بازدید 1843

چگونه از امنیت یک اپلیکیشن در حوزه پرداخت مطمئن شویم؟

مشتریان می‌توانند برای استفاده از خدمات بانکداری مجازی امن پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و نصب و فعال‌سازی نرم افزار بر روی گوشی خود، اقدام به تولید رمز یکبار مصرف برای عملیات مالی و غیرمالی در بانکداری مدرن کنند.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 13 January 2024

به گزارش خبرنگار «تابناک» امروزه با روند توسعه تکنولوژی و انقلاب چهارم صنعتی و ورود به عرصه هوش مصنوعی، استفاده از خدمات و فعالیت‌ها بر بستر اینترنت و وب یاعث شده تا بانک‌های کشور به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنند تا جاییکه همزمان با پیشرفت تکنولوژی و روی‌آوردن افراد به سمت خرید غیرحضوری و همچنین همگام با بهره‌برداری از فناوری‌های روز دنیا در فعالیت‌های تجاری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، بازار‌های مالی و نظام بانکداری در دنیا تلاش کرده‌اند تا با عرضه محصولات مناسب با این حوزه تسریع در اموری همچون تراکنش‌های مالی و پولی را برای مردم به کار بگیرند. "بانک ایران زمین" نیز همگام با این پیشرفت فناوری و با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند، امنیت در تراکنش‌های مالی را در دستور کار قرار داد و در این مسیر از رمزساز ایران زمین برای خرید‌های حضوری و غیرحضوری اقشار مختلف ایرانی رونمایی کرد. برهمین اساس هر بانکی اپلیکیشن خود را برای ارائه خدمات نوین راه‌اندازی کرد. بانک ایران زمین همگام با ورود عصر فناوری و استفاده تکنولوژی‌ها در تراکنش‌های مالی تجاری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، ارائه خدمات غیرحضوری را برای کسب رضایت حداکثری مشتریان و جلوگیری از اتلاف وقت آنان از طریق گوشی‌های هوشمند در دستور کار خود قرار داد.
 بانک ایران زمین نیز در این زمینه اقدام به راه‌اندازی پلتفرم «فراز بوم» و برنامه‌های کاربردی همچون «همراه بانک ایران زمین» کرده است. این خدمات که به دو صورت یا بر بستر وب و یا به صورت اپلیکیشن بر روی تلفن همراه در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد که لازمه جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی وجود رمز‌های یکبار مصرف چندثانیه‌ای برای استفاده‌کنندگان است. بر این اساس، مشتریان " بانک ایران زمین " می‌توانند از طریق سایت بانک، اپلیکیشن "رمزساز ایران زمین" را نصب کنند و با دریافت رمز‌های یکبار مصرف، پرداخت امن داشته باشند. در این روش، با ورود به صفحه فروشگاه یا شرکت مورد نظر، کالای یا محصول را انتخاب کرده و با استفاده از درگاه‌های پرداخت و ورود اطلاعات کارت بانکی، کالای موردنظر را خریداری می‌کنند. اپلیکیشن رمزساز ایران زمین، ویژگی‌هایی مانند تولید رمز اول یکبار مصرف کارت، تولید رمز دوم یکبار مصرف کارت، تولید رمز ورود و انتقال وجه با شماره سپرده در اینترنت بانک را دارد. نکته قابل توجه این است که مشتریان می‌توانند از رمزساز ایران زمین به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت استفاده کنند.
مشتریان می‌توانند برای استفاده از خدمات بانکداری مجازی امن پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و نصب و فعال‌سازی نرم افزار بر روی گوشی خود، اقدام به تولید رمز یکبار مصرف برای عملیات مالی و غیرمالی در بانکداری مدرن کنند. با استفاده از این اپلیکیشن، مشتریان نیازی به خرید سخت‌افزار ندارند، هنگام تولید رمز نیازی به اینترنت ندارند و این روش از افشای رمز‌های کارت و سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. همچنین، امنیت در تراکنش‌های مالی و غیرمالی افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی