بازدید 6450
سخنرانی سید حسن نصرالله

تهدید ایران و حمله به یمن حماقت است/ مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند/ اسرائیل شکست خورده است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (شنبه) به مناسبت گذشت هفت روز از شهادت «وسام حسن طویل» ملقب به «الحاج جواد» از فرماندهان این جنبش در حمله صهیونیست ها به جنوب لبنان سخنرانی کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 14 January 2024

مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند/ اسرائیل شکست خورده است

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (شنبه) به مناسبت گذشت هفت روز از شهادت «وسام حسن طویل» ملقب به «الحاج جواد» از فرماندهان این جنبش در حمله صهیونیست ها به جنوب لبنان سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنرانی، فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفت و تأکید کرد: بسیاری از جوانان شهرک «خربه سلم» از سالیان گذشته به صفوف مقاومت پیوستند و دهها نفر از آنان شهید شدند. حاج جواد هم با شهادت، به برادران شهید خود پیوست. ما در برابر چنین خانواده مؤمن و مجاهدی قرار داریم.

به حضور در سوریه و مبارزه با داعش افتخار می‌کنیم

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه «همگی باید عوامل ایستادگی در این جنگ را فراهم کنیم؛ و نمی‌دانیم چه مدت طول خواهد کشید»، گفت: حاج جواد هم زمانی که فقط ۱۵ سال داشت، به حزب الله پیوست. این مسیر فرماندهانی است که در میادین نبرد حضور دارند. وی در سوریه و در جنگ با داعش، از فرماندهان مقاومت بود. ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این جنگ بودیم و هر روز به درستی موضعگیریهای خود اطمینان بیشتری پیدا می‌کنیم.

نصرالله با بیان اینکه داعش نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مردم این کشور، بزرگترین تهدید بود و بیشترین کشتار را در عراق انجام داد، خاطر نشان کرد: داعش ساخته آمریکا بود و چند روز پیش هم بیش از صد نفر را در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رساند. داعش همچنین بزرگترین تهدید برای کشور و مردم لبنان بود. حاج جواد یکی از بزرگترین فرماندهانی بود که با داعش مبارزه کرد.

اسرائیل به جز کشتار زنان و کودکان، دستاوردی نداشته است

دبیر کل حزب الله در ادامه به ایستادگی 100 روزه مردم غزه در برابر تجاوزات صهیونیستی پرداخت و از این مقاومت، تحت عنوان «اسطوره‌ای» یاد و تأکید کرد: مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند. مقاومت فلسطین هم با تمامی گروههای خود، با شجاعت و نوآوری در حال مبارزه هستند. بسیاری از کسانی که پیگیر عملیات طوفان الاقصی هستند، اجماع نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، بیشترین سانسور خبری را داشته است و آنچه بعضی مواضع درز می‌کند، مایه غافلگیری است.

نصرالله با بیان اینکه تحلیلگران و کارشناسان نظامی اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، خاطر نشان کرد: دشمن در این 100 روز به جز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟. اسرائیل در تحقق اهداف خود شکست خورده است و صهیونیستها هم به این مسئله اذعان دارند. اسرائیل نتوانسته است اسرای خود را آزاد کرده، مردم غزه را مجبور به کوچ اجباری کند و این منطقه را پس از اشغال، به محلی برای اسکان صهیونیستها بدل کند.

با وجود 4 هزار سرباز معلول، تعداد واقعی تلفات ارتش اسرائیل چقدر است؟!

وی با تأکید بر اینکه بعد از گذشت 100 روز، صهیونیستها می‌گویند که وارد مرحله سوم شده‌اند که شامل عقب‌نشینی از شمال غزه است، گفت: پس از عقب نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟. اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند. ارتش دشمن پس از 100 روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

دبیر کل حزب الله با اشاره به حملات نیروهای مقاومت از لبنان، سوریه و یمن به فلسطین اشغالی، عنوان کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از چهار هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از 100 روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به 30 هزار نفر هم برسد. لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟. این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند. بنا بر این این سؤال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها، چه تعداد است؟. بزرگترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارتهای وارده به آن مشخص شود.

نصرالله با اشاره به اینکه اسرائیل به تعداد تلفات خود اعتراف نمی‌کند و آمار واقعی را به شدت سانسور می‌کند، بیان داشت: بیش از نیمی از صهیونیستها، از نظر روانی آسیب دیده‌اند و نیازمند درمان هستند. اقتصاد اسرائیل نیز آسیب زیادی دیده است. آنچه در دریای سرخ رخ داد نیز ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بود.  محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه تصویر آن را مخدوش کرد و حجم فروپاشی و سقوط اخلاقی غرب و آمریکا را نشان داد که حامی این رژیم است. آگاهی از میزان خسارات دشمن طی این 100 روز، ضروری است تا همه مردم منطقه ما بدانند که خون کودکان مظلوم، پایمال نخواهد شد.

اسرائیلیها در پی سرنگونی نتانیاهو هستند

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه افکار عمومی اسرائیل پس از این جنگ تغییر کرده و دیگر امیدی به جنگ ندارند، گفت: دیگر کسی امیدی به آزادی اسرای اسرائیلی ندارد؛ یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت. انتظار می‌رود که افکار عمومی در قبال جنگ، بیشتر هم تغییر کند و کسی خواستار ادامه آن نباشند. در نظرسنجیها هم مشخص است که نتانیاهو دیگر جایگاهی ندارد. اینها همه از نتایج جنگ است. بنابراین صهیونیستها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند؛ هر چند به قیمت توقف کامل جنگ یا پذیرش شروط مقاومت فلسطین باشد.

وی با اشاره به اینکه کابینه دشمن هیچ چاره‌ای جز پذیرش مقاومت فلسطین و اعلام توقف کامل جنگ ندارد، گفت: این به معنای، پیروزی‌ است که وعده آن را داده بودیم. آمریکا و سایر کشورهای غربی طی 100 روز گذشته تلاش کردند سایر جبهه‌های حامی غزه را ساکت کنند؛ چه یمن، لبنان یا عراق. آنان به دنبال فشارهای داخلی هستند تا بتوانند این محورها را از کار بیاندازند، ولی این اقدام هیچ سودی ندارد. البته آمریکاییها طی چند روز گذشته به تهدید هم روی آورده‌اند؛ تهدید ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، اما باز هم بی‌فایده است.

نصرالله با تأکید بر اینکه حمله به یمن، «حماقت آمریکا و انگلیس» بود، خاطر نشان کرد: آمریکا می‌گوید که به دنبال گسترش جنگ نیست، ولی این کار را انجام می‌دهد. این یک حماقت است. اگر بایدن و اطرافیانش فکر می‌کنند که خواهند توانست یمنیها را در دریای سرخ متوقف کنند، در اشتباه هستند. آنان مردم رهبران و تاریخ یمن را به خوبی نمی‌شناسند. اینها ناشی از روحیه استکباری آمریکا و حقیر و ضعیف دانستن دیگران است. آنان مدعی حمایت از کشتیرانی هستند، ولی یمنیها فقط کشتیهای عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند. البته این کمترین پاسخ به اقدام آمریکاست که به کشتیرانی در این دریا، اسیب زیادی وارد کرده است.

آمریکا با حمله به یمن، حماقت کرد

دبیر کل حزب الله ضمن انتقاد از حضور بحرین در ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و تمجید از موضعگیری ملت و علمای این کشور در حمایت از مردم یمن، ادامه داد: آمریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمنی است. به‌زودی مشخص می‌شود که بایدن در حمله به یمن حماقت کرده است. امروز وظیفه هر آزاده‌ای است که حمایت خود را از ملت و حکومت یمن و جنبش انصارالله اعلام کند. کسی که حامی جبهه حق باشد، معیارش این است که حامی یمن و فلسطین و همه مظلومان باشد. اما کسانی که سکوت کرده‌اند، در روز قیامت هم مورد سؤال قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی حتی به هدف قرار گرفته شدن مقر «میرون» هم اعتراف نکرد، عنوان کرد: زمانی که حزب الله از این حمله ویدئو منتشر کرد، مجبور به اعتراف شد. حزب الله در این حمله، 62 موشک شلیک کرده بود و رسانه‌های دشمن روز گذشته اذعان کردند که پایگاه میرون به صورت کامل تخریب شده است.

‏نصرالله با بیان اینکه کابینه و مردم صهیونیست از جنگ می‌ترسند، در پایان هشدار داد: ما از 99 روز پیش، آماده جنگ بوده‌ایم، از آن هراسی نداریم و هیچ تردیدی نمی‌کنیم. آمریکا هم که سعی دارد وانمود کند نگران لبنان است، بهتر است نگران پایگاه نظامی خود در اسرائیل باشد. موضع ما واضح است: ما حامی غزه هستیم و به آن ادامه خواهیم داد. باید حمله به غزه متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
دوستان توصیه می شود با قدرت و درایت باندهای جاسوسی را شناسایی و متلاشی کنند
خدا رو شکر
این هم خیلی قشنگ است؛ رسانه های اسرائیلی کلاً از شش هفت هزار مجروح شامل مجروحین جسمی اعم از سطحی یا شدید و نیز آسیب دیدگان روحی و حتی افراد دچار استرس حادثه سخن گفته اند که بسیاری شان بهبود یافته اند و فقط چند ده نفر دچار نقص عضو شده اند.

جناب نصرالله آمار معلولان را به نقل از «برخی از رسانه های اسرائیلی» تا چهار هزار نفر بالا می برد و بعد می پرسد: چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟
تو چقدر خوبی دلاور!
حسن کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
روی مخ اسرائیل و آمریکا
نصر و من الله و فتح قریب.
روزگاری جبهه حق برای یه آرپیجی یا یه موشک کاتیوشا التماس غرب و شرق رو میکرد ندادن! حالا همونها جبهه غرب و شرق رو با هم به زمین میزنه التماس میکنند وارد جنگ نشید!
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
تابناک جان هر که به این نظر خوب هم وطن رای منفی داد لطفا پیگیری کنید که از عوامل دشمن نباشند
تجزیه و تحلیل و تفسیر وقایع خاورمیانه ای که شیخ حسن نصرالله ارائه داده را فقط ، شاید خودش و چند نفر از همفکرانش بفهمند و قبول کنند !!!؟؟؟

والا چطور میتوان پذیرفت که اسراییل تا الان شکست خورده است !!!!؟؟؟
مردم غزه قربانی دولتهای خارجی هستند
پایگاه میرون رو باید دوباره بزنید
منتفع اصلی آمریکاست و اروپا و امثالش. وسگ هارشان
صهیونیست است
بعضی ها اونقدر دوستدار اسرائیل هستند که اگر نتانیاهو اعلام کنه عقب نشینی میکنیم و شرایط حماس رو قبول میکنیم در جواب میگن نتانیابو نوکر ایران بوده و یه نیروی نفوذیه
و الا اسرائیل پیروز میدان هست
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
جتاب شیخ ! دشمنان بسیار احمق هستند و در پی حماقت های دیگر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست