بازدید 15701
صدمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

وقوع انفجارهای مهیب در جنوب غزه/انفجار بزرگ در پالایشگاه های حیفا+فیلم/طرح نظامی اسرائیل برای اشغال کریدور فیلادلفیا/افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر

جنگ غزه در شرایطی وارد صدمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 14 January 2024

وقوع انفجارهای مهیب در جنوب غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صدمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: ادامه نبرد در غزه هیچ نتیجه‌ای ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۰۱:۱۹

 گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در اظهاراتی اعتراف کرد که ادامه نبرد در غزه به شیوه کنونی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 آیزنکوت گفت: باید از دروغ دست برداشته و شجاعت به خرج دهیم و در مسیر رسیدن به توافقی بزرگ برای بازگردان اسرای اسرائیلی از غزه گام برداریم.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد وقتی در شرایطی سخت و دشوار هستیم، این جنگ را مانند نابینایان ادامه دهیم.

اواسط آذر ماه پسر و خواهر زاده «گادی آیزنکوت» که رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز بوده در رویارویی مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر در غزه کشته شدند.

شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۹

منابع خبری یکشنبه شب از شهادت ۲ نوجوان فلسطینی در مرکز کرانه باختری خبر دادند.

سلیمان کنعان و خالد حمیدات ۲ نوجوان فلسطینی در نزدیکی اردوگاه جلزون در شمال بیره واقع در مرکز کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، با شهادت این ۲ نوجوان فلسطینی شمار شهدای امروز (یکشنبه) در کرانه باختری به پنج نفر افزایش یافت.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون صدها فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری شهید شدند.

انصارالله: نیروهای مسلح یمن به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهند
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۲۲:۰۱

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن یکشنبه شب گفت که اقدامات خصمانه آمریکا نیروهای مسلح این کشور را از ادامه اجرای تعهدات خود در قبال فلسطین بازنخواهد داشت.

محمد عبدالسلام گفت: پرواز هواپیماهای دشمن آمریکایی در حریم هوایی و مناطق ساحلی یمن تجاوز مستمر و نقض حاکمیت است.

وی افزود: اقدامات خصمانه آمریکا علیه یمن مانع از ادامه اجرای تعهدات نیروهای مسلح در قبال فلسطین نخواهد شد.

سخنگوی جنبش انصارالله، اضافه کرد: تجاوز نظامی به یمن مانع آن نخواهد شد که نیروهای مسلح ما کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند را هدف قرار ندهند. این حملات تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی: ۳۰ هزار هدف را بمباران کردیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۲۱:۱۷

در تازه ترین اذعان صهیونیست‌ها به ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۳۰ هزار هدف را در غزه بمباران کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون ۳۰ هزار هدف در باریکه غزه و سه هزار و ۴۰۰ هدف در لبنان بمباران شده‌ است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در غزه دستگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۹۷۰ نظامی زخمی ارتش رژیم صهیونیستی با بالگرد و یک هزار و ۷۰۰ زخمی با آمبولانس از غزه به مراکز درمانی منتقل شدند.

از سوی دیگر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: قصد عقب نشینی از خان‌یونس یا جای دیگری را در غزه نداریم.

وی همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری سرویس امنیت عمومی این رژیم برای هدف قراردادن رهبران حماس کار می‌کنند.

سخنگوی گردان‌های قسام: بسیاری از اسرا در حملات اشغالگران کشته شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۲۰:۴۸

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس یکشنبه شب در پیامی تصویری گفت که طی هفته‌های اخیر بسیاری از اسرا به دلیل حملات و بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند.

 ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام گفت: ضربات سختی به دشمن وارد کردیم و همچنان به وارد کردن ضرباتی شدیدتر از ضربه هفتم اکتبر ادامه می‌دهیم.

وی افزود: هیچ گزینه‌ای جز بکارگیری تمام توان خود جهت پاسخ به کشتارها و جنایات دشمن علیه ملت خویش در پیش نداریم.

سخنگوی گردان‌های قسام، اضافه کرد: نبرد طوفان الاقصی نبردی مهم در تاریخ ملت و امت و فریادی بود که برای آزادی همه ملت‌ها به صدا درآمد.

ابوعبیده درباره دستآوردهای مجاهدان فلسطینی نیز گفت: یک‌هزار خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را طی ۱۰۰ روز جنگ هدف قرار داده و منهدم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه سلاح‌هایی که مجاهدان فلسطینی با آنها نیروها و ادوات جنگی دشمن را هدف قرار دادند، ساخت گردان‌های قسام بوده است، افزود: حماسه‌ای که مجاهدان ما آفریدند، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین نبردها در تاریخ امت ثبت خواهد شد.

سخنگوی گردان‌های قسام ادامه داد: نبرد طوفان الاقصی نبرد فلسطین است که ملت و مقاومت در خندقی واحد کنار هم می‌جنگند. مجاهدان ما در مورد ضعف ایمان نیروهای دشمن و فرار آنها از میدان به رغم تمامی تجهیزات و سلاح‌هایی که در اختیار دارند، شهادت دادند.

ابوعبیده همچنین، گفت: دشمن در تحقق اهدافش و آزادی اسرای خود از غزه ناکام مانده است و بسیاری از اسرای دشمن طی هفته‌های اخیر سرنوشتی نامشخص پیدا کردند و بیشتر این اسرا کشته شده‌اند و مسئولیت آن کاملا متوجه رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: دستاوردهای ادعایی دشمن در مورد موشک‌ها و تونل‌های غزه، مایه تمسخر است و روزی کذب این ادعاها را ثابت خواهیم کرد.

سخنگوی گردان‌های قسام در بخش دیگری از سخنانش با تمجید از مقاومت یمن، لبنان و عراق به خاطر ضرباتی که به دشمن وارد کردند، گفت: پیام‌هایی از مقاومت در رابطه با گسترش دامنه عملیات‌ها علیه دشمن صهیونیستی طی روزهای آینده در صورت ادامه حملات به غزه دریافت کردیم.

ابوعبیده افزود: فرزندان العاروری و عیاش و دیگر شهدا باید این فرصت تاریخی را برای ضربه زدن به اشغالگران غنیمت شمارند.

وی اضافه کرد: این وظیفه ماست که به ۲ میلیارد مسلمان اعلام کنیم که دشمن صهیونیستی بیشتر مساجد نوار غزه را تخریب کرده است.

سخنگوی گردان‌های قسام گفت: درخواست ما از همه مسلمانان این است که از ماهیت این نبرد و دولت جنایتکار (رژیم) اسرئیل آگاه باشند و ضعیف ‌ترین ایمان آن است که از یاری رساندن به مظلومان عاجز باشد و به یاری مساجد نشتابد، پس در همه مساجد قنوت بخوانید و برای یاری مقاومت و مظلومان دعا کنید. به یاری خداوند، فجر پیروزی برای ملت ما نزدیک است و جهاد و خون ملت فلسطین هدر نخواهد رفت.

حمله خمپاره‌ای القسام به نیروهای اسرائیلی در خان‌یونس
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۲۰:۱۶

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که محل تجمع ماشین‌آلات و نیروهای نظامی اشغالگران در خان‌یونس را هدف حمله خمپاره ای قرار داده است. گردان‌های القسام همچنین با شلیک یک موشک، شهر بندری اشدود در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

 گردان‌های شهید عزالدین القسام همچنین اعلام کرد در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ را با استفاده از موشک پیشرفته «ام – ۷۵» هدف قرار داده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک منبع در گردان‌های القسام اعلام کرد: موشک مذکور از مناطقی شلیک شده است که نیروهای اشغالگر در آن حضور دارند.

در مقابل، رسانه‌های صهیونیست اذعان کردند یک موشک به منطقه هشفیلا در شرق شهر بندری اشدود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده است.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که صبح یکشنبه با راکت «الیاسین۱۰۵» یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در غزه هدف قرار داده است.

القسام همچنین از درگیری با نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در خان‌یونس واقع در جنوب غزه خبر داد.

منابع خبری همچنین از درگیری صهیونیست ها با نیروهای مقاومت در اردوگاه البریج در غزه خبر می‌دهند.

روز گذشته نیز گردان‌های شهید «عزالدین القسام» از انهدام چهار تانک و یک نفربر رژیم صهیونیستی و شلیک یک موشک زمین به هوا به سمت بالگرد این رژیم خبر داده بودند.

سرنگونی پهپاد اسرائیل بر فراز لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۸:۱۰

منابع خبری از سرنگونی یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز جنوب لبنان توسط حزب‌الله خبر دادند.

پایگاه خبری العهد در این باره گزارش داد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز شهرک مروحین در جنوب لبنان سرنگون کردند.

برپایه این گزارش، عملیات سرنگونی این پهپاد با یک موشک زمین به هوا انجام شده است.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که پنج نظامی این رژیم در درگیری با رزمندگان مقاومت که شب گذشته به مزارع اشغالی شبعا نفوذ کرده بودند، مجروح شدند.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز نیز از هدف قرار دادن چهار پایگاه و یک محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که که یک صهیونیست در نتیجه اصابت موشک ضد زره به شهرک «کفر یوفال» در مرز لبنان کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

هشدار نهاد امنیتی رژیم اسرائیل درباره تبعات توزیع سلاح بین شهرک‌نشینان
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۶:۵۹

براساس گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، توزیع سلاح بین شهرک نشینان موجب گسترش خشونت های مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی شده و به ناآرامی ها در این منطقه دامن زده است.

هفته گذشته، صهیونیست ها با تظاهرات جلوی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به آسان شدن قوانین حمل سلاح برای افراد عادی اعتراض کردند.

انتشار اخبار قتل ۲ زن با سلاح گرم در هفته گذشته به نگرانی صهیونیست ها از افزایش خشونت های مسلحانه علیه زنان دامن زده است.

تعدادی از زنان حاضر در این تظاهرات اعتراضی، لباس هایی پوشیده بودند که آنها را به شکل یک هدف تیراندازی نشان می داد.

رهبران این تجمع اعتراضی در گفت‌وگو با رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وجود سلاح در منازل، امکان هدف قرار گرفتن زنان با سلاح را هفت برابر افزایش می دهد.

معترضان، کابینه و کنست رژیم صهیونیستی را نسبت به افزایش خشونت ها در سرزمین های اشغالی بی تفاوت اعلام کردند و خواستار اتخاذ قوانین سخت‌گیرانه برای حمل سلاح توسط افراد عادی شدند.

صهیونیست های معترض تاکید دارند که وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر درباره خون افراد کشته شده در خشونت های مسلحانه مسئول هستند.

براساس این گزارش، در سال گذشته میلادی، ۲۹ زن در سرزمین های اشغالی توسط مردان کشته شدند. در هفته اول سال جاری میلادی نیز ۲ زن در این مناطق قربانی تجاوز و کشتار با سلاح گرم شدند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از جمله افرادی از کابینه نتانیاهو است که تلاش کرده بین شهرک نشینان صهیونیست سلاح توزیع کند.

وی علاوه بر توزیع سلاح، طرح هایی را برای آسان کردن قوانین حمل سلاح به کنست رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین به پلیس این رژیم دستور داد تا قوانین موجود درباره حمل سلاح توسط افراد عادی را نادیده بگیرد و اجازه دهد تا افراد عادی نیز سلاح حمل کنند.

گروه های چپ‌گرا در کنست، ارتش، پلیس و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی با تلاش تندروهای راست‌گرای عضو کابینه نتانیاهو برای آسان سازی فرایند حمل سلاح توسط شهرک نشینان مخالفت کرده و طرح بن گویر در کنست را رد کردند.

توزیع سلاح بین شهرک نشینان صهیونیست اکنون مثل دیگر موضوعات به عاملی برای تشدید شکاف بین سران این رژیم تبدیل شده و بر آتش ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی دامن زده است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۶:۲۳

 وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای در صدمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۲۵ نفر شد.

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که آمار مجروحان این تجاوزات به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

بازداشت ۵ هزار و ۸۷۵ فلسطینی در کرانه باختری طی۱۰۰ روز
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۵:۱۱

باشگاه اسرای فلسطین از بازداشت ۲۵ فلسطینی در کرانه باختری خبر داد و بدین ترتیب شمار فلسطینیان بازداشت شده در این منطقه پس از گذشت یکصد روز از آغاز جنگ علیه غزه، به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، باشگاه اسرای فلسطینی با اعلام بازداشت ۲۵فلسطینی در کرانه باختری که در میان آن ها دو خواهر شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به چشم می خورد، از افزایش شمار فلسطینیان بازداشت شده به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون خبر داد.

صهیونیست ها امروز یکشنبه پس از یورش به شهر «البیره» و روستای «العاروره» در شمال غربی رام الله، دو خواهر شهید العاروری به نام های دلال و فاطمه را بازداشت کردند.

طرح نظامی اسرائیل برای اشغال کریدور فیلادلفیا
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۸

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد رژیم صهیونیستی قصد اجرای عملیاتی نظامی را در مرز جنوبی نوار غزه با هدف تصرف کریدوری در این مرز تحت عنوان کریدور فیلادلفیا دارد؛ محوری که در یک طرف آن مصر و در طرف دیگر آن یک میلیون فلسطینی آواره قرار دارند.

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، رژیم صهیونیستی از زمانی که نزدیک به دو دهه قبل از نوار غزه خارج شد کل مرزهای این باریکه فلسطینی را بجز کریدور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) در مرز جنوبی با مصر در کنترل داشته و حالا قصد دارد عملیاتی پرخطر را برای در کنترل گرفتن مرز جنوبی با مصر به اجرا بگذارد.

رهبران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مدعی هستند که باید به این بهانه که حماس از این کریدور سلاح به داخل نوار غزه منتقل می‌کند کنترل این منطقه مرزی را به دست آورند.

وال استریت ژورنال نوشت، مقام‌های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی و مقام‌های مصری گفتند، تل آویو به قاهره اطلاع داده برای اجرای یک عملیات نظامی در محل این مرز در سمت غزه برنامه‌ریزی می‌کند. این مقام‌ها اظهار کردند، این عملیات احتمالا شامل حذف مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین از یک گذرگاه کلیدی و مستقر کردن نیروهای اسرائیلی در طول این کریدور که از محل تلاقی مرزهای غزه با مصر و رژیم صهیونیستی در جنوب شرق به سمت دریای مدیترانه امتداد می‌یابد، می‌شود.

وال استریت ژورنال در این مطلب ادعا کرد: «مصر نگران است عملیات اسرائیل به نقض مفاد معاهده صلح ۱۹۷۹ بین دو طرف که محدودیت‌هایی را بر تعداد سربازان استقرار یافته از سوی آنها در مرز در این منطقه وضع کرد منجر شود. همچنین یک چنین عملیات نظامی از سوی اسرائیل این ریسک را دارد که به صورت تصادفی خساراتی را در داخل خاک مصر به بار بیاورد. مقام‌های اسرائیلی می‌گویند برای رفع این نگرانی‌ها در حال هماهنگ کردن برنامه حمله خود در داخل غزه با مصر هستند. مصر در روزهای اخیر پیشنهاد اسرائیل در مورد استقرار پرسنل امنیتی اسرائیلی در سمت خاک مصر در این مرز به جهت گشت زنی‌های مشترک با مصر را رد کرده و این طرح را ناقض حاکمیت خود خوانده است. مقام‌های مصری گفتند، این کشور به اسرائیل گفته در حال تقویت موانع فیزیکی در سمت مرز خود و استقرار برج‌های نگهبانی و دوربین‌های شناسایی بیشتر در آنجا است اما اطلاعات خود را با اسرائیل به اشتراک نمی‌گذارد.»

وال استریت ژورنال گزارش کرد: «رهبران اسرائیل هنوز موافقت نهایی را برای این عملیات در مرز ارائه نکرده اند و زمان اجرای عملیات وابسته به مذاکرات با دولت مصر است؛ دولتی که در تلاش برای منعقد کردن یک توافق جدید بر سر آزاد ساختن گروگانهای اسرائیلی تحت اختیار حماس در ازای آزادی زندانی‌های فلسطینی و آتش‌بس در غزه است. اجرای حمله در این منطقه پیچیدگی نظامی دارد چون بیش از یک میلیون غیرنظامی فلسطینی که از دیگر نقاط نوار غزه فرار کرده‌اند در این منطقه متمرکز شده‌اند. اکثر آنها در شهر رفح که مجاور این کریدور است به سر برده یا در نقاط دیگر این مرز چادر زده‌اند. اسرائیل حتی برای اجرای یک عملیات نظامی محدود به منظور اشغال زمینی به عرض کمتر از یک کیلومتر باید به سمت شهر رفح در مجاورت این مرز و مناطق محل قرارگیری کمپهای چادری آوارگان پیشروی کند و تحلیلگران امنیتی نگران هستند که چنین عملیاتی بحران انسانی را عمیقتر کند.»

محور فیلادلفیا یا محور صلاح‌الدین در طول مرز میان غزه و مصر واقع است‌. طول آن ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد. به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور فیلادلفیا یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می‌آید. تا قبل از عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از غزه در سال ۲۰۰۵، محور فیلادلفیا تحت کنترل رژیم اشغالگر بود.

هم‌حزبی نتانیاهو، کابینه وی را به کودکستان تشبیه کرد
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۷

یک عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، درگیری‌ها بین اعضای کابینه این رژیم را به دعواهای کودکان در کودکستان‌ تشبیه کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «تالی گاتلیو» عضو کنست از حزب لیکود، اقدام کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، برای جلوگیری از ورود دستیار «یوآف گالانت» وزیر جنگ به این نشست را اقدامی کودکانه خواند.

وی طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: شما چطور می توانید به کابینه ای اعتماد کنید که مثل بچه های کودکستانی رفتار می کنند؟ آیا در کابینه یک بزرگتر نیست که جلوی این رفتارهای بچه‌گانه را بگیرد؟ واقعا که! شماها می خواهید جنگ (علیه غزه) را به پیروزی برسانید!

آنروا: ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه مثل ۱۰۰ سال بود
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۷

کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) تأکید کرد ۱۰۰ روز جنگ در غزه برای ساکنان این منطقه مثل ۱۰۰ سال بود.

 فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) در بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه به اندازه ۱۰۰ سال بود. فلسطینی‌ها در معرض بزرگترین عملیات کوچاندن از سال ۱۹۴۸ به دلیل حملات اسرائیل قرار گرفتند.

به نقل از الجزیره، وی گفت: بیشتر ساکنان غزه از جمله کودکان در طول زندگی‌شان آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از حملات را تحمل خواهند کرد. بیش از ۱.۴ میلیون نفر به پناهگاه‌های آنروا پناه برده و مجبور هستند در شرایط غیر انسانی زندگی کنند.

لازارینی گفت: غزه طی ۱۰۰ روز گذشته شاهد مرگ جمعی، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، خسارت و غم و اندوه بود.

لیبرمن: کابینه نتانیاهو ناتوان از مدیریت اسرائیلی‌ها است
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۶

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را ناتوان در مدیریت صهیونیستها توصیف کرد و خواهان روی کار آمدن کابینه جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتینیو» گفت: کابینه کنونی دیگر قادر به رهبری اسرائیلی ها نیست و باید کابینه جدیدی تشکیل دهیم.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز امروز از شکاف و چند دستگی در بین سران تل آویو و توده صهیونیستها در یکصدمین روز جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه ابراز نگرانی کرده بود.

اختلافات بین وزیران در درون کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و در بین اعضای شورای جنگ و همچنین بین وزرای کابینه و شورای جنگ بالا گرفته است.

بخشی از این اختلافات درباره رویکرد سیاستمداران و نظامیان نسبت به جنگ علیه غزه و بخشی نیز در قالب رقابت های زودهنگام انتخاباتی آینده است.

براساس آخرین نظرسنجی ها، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و ائتلاف حاکم او در صورت برگزاری انتخابات، رای لازم برای تصدی دوباره پست نخست وزیری و کابینه را نخواهد داشت و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق و عضو کنونی شورای جنگ از شانس تصدی پست نخست وزیری برخوردار است.

براساس این نظرسنجی ها، ائتلاف اپوزیسیون خواهد توانست اکثریت کرسی های انتخابات پارلمانی آینده را کسب کند.

موفق نشدن نتانیاهو در اهداف خود در جنگ علیه غزه شاید خواست گانتس باشد، زیرا شانس او برای تصدی پست نخست وزیری آینده را افزایش می دهد.

براساس پیش بینی تحلیلگران، کابینه نتانیاهو پس از پایان جنگ علیه غزه سقوط خواهد کرد و با توجه به سه پرونده فساد، ادامه جلسات دادگاه او برگزار و زندانی خواهد شد.

انفجار بزرگ در پالایشگاه های حیفا+فیلم
۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۳:۵۲

رسانه‌های اسرائیلی، صبح امروز (یکشنبه)، از شنیده شدن صدای شدید انفجار در خلیج حیفا خبر دادند.

منابع اسرائیلی با انتشار تصاویری از لحظه این انفجار بزرگ، می‌گویند انفجار نزدیکی پالایشگاه‌های حیفا رخ داده و علت آن همچنان در حال بررسی است.

تعداد بازدید : 954

وزارت حفاظت از محیط زیست اسرائیل مدعی شد آنچه در خلیج حیفا رخ داد، به دلیل نقص در تأسیسات پلی اتیلن یک کارخانه بوده است.

منابع اسرائیلی می‌گویند به دنبال این انفجار، واحد مذکور به طور کامل تعطیل شده است تا تعمیرات لازم انجام شود.

رسانه‌های اسرائیلی درباره میزان خسارات وارده به این تاسیسات و تلفات احتمالی ناشی از این انفجار جزئیات بیشتری منتشر نکرده‌اند.

وقوع انفجارهای مهیب در جنوب غزه

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی وارد صدمین روز خود شده که نیروهای اشغالگر به بمباران بی‌امان هوایی، زمینی و دریایی خود در مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر مرکز و جنوب نوار غزه ادامه می‌دهند و شهر خان یونس همچنان شاهد بمباران شدید و حملات مداوم مقاومت و تلفات و خسارات صهیونیست‌ها است.

 در صدمین روز از جنگ غزه با وجود ضرورت ارائه کمک‌های فوری پزشکی و با سیاست محاصره‌ای که توسط اشغالگران اجرا می‌شود، جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی و پزشکی به نوار غزه و هدف‌گیری سیستماتیک تأسیسات زیربنایی به‌ویژه بخش بهداشت، هشدارها درباره تأثیرات فاجعه‌بار بر مردم غزه که اکنون در معرض خطر قحطی قرار دارند ادامه دارد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز گذشته هشدار داد که ادامه سیاست گرسنگی و تشنگی جان ۸۰۰ هزار شهروند در شمال نوار غزه را تهدید می‌کند و توضیح داد که استان شمالی غزه در حال حاضر به ۶۰۰ کامیون کمک و غذا به صورت روزانه نیاز دارد.

ویدیوی القسام درباره قطع ارتباط با گروه مسؤول ۴ اسیر صهیونیست

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در مورد اسرای صهیونیست گفت که ارتباط خود را با گروه مسؤول ۴ اسیر صهیونیست که از سال ۲۰۱۴ در اختیار آن است، از دست داده‌است.

«القسام» ویدئویی را تحت عنوان عنوان «زمان در حال اتمام است» با اشاره به تلاش‌های متزلزل برای انعقاد یک معامله مبادله اسرا منتشر کرد که حاوی تصاویری از این ۴ اسیر بود.

القسام در پیام خود خطاب به خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرد که ۱۰ سال از اسارت ۴ نظامی اسرائیلی در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به نام‌های هدار گلدن، شائول آرون، آویرا منگیستو و هشام السید می‌گذرد. این گروه با بیان اینکه «دولت نتانیاهو از فرزندان شما غافل شد و آنها را برنگرداند»، افزود: «متاسفانه ارتباط با گروه مسؤول آنها قطع شده‌است.»

تحولات میدانی جنگ غزه

درباره تحولات میدانی جنگ نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که بامداد امروز در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و مجروح شدند. این در حالی است که در چند روز گذشته ده‌ها غیرنظامی در حملات اسرائیل به رفح به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که قبل از بامداد امروز منزلی را در منطقه البرکه در دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، تعدادی شهید و مجروح شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که ارتش اشغالگر نزدیک یک درمانگاه متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اردوگاه المغازی در وسط نوار غزه بمباران توپخانه‌ای انجام داد. این درحالی است که حملات اشغالگران مناطقی در مرکز و شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را هم دربرگرفت، جایی که نبردهای شدیدی بین نیروهای اشغالگر و مقاومت در جریان است.

در عین حال بر اثر حمله پهپادی اشغالگران به منطقه قیزان ابورشوان در جنوب شرقی خان یونس، دو جوان شهید و پدرشان مجروح شد.

همچنین گزارش شد حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق شمال و شرق اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ازسرگرفته شد.

انفجارهای شدید زمینی در جنوب شهر غزه

در نتیجه اینکه اشغالگران تعداد زیادی از خانه‌ها در شمال خیابان شماره ۱۰ در خان یونس را منفجر کردند، انفجارهای شدید زمینی در جنوب شهر غزه رخ داد. اشغالگران در یک خط مستقیم از غرب به شرق و در نزدیکی کالج محلی متمرکز هستند. این انفجارها همراه با بمباران هواپیماهای جنگی به سمت منطقه بود.

بیش از ۱۰۰ هزار صهیونیست درخواست روان درمانی ارائه کرده‌اند

انجمن روان‌درمانی رژیم صهیونیستی گفت: بیش از ۱۰۰ هزر اسرائیلی از آغاز جنگ درخواست روان درمانی ارائه کرده‌اند.

روند انتقال دارو به اسیران صهیونیست در غزه آغاز شد

رسانه‌های عبری نوشتند: روند انتقال دارو به اسیران در غزه آغاز شده‌است و دولت قطر داروها را خریداری و به مقاومت فلسطین تحویل می‌دهد. این عملیات در ازای اجازه ورود دارو به ساکنان غزه انجام شد و مقاومت برای فاش نشدن محل نگهداری اسرا از دریافت دارو از طریق صلیب سرخ خودداری کرد.

القسام تانک صهیونیست‌ها را در خان یونس هدف قرار داد

گردان‌های القسام اعلام کرد: یک تانک مرکاوای صهیونیستی را با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم و بامداد امروز با نیروهای ویژه صهیونیست با مسلسل در شهر خان یونس درگیر شدیم.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها از جلسه کابینه جنگ قهر کرد

رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از قهر کردن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شرکت نکردن در جلسه کابینه جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، گالانت نیز خطاب به نتانیاهو گفت که «تو در حال دخالت در کار من هستی» و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را ترک کرد.

آنروا: بحران غزه وخیم‌تر شده است

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شنبه شب هشدار داد: بحران غزه به علت آن که از آب، غذا و سوخت به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌شود، وخیم‌تر شده است.

آنروا در ادامه هشدار خود افزود: کودکان غزه با مشکلات و رنج وحشتناکی روبه رو هستند و بهبود (روحی و جسمی] یک نسل کامل از آنها نیازمند سالها زمان است.

بیانیه آنروا ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که جوسب بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش افزود: با رئیس آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی) یک کنفرانس ویدئویی داشتم. گفت‌وگوی ما بر وضعیت غزه متمرکز بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
...آنچه در خلیج حیفا رخ داد، به دلیل نقص در تأسیسات پلی اتیلن یک کارخانه بوده است.

وزارت حفاظت از محیط زیست اسرائیل غلط کرده این را گفته. فلان فلان شده ها نمی دانند که باید بگویند این کار حوثی ها بوده تا حداقل اینجوری تنش ها در دریای سرخ کم شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
تو چرا اینقدر جوش می خوری؟ در برابر چهل هزار بمب که در صد روز گذشته برای توسعه دموکراسی روی مردم غزه ریخته شد، این هم یک انفجار کوچک کنار آن است. ناراحتی ندارد! اجازه بده کشورهای غربی دموکراسی را به همه منتقل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
نگران نباش. بعد از درگیری روز چهارشنبه که بیست و چند موشک و پهپاد حوثی ها منهدم شد و یک خط هم به کشتی های آمریکا و انگلیس نیافتاد تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که «انهدام یک ناو هواپیمابر آمریکایی» را نشان می داد.

حالا فکر می کنی برادران محور مقاومت چنین سوژه ای را آنهم در حیفا همینطوری مفت از دست می دهند؟
فیلم وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
من هم نتوانستم فیلم را دانلود کنم ، ظاهرا فقط عرزشی ها با دیده بصیرت میتوانند آن فیلم را ببینند
الان این براندازها می آیند و می گویند این انفجار حیفا مربوط به یک نقص فنی بوده و ربطی به محور مقاومت ندارد.

آن وقت اگر ما می گفتیم که انفجارهای روز جمعه در مراکز و انبارهای موشکی و پهپادی یمن ربطی به حمله آمریکا و انگلیس ندارد می دانید چقدر مسخره مان می کردند؟
هنیه تو قطره
ماجراجویی‌های حوثی‌ها در دریای سرخ ضربه سنگینی به مردم غزه زد.

استفاده ماهرانه آمریکا و اسرائیل از این موضوع در انحراف افکار عمومی دنیا از غزه و حتی برانگیختن احساسات ضد «محور مقاومت » به علت نا امنی کشتیرانی بین المللی کاملاً مؤثر بود.
محور مقاومت زمان طلایی را از دست داد. باید ظرف چند دقیقه بعد از انفجار حیفا اعلام می کردند که این انفجار نتیجه حملات آنها بوده.
البته همان دو سطر پایین تر مشخص است که این انفجار در پالایشگاه های حیفا نبوده و در نزدیکی پالایشگاه ها بوده ولی ،با در نظر گرفتن استانداردهای تیتر نویسی تابناک، این دقیق ترین تیتری است که در این مدت شاهد آن بوده ایم.
مقصر اصلی جنایت جنگی گسترده و نسل کشی در غزه دو رژیم اسرائیل و آمریکا هستند که یکی جنایت جنگی می کند و دیگری با ارسال تسلیحات نظامی، اسباب این نسل کشی را فراهم می آورد.
جشن پیروزی چی شد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی