بازدید 3694

چگونه همزمان از بازار طلا، بورس و بانک سود کسب کنیم؟

یکی از جدیدترین ابزارهای مالی ایران صندوق در صندوق یا FOF است که این امکان را دارد که همزمان در سهام بورس، سپرده‌بانکی و طلا سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 14 January 2024

چگونه همزمان از بازار طلا، بورس و بانک سود کسب کنیم؟

صندوق در صندوق یا Fund Of Funds از ابزارهای مالی مدرن در بورس‌های جهانی است که اخیرا در بازار‌سرمایه ایران نیز تاسیس شده است. مهمترین مزیت آنها متنوع سازی و قدرت مانور بالای این نوع صندوق‌ها می‌باشد، یعنی این صندوق‌ها امکان این را دارند در شرایط متفاوت بازار دارایی‌های خود را به سمت صندوق‌های درآمد ثابت، مختلط، سهامی، طلا و زعفران و… هدایت کرده و ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کنترل کند.

بزرگترین صندوق در صندوق یا FOF بازارسرمایه ایران نماد «تمشک» است که بیش از 3 هزار 960 میلیارد ریال سرمایه‌ وارد این صندوق شده و سود یا بازدهی 12 ماهه این صندوق 55.33 درصد بوده است.

چگونه همزمان از بازار طلا، بورس و بانک سود کسب کنیم؟

*برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان صفحه «صندوق تمشک» را باز‌کنید یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.

اما سرمایه‌گذاری همزمان در بازار طلا، بورس و بانک چه مزیتی دارد؟

اولین مزیت متنوع‌سازی دارایی‌ها است، به اعتقاد همه کارشناسان در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای نباید تمام سرمایه خود را به خرید یک دارایی مثلا سهام، طلا، ارز و... اختصاص دهیم بلکه باید پرتفوی یا ترکیبی از این دارایی‌ها را خریداری کنیم.

دومین مزیت نوسان‌گیری این صندوق از افت و صعود بازارهای مختلف مالی است، برای مثال در شرایطی که بازار سهام نزولی و طلا صعودی است این صندوق سهم طلا در پرتفوی را افزایش داده و بازدهی را بالا می‌برد یا در شرایطی که تمامی بازارها راکد هستند درصد سپرده بانکی را افزایش می‌دهد تا سود هموار و روزشمار دریافت کند.

افراد می‌توانند متنوع‌سازی دارایی را انجام دهند و همزمان طلا، ارز، سهام و... خریداری کنند اما کمتر کسی می‌تواند همزمان تمامی بازارها را رصد کند و اقدام به معامله‌گری در بازارهای مختلف مالی کند. این اقدام را صندوق در صندوق‌ها به پشتوانه تیم تحلیل و معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند انجام دهند.

نگاهی به عملکرد و بازدهی صندوق در صندوق تمشک

صندوق تمشک طی حدود 12 ماه فعالیت خود بازدهی ۵۵.۳۳ درصدی را به ثبت رسانده که بالاتر از عملکرد سایر صندوق‌ در صندوق‌های بورس است، بازدهی این صندوق در مدت مشابه از سکه طلا، شاخص‌کل بورس و دلار نیز بالاتر بوده است.  

حجم دارایی تحت مدیریت نشان از اعتماد سهامداران به صندوق‌ها و نوع مدیریت آن است؛ صندوق تمشک همچنین بزرگترین صندوق در صندوق FOF بازارسرمایه ایران از نظر حجم دارایی تحت مدیریت با ۳ هزار ۹۶۰ میلیارد ریال است.

*چگونه در صندوق تمشک سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق تمشک ETF است و بر روی تابلوی معاملات بازار سهام قابل خرید و فروش است، افرادی که کد‌بورسی دارند می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد «تمشک» این صندوق را خریداری کنند. و افرادی که کد‌بورسی ندارند می‌توانند با شماره 02179326 تماس بگیرند و با دریافت کد‌بورسی در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند.

  • کدبورسی دارید / ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری / رفتن به قسمت جستجو / وارد کردن عبارت «تمشک» / خرید به میزان دلخواه
  • کد بورسی ندارید / تماس با شماره 02179326 / دریافت کدبورسی / خرید نماد تمشک

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به صفحه «صندوق تمشک» مراجعه کنید و شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان بورس با شما تماس بگیرند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست