بازدید 1916

وزیر بهداشت: داروهای داخلی را مصرف کنید

وزیر بهداشت گفت:‌ از مردم می‌خواهم به سیستم سلامت کشور اعتماد کنند و تا جایی که می‌توانند دارو‌های داخلی را مصرف کنند، چون سازمان غذا و دارو کنترل کیفی بسیار خوبی بر دارو‌ها دارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 14 January 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در محل مصلی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم؛ به گونه‌ای که نسبت به نمایشگاه سال قبل شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌ها هستیم که این نشان دهنده رابطه خوب بین دانشگاه و صنعت است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ما حضور مردم در پارک‌های علم و فناوری است؛ به صورتی که بیایند و سرمایه‌گذاری کنند تا در نقطه‌ای مولد سرمایه آن‌ها رشد کند و در تولید دارو و تجهیزات با ما همکاری کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دومین همایش سلامت بنیان از ۱۲ محصول استراتژیک در حوزه دارو و ۱۱ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی رونمایی شد. در ایران ۱۲۸۵ شرکت دانش بنیان سلامت محور داریم و حدود ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور توسط همین شرکت‌ها تامین می‌شود. نزدیک به ۱۶ هزار تخت در کشور افتتاح شده است و در اکثر مراکزی که به تازگی افتتاح شدند از محصولات دانش بنیان داخلی استفاده شده است و این حرکت خوبی در جهت خودکفایی بوده است و بسیاری از کشور‌های همسایه و حتی دورتر هم از ما تقاضا داشتند که محصولات خود را برای آن‌ها صادر کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مد نظر ما ورود تمام دانشکده‌های داروسازی به موضوع تولید است. با تلفیق علم، صنعت و سرمایه می‌توانیم رونق زیادی در کشور ایجاد کنیم. همه ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه در بحث دارو ۹۹ درصد نیاز کشور در خود کشور تولید و تامین می‌شود، گفت: البته در زمینه ماده اولیه ۵۰ درصد آن را خودمان تولید می‌کنیم و امیدواریم در این بخش هم رشد کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای طرح دارویاری از سال گذشته، تصریح کرد: از مردم می‌خواهم به سیستم سلامت کشور اعتماد کنند و تا جایی که می‌توانند دارو‌های داخلی را مصرف کنند، چون سازمان غذا و دارو کنترل کیفی بسیار خوبی بر دارو‌ها دارد.

او تاکید کرد: بزرگ‌ترین حمایت ما از دانش بنیان‌ها، خرید دارو و تجهیزات این شرکت‌هاست؛ به عنوان مثال امسال قرارداد خرید ۳۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن داخلی را بستیم و این کمک بزرگی است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
وزیر بی کفایت
همه باید یاری کنند تا ما حکومت داری کنیم !!!! حتی شما توان تامین همین داروی داخلی را هم ندارید
وزیر بهداشت: داروهای داخلی را مصرف کنید
چشم
سوال چرا شما مسوولین برای درمان به انگلیس و آلمان میرید و داروی خارجی استفاده میکنید شما هم به دارو و دکتر ایرانی اعتماد کنید
قرصاتون با گچ و شربتا و آمپولها با آب مقطر هیچ فرقی ندارن
چشم امر دیگه جناب وزیر
وقتی کیفیت خوب باشه نیازی به درخواست خرید نیست.خود مردم ببینن فلان دارو داخلی قیمتش مناسب تره و همون کیفیت رو هم داره تولید داخل رو می خرن.موضوع عدم توجه به کیفیته، قرص متفورمین میخواستم،بین ایرانی و خارجی،ایرانیشو انتخاب کردم انقدر معده درد گرفتم، ولی خارجیش رو که گرفتم همچین عوارضی نداشت. خیلی از قرص ها و داروهارو که تولید داخلی میگیریم کاملا بی تاثیرن.اینها باعث عدم اعتماد مردم به محصولات داخلی میشه
رطب خورده منع رطب نكند !
باشه . وارفارین ایرانی دارید ؟ گشتم نیست . نگرد نیست .
کدوم داخلی وقتی فقط 8درصد مولکول های دارویی در داخل تولید میشه
باقیش رانت یک عده آقا ! زاده است به اسم تولید داخل
من بیمار خاص تالاسمی هستم .
یک موقع اکسیجد از سوییس می امد ورسوب اهن را بدون عوارض از بین می برد وفوق العاده موثر ؟
اما حالا نانو جد ایرانی رسوب زدایی بسیار کم وهزارتا عوارض دیگر ؟نظرت چیست اقای وزیر
وقتی بعضی پزشکها توصیه مصرف داروی خارجی می‌کنند چه بکنیم؟
میشه بگید کدوم داروهای داخلی؟ از کجا باید این داروها داخلی رو تهیه کرد؟
من که هر داروخانه رو میگردم میگن این داروهای داخلی نیستن نگرد پیدا نمیکنی!!!!
شاید منظور جناب وزیر مسکن و چرک خشکن هست که داخلی مصرف کنیم و کیفیت خوبی داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست