، اذعان کرد: از میان رفتن یکپارچگی داخلی به مثابه ی پیروزی حماس است.

گالانت افزود: باید یکپارچگی و اتحاد خود را برای تحقق اهداف جنگ حفظ و تقویت کنیم و این حماس است که از اختلاف میان ما سود می‌برد.

وی با ادعای این که "باید توان و امکانات حماس را نابود کنیم و گروگان‌ها را بازگردانیم"، خاطرنشان کرد: قدرت نظامی مسؤول بازگرداندن گروگان‌ها و تحقق اهداف جنگ است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما ساختار رزمی حماس در همه مناطق نوار غزه را از هم گسستیم و پس از پایان جنگ نباید دیگر تهدید نظامی از غزه وجود داشته باشد.

گالانت افزود: رزمایش در مناطق شمالی نوار غزه پایان یافته و در جنوب این باریکه نیز به پایان خواهد رسید.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تعیین تکلیف درباره مدیریت غزه پس از پایان این جنگ نیز ادعا کرد: قدرت آینده در غزه باید متمرکز بر قدرتی باشد که با اسرائیل دشمن نباشد.

وی سال جدید میلادی را سال جنگ دانست و مدعی شد: در این سال پیروز خواهیم شد، چرا که برای این کار عزم خود را جزم کرده‌ایم.

گالانت همچنین اعتراف کرد: نابودی حماس نیازمند زمان زیادی است.

لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کرد
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۹:۲۲

 منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست، پس از اینکه نتوانستند در برابر حملات مقاومت فلسطین، بخش دیگری از نیروهای خود را از غزه خارج کردند.

روزنامه اسرئیل حیوم با اشاره به اینکه لشکر ۳۶ ارتش اسرائیل از غزه خارج می‌شود، گزارش داد، این لشکر شامل لشکرهای شش و هفت، ۱۸۸، یگان مهندسی و نیروهای تیپ گولانی است.

منابع صهیونیستی مدعی هستند که لشکر ۳۶، برای بازیابی تواناییهای خود، آموزش و افزایش قدرت، از غزه خارج شده است و هنوز مشخص به چه منطقه‌ای انتقال داده خواهد شد.

با خروج لشکر ۳۶، فقط سه لشکر از ارتش اسرائیل در نواز غزه باقی مانده‌اند: لشکر ۱۶۲ برای حمله به شمال غزه، لشکر ۹۹ که گذرگاهی را اشغال کرده که غزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم کرده و لشکر ۹۸ که مسئول حمله به خانیونس است.

به گفته منابع اسرائیلی، نیروهای لشکر ۳۶، در مناطق الشیخ عجلیه، الرمال، الزیتون، الشجاعیة، النصیرات و البریج با نیروهای مقاومت فلسطین درگیر بوده‌اند.

«عامی ایالون» رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت/شاباک) طی سال‌های ۱۹۹۵ الی ۲۰۰۰ دباره ماهیت این عقب‌نشینیها گفت: «اسرائیل هرگز با چهره پیروز از جنگ در غزه خارج نخواهد شد، حتی اگر بتواند یحیی السنوار را ترور کند».

رئیس اسبق شاباک افزود: «هرکسی که معتقد باشد فلسطینی‌ها تسلیم خواهند شد، نه فلسطینی‌ها و نه حماس و نه جنبش‌های اسلامی تندرو در قرن حاضر را نشناخته است».

القسام: کشته شدن ۲ اسیر «اسرائیلی» بر اثر بمباران غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۸:۳۳

 گردان‌های شهید عزالدین القسام اعلام کرد بر اثر بمباران غزه توسط جنگنده‌های رژیم اسرائیل، ۲ اسیر این رژیم نزد مقاومت فلسطین کشته شدند.

گردان‌های عز الدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، نام این ۲ اسیر صهیونیست در غزه را «یوسی شرعابی» و «تایس فریسکی» اعلام کرد.

متن سخنان سه اسیر اسرائیلی در غزه گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس ویدیوی تازه‌ای در مورد سه اسیر اسرائیلی در غزه منتشر کرد. در این ویدیو آمده است: «ما هنوز زنده‌ایم، ما را به خانه بازگردانید زمان رو به پایان است دولت شما دروغ می‌گوید. قسام در این ویدیو اشاره کرده که دو نفر از این سه اسیر کشته شدند».

تایس فریسکی اسیر ۳۸ ساله ساکن تل آویو (یکی از کشته شدگان): احساس می‌کنم دو بار من را به فراموشی سپردند یکبار وقتی که در شهرک بئیری از ما محافظت نکردند و بار دوم وقتی که ما را به خانه بازنگرداندند نتانیاهو، لطفا جنگ را متوقف کن ما را به خانه بازگردان ما در شرایط سختی قرار داریم نه غذا هست نه آب اینجا همیشه خطر هست، هر کجا که باشم نوعا ارگمانی اسیر ۲۶ ساله ساکن بئر السبع: نه آب پیدا می‌شود نه غذا همه چیز تمام شده است نیروهای قسام با ما به خوبی رفتار می‌کنند تا جایی که بتوانند از ما محافظت می‌کنند و بسیاری از وسایل دیگر پیدا نمی‌شود.

یوسی شرعابی (یکی دیگر از اسرای کشته شده): وضعیت ما هرچه جنگ ادامه داشته باشد، سخت‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد بنابراین جنگ باید همین الان متوقف شود.

نوعا ارگمانی: من در یک ساختمان بودم که توسط جنگنده اف ۱۶ ما بمباران شد، سه موشک شلیک شد دو موشک منفجر شد و یکی منفجر نشد ما در آن ساختمان همراه تعدادی از نیروهای قسام و سه اسیر بودیم من و ایتاس فیرسکی و یوسی شرعابی پس از اصابت موشک به ساختمان، همه زیر آوار ماندیم نیروهای قسام جان من و ایتای را نجات دادند اما یوسی نجات نیافت و کشته شد چند روز بعد...دو شب بعد من و ایتای را به مکان دیگری منتقل کردند و طی آن، ایتای هدف آتش نیروهای ما قرار گرفت و کشته شد من ماندم با جراحاتی در قسمت سرم، سر و بدنم پر از ترکش است ایتای و یوسی توسط نیروهای خود ما کشته شدند این دیوانگی را متوقف کنید و ما را به خانه بازگردانید ما هنوز زنده‌ایم، ما را به خانه بازگردانید.

دبیرکل سازمان ملل: به آتش‌بس فوری در غزه نیاز داریم
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۷:۰۹

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه « وضعیت انسانی در غزه فراتر از آن است که بتوان آن را توصیف کرد. هیچ جا و هیچ کس در امان نیست.ما به یک آتش بس فوری بشردوستانه نیاز داریم» نسبت به افزایش تنش ها در منطقه هشدار داد و گفت که ممکن است از کنترل خارج شود.

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نخستین نشست خبری خود در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ افزود: بیش از ۱۰۰ روز از حملات هولناک ۷ اکتبر حماس که جان صدها اسرائیلی و دیگران را گرفت و منجر به گروگانگیری شد، می گذرد. من بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها هستم.  هیچ چیز نمی تواند قتل عمدی، مجروح کردن و ربودن غیرنظامیان و پرتاب راکت به سمت اهداف غیرنظامی را توجیه کند.

وی تصریح کرد: در عین حال، یورش نیروهای اسرائیلی به غزه در این ۱۰۰ روز  ویرانی های عمده و کشتار غیرنظامیان را با سرعتی بی سابقه به راه انداخته که در طول سالهای خدمت من به عنوان دبیر کل بی سابقه بود. اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در غزه جان خود را از دست داده اند، زن و کودک هستند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هیچ چیز نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.  وضعیت انسانی در غزه فراتر از آن است که بتوان آن را توصیف کند.  هیچ جا و هیچ کس در امان نیست. افراد آسیب دیده به مناطق  در جنوب رانده می شوند، درحالی که این منطقه به طور غیرقابل تحمل و خطرناکی شلوغ هستند.

گوترش گفت: در حالی که اقداماتی برای افزایش جریان کمک های بشردوستانه در غزه انجام شده است، کمک های امدادی حیاتی به افرادی که بیش از ۳ ماه جنگ و حمله بی امان را  تحمل کرده اند، نمی رسد. سایه سنگین گرسنگی در کنار بیماری، مردم غزه را تحت فشار قرار داده است. من عمیقاً از نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه ناراحت هستم.

او گفت: «عملیات امداد رسانی موثر در غزه یا هر جای دیگر،  به اصول اولیه خاصی نیاز دارد. نیاز به امنیت دارد.  این امر مستلزم محیطی است که افراد بتوانند در امنیت کار کنند. این امر مستلزم تدارکات لازم و از سرگیری فعالیت تجاری است.»

گوترش تاکید کرد: موانع بر سر راه کمک ها مشخص است و توسط سازمان ملل و همچنین  مقامات سراسر جهان که خودشان وضعیت را دیده اند، شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حالی که غزه تحت چنین بمباران سنگین، گسترده و بی امان قرار دارد، سازمان ملل متحد و شرکای آن نمی توانند به طور موثر کمک های بشردوستانه ارائه دهند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ، ۱۵۲ کارمند سازمان ملل در غزه کشته شده اند که بزرگترین تلفات نیروهای ر تاریخ سازمان ملل است. ما همچنان خواستار ارایه سریع، ایمن، بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم. عملیات کمک رسانی با موانع قابل توجهی در مرز غزه مواجه است.  عملیات کمک رسانی با موانع عمده ای برای توزیع در غزه مواجه است.

گوترش همچنین گفت: تنش ها همچنین در دریای سرخ و فراتر از آن بسیار بالاست  و ممکن است کنترل آن غیرممکن شود. من نگرانی جدی در مورد تبادل  روزانه آتش در سراسر خط آبی  در مرز لبنان و اسرائیل دارم.  این خطر باعث تشدید تنش بین اسرائیل و لبنان شده  و  تاثیر عمیقی بر ثبات منطقه ای دارد. 
  
دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد:  من عمیقاً از آنچه در حال رخ دادن است، نگران هستم.   وظیفه من این است که این پیام ساده و مستقیم را به همه طرف ها برسانم:  از بازی با آتش در سراسر خط آبی خودداری کنید، تنش را کاهش دهید، و خصومت ها را  مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایان دهید.

گوترش همچنین هشدار داد که هرچه درگیری در غزه بیشتر طول بکشد، خطر تشدید و اشتباه محاسباتی بیشتر می شود.

او تصریح کرد: «ما به آتش بس فوری نیاز داریم تا  شعله های جنگ گسترده تر را خاموش کنیم زیرا هر چه درگیری در غزه بیشتر ادامه یابد، خطر تشدید و  اشتباه  در محاسبات بیشتر می شود. ما نمی توانیم آنچه را که در غزه شاهد هستیم در لبنان ببینیم و ما نمی توانیم اجازه دهیم آنچه در غزه اتفاق می افتد، ادامه یابد.»

۷۰ درصد شمال نوار غزه قابل زندگی نیست
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۴

سازمان دفاع شهری فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که بر اثر شدت حملات و بمباران های ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰ درصد شمال نوار غزه قابلیت سکونت و زندگی ندارد.

سازمان دفاع شهری فلسطین امروز دوشنبه تصریح کرد: بیش از ۴۵ نفر از پرسنل ما از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) شهید شده اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد مناطق شمالی نوار غزه در اثر حملات و بمباران های ارتش رژیم صهیونیستی قابلیت زندگی ندارند.

پیشنهاد چین برای برگزاری کنفرانس بزرگ جهانی صلح برای غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۴

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) خواستار برگزاری کنفرانس بزرگ جهانی صلح برای نوار غزه شد.

وانگ طی نشست خبری در قاهره بعد از دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، گفت که کنفرانس صلح گسترده‌تر و معتبرتری برای پایان دادن به جنگ غزه باید در جهان برگزار بشود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «اجرای راهکار دو دولتی، مسیری غیرقابل اجتناب برای حل عادلانه مسئله فلسطین است».

وزیر خارجه چین اظهار داشت که جوهره و ماهیت اصلی حل کردن مسئله فلسطین، تصحیح بی‌عدالتی‌های تاریخی و احیای عدالت برای مردم فلسطین در سریعترین زمان ممکن است.

طبق این گزارش، وانگ ادامه داد: «چین خواستار برگزار شدن کنفرانس صلح بین‌المللی وسیعتر، معتبرتر و مؤثرتر برای رسیدن به این هدف است و تعیین جدول زمانی و طرح و برنامه‌ای مشخص برای اجرای راهکار دو دولتی است».

به نوشته اسپوتنیک، وی ضمن اشاره به لزوم حمایت از احیای مذاکرات در فلسطین اشغالی، افزود که «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین با سران ایران و عربستان سعودی گفتگو کرده است.

نبرد مقاومت با نظامیان صهیونیست در شهر غزه
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۳

منابع خبری امروز دوشنبه از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست و حملات خمپاره ای آنها به محل های تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه خبر دادند.

گردان های مقاومت ملی فلسطین اعلام کرد که با حملات خمپاره ای ادوات نظامی دشمن صهیونیست در محوطه پایگاه «ملکه» در شرق محله الزیتون در شهر غزه را هدف قرار داده است.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد که با نیروهای دشمن صهیونیستی در منطقه برج های مخابرات در شمال شهر غزه درگیر شده و نظامیان و ادوات و تجهیزات آن‌ها را هدف قرار داده است.

جنایت جدید اسرائیل؛ ۳۳ فلسطینی در غزه شهید شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۲

خبرنگار شبکه الجزیره  اعلام کرد: براساس آمارهای اعلامی، در بمباران بامداد امروز (دوشنبه) خانه های شهروندان فلسطینی در شهر غزه توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی، دستکم ۳۳ فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر هم زخمی شدند.

عبور تعداد شهدای غزه از مرز 24 هزار نفر
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۱

 «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، امروز (دوشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.

اشرف القدره اضافه کرد که ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که به دنبال آن، ۱۳۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۲۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.

او در عین حال اشاره کرد که تعدادی از شهدای فلسطینی زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و نیروهای امدادی به علت اقدامات ارتش اسرائیل امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

شلیک 11 هزار موشک به سمت اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی به موشکباران شدید اراضی اشغالی از سوی مقاومت فلسطین و لبنان اذعان و اعلام کرد: ۱۱۰۰۰ موشک به سمت ما شلیک شده است.

به گزارش النشره، ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه به آمار موشک های شلیک شده از غزه و نیز از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی اشاره کرد.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، ۱۱ هزار موشک از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) گذشته به اراضی اشغالی شلیک شده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که از این میان ۹ هزار موشک و راکت از غزه و ۲ هزار موشک از جنوب لبنان شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از فراخوانی ۲۹۵ هزار نیروی ذخیره این رژیم خبر داد و اعلام کرد که میانگین دوره خدمت نیروهای ذخیره به ۶۱ روز رسیده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به ضربات وارده به حدود ۹ هزار نظامی این رژیم و روانی شدن این نظامیان اذعان کرد.

در گزارش رژیم صهیونیستی ادعا شده که به ۳۰ هزار هدف حمله شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال از بازداشت ۲۳۰۰ نفر (از شهوندان عادی) در غزه و انتقال آنها به یگان ۵۰۴ وابسته به اطلاعات نظامی این رژیم نیز خبر داد.

گالانت: اسرائیل تا شکست حماس متوقف نخواهد شد

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید که اسرائیل تا شکست حماس متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفت: یکصد روز از روزی که حماس به اسرائیل حمله کرد و به ادعای او زنان و کودکان را کشت، تجاوز کرد و مورد شکنجه قرار داد گذشت. یکصد روز از روزی که عزیزان و نزدیکان ما به گروگان گرفته و به غزه برده شدند گذشت. یکصد روز گذشته و ما تا زمانیکه پیروز نشویم متوقف نخواهیم شد.

به ادعای وزیر جنگ اسرائیل، نیروهای دفاعی این رژیم در حال نبرد در عادلانه ترین جنگ تاریخ اسرائیل هستند و تاکید کرد، اگر چه ما با یک دشمن ظالم روبرو هستیم ما به حفظ استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی ادامه خواهیم داد.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درحالیست که طی صد روز گذشته ارتش اسرائیل در این جنگِ به گفته او عادلانه دست کم ۲۴ هزار نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند را کشته است و بیش از ۲ میلیون نفر را آواره کرده است.

جنایات رژیم صهیونیستی حتی صدای آمریکا نزدیکترین متحد این رژیم را هم درآورده است و اختلافات دو طرف روز به روز در حال افزایش است. پایگاه خبری آکسیوس شامگاه یک شنبه از تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه خبرداده و نوشت که رئیس جمهور آمریکا در آخرین تماس با نخست وزیر اسرائیل، تلفن را به روی صورت نتانیاهو قطع کرده و به گفت‌وگو پایان داد.

طبق آمارهای نهادهای وابسته به سازمان ملل که در غزه فعال هستند، حملات اسرائیل به تعطیلی حداقل ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در غزه منجر شده و ممانعت از ارسال کمکهای بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح، مردم غزه به ویژه کودکان را در معرض مرگ ناشی از گرسنگی و کمبود اقلام پزشکی قرار داده است.

اظهارات گالانت پس از آن مطرح شد که شامگاه یک شنبه صدها نفر از خانواده های اسرای اسرائیلی در یک تجمع اعتراضی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو به دلیل عملکرد ضعیف در مدیریت جنگ و بی توجهی به جان اسرا شده‌اند.

حمایت استرالیا از «آتش‌بس پایدار» در غزه

«پنی وانگ»وزیر امور خارجه استرالیا، روز دوشنبه در جریان سفرش به خاورمیانه که شامل بازدید از کرانه باختری اشغالی و دیدار با خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی می‌شود، خواستار برقراری «آتش‌بس پایدار» و فوری در نوار غزه شد.

به گزارش«رویترز» وانگ عنوان کرده است که از سفر به اردن، رژیم صهیونیستی، کرانه باختری و امارات متحده عربی برای رسیدن به راه‌حلی در زمینه خروج از مناقشه فعلی و صلح پایدار میان حماس و رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

وی در این رابطه گفته است که استرالیا از صدای خود برای فشار جهت کمک‌های بشردوستانه بیشتر به منظور حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده می‌کند. وی پیش از آغاز سفرش به خاورمیانه در جریان یک کنفرانس خبری عنوان کرد: موضع ما این است که می‌خواهیم یک آتش‌بس پایدار و دائم برقرار شود و برقراری آتش‌بسی فوری و بشردوستانه را گامی در راستای تحقق خواسته خود می‌بینیم.

وی در اظهاراتش بر این دو نکته تاکید کرد که هیچ آتش‌بسی نه می‌تواند یک طرفه باشد و نه می‌تواند بدون قید و شرط باشد. مواضع وزیر خارجه استرالیا در حالی مطرح می‌شد که این کشور در ماه دسامبر هم از قطعنامه سازمان ملل برای آتش بس در غزه حمایت کرد و در اقدامی نادر موضع‌گیری آمریکا در راستای مخالفت با برقراری آتش‌بس را رد کرد.

ونگ همچنین عنوان کرده است که «اسرائیل» از حق خود در پاسخ به «تروریسم» حمایت می‌کند اما «طرز انجام این کار» بسیار مهم است. قرار است که وی پیش از بازدید از کرانه باختری به اردن سفر کند، جایی که با نمایندگان جوامع آسیب دیده از خشونت رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

وی به صراحت عنوان کرد: من حمایت استرالیا از حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود را اعلام کرده و خود را متعهد به رفع نیازهای بشردوستانه در غزه و کرانه باختری اعلام می‌کنم.

او در بخشی از اظهاراتش به مخالفت با طرح جابجایی اجباری آوارگان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی پرداخته و از حقوق غیرنظامیان برای سکونت در سرزمینشان حمایت کرد.

رسانه صهیونیستی: بیشتر نیروها و رهبران حماس در غزه زنده هستند

یک رسانه صهیونیستی بامداد دوشنبه گزارش داد که بیشتر نیروها و رهبران جنبش حماس در غزه زنده هستند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اکثر نیروها و رهبران حماس در غزه پس از گذشت یکصد روز از جنگ زنده هستند.

پیشتر گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود: باید دست از دروغ برداشته و شجاعت به خرج دهیم و در مسیر رسیدن به توافقی بزرگ برای بازگردان اسرای اسرائیلی از غزه گام برداریم.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد وقتی در شرایطی سخت و دشوار هستیم، این جنگ را مانند نابینایان ادامه دهیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷
11 هزار موشک زدن کشته هاشونم بیشتره؟؟؟ خیلی عجیبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
وقتی 80 درصد رسانه و سینما دستت باشد همیشه بیشتری می فهمی و صلح طلب تری هرچند بیشترین تولید و فروش بمب و تسلیحات کشتارجمعی داشت باشی این هنر دولت امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کجایند سلبیریتی های لطیف و صلح طلب، نکنه پاریس و برلین یا اسکار راه شون ندن یا دعوت شون نکنند.
24 هزار نفر رو کشتند بعد می گوید ما به جنگ عادلانه و اخلاق پایبندیم!! پس این همه کشته را چه کسی کشته؟
چین خواهش میکنم صلح جهانی رو با دزدیها و وحشیگری ها و دخالتاش تو تایوان و استان مربوط به ایغورها برهم نزنه لازم نیست جا نناز آب بکشه و خودشو نخود هر آشی بکنه.
حتما موشک ها برگشته و 24 شهید شدند در غزه اصلا دارد دنیا وارونه می شود
11 هزار موشک شلیک شده چندتا از این موشک ها به اسرائیل برخورد کرده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
تقریبا همه موشکها توسط گنبد آهنین رهگیری و ساقط شدند
رژیم اسرائیل به دلیل نسل کشی در غزه در دادگاه لاهه متهم به جنایت جنگی گسترده است و فرار از تاریخ غیر ممکن است.
حق پیروز و باطل رفتنی است، غزه از آن مردم غزه است و اسرائیل با به شهادت رساندن مردم غزه نمی تواند و نخواهد توانست نه مقاومت مردمی فلسطین را تسلیم کند و نه مردم غزه را مجبور به کوچاندن اجباری کند فقط و فقط با این اقدامات جنایتکارانه پرونده نسل کشی خود در دادگاه لاهه را قطورتر خواهد کرد و پیروزی نهایی از آن مردم غزه است منتظر بمانید تا تاریخ برایتان ثابت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خیلی وقته منتظریم، اما خبری نشد
به امید نابودی ظلم و ظالم هر کجا که هستند و به هر شکلی که هستند.
11 هزار موشک پرتاب شده ولی خروجی اگر اشتباه نکنم تا کنون کشته نداشته فقط خسارت مالی و تعدادی زخمی...البته 95 درصد در هوا توسط گنبد آهنین ساقط شدند 4 درصد در مکانهای غیر مسکونی و بایر و زمین کشاورزی فرود امدند..و 1 درصد هم به مناطقی که برخورد داشته کمترین صدمه جانی داشته..
هنیه رفته امارات
اگر کل موشک های جهان را به اسرائیل بزنند جبران غزه و کشته هایش نمی شود
جبران جنایات اسرائیلی ها با ابزارهای دنیوي امکانپذیر نیست خدا بی جهت جهنم را نیافریده است
هر چه آتشه از گور آمریکاست . در دنیا هرجا جنگ هست یک طرفش آمریکاست . قتل عام مردم فلسطین هم آخرین جنایتشه
رفتتد دادگاه های اروپایی که جلوی ادم کشی سهیونیست ها را شاید بگیرد، خود اروپایی ها پشتیبان این ادم کشی ها هستند چون خودشان ادمکش حرفه ای هستند!
کشورهای خاورنیانه با اسراییل هیچ تجارتی نکنید، کار این خونخوار حرفه ای تمام میشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی