بازدید 1530

توافق سران کنگره برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن

سران کنگره آمریکا شنبه شب در نشستی برای جلوگیری از تعطیلی دولت جو بایدن توافق کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 14 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این توافق کوتاه مدت باعث می‌شود که بودجه دولت تا اوایل ماه مارس تامین شده و قانونگذاران این کشور فرصت کافی برای توافق در مورد بودجه بیشتر داشته باشند.

این توافق باید در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب برسد. اما این توافق به اختلافات میان حزب جمهوریخواه دامن زده است.

نیوزویک هفته گذشته با اشاره به تلاش «مایک جانسون» ‌رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدن به یک توافق مالی با دموکرات‌های این مجلس، ‌از خشم گسترده جمهوریخواهان تندرو به‌دلیل این همکاری و احتمال برکناری او خبر داد. پیش از این نیز جمهوریخواهان «کوین مک کارتی» را به دلیل همکاری با دولت در این زمینه از این سمت برکنار کرده بودند.

جانسون به همراه چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌ها در سنا و همچنین حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان توافقی را اعلام کردند که سطح کلی هزینه‌ها را در سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱.۶۶ تریلیون دلار می‌رساند. این مورد مشابه توافق‌ای است که سال گذشته بین جو بایدن و مک‌کارتی منعقد شده بود.

مک کارتی سال گذشته با نزدیک شدن به مهلت پایانی بودجه، ‌به‌دلیل تلاش برای جلوگیری از تعطیلی دولت دموکرات بایدن، مورد خشم اعضای محافظه‌کار کنگره قر ار گرفته و توسط همکارانش برکنار شده بود. مایک جانسون، نماینده جمهوریخواه از ایالت لوئیزیانا در اکتبر ۲۰۲۳ پس از برکناری کوین مک کارتی در همان ماه، به‌عنوان پنجاه و ششمین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا منصوب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار