بازدید 7852

بارش باران و برف در تهران / هوای تهران پاک شد

بارش برف از شب گذشته در تهران آغاز و به صورت پراکنده در برخی از مناطق ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 12 January 2024

بهبود شاخص کیفیت هوا در پایتخت

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، از سوی فرمانداری تهران روز گذشته اعلام شده بود که تا ظهر امروز بارش برف در مناطق شمالی تهران از جمله ارتفاعات وردیج و واریش و امام زاده داود (ع) شاهد بارش باران و برف، بارش تگرگ، وزش باد شدید، مه گرفتگی و کاهش محسوس دما و کاهش دید خواهیم بود.

 وزش باد همراه با بارش باران و برف موجب تداوم کیفیت هوای تهران شده و صبح جمعه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۵۷ (قابل قبول) قرار داشت.

با بارش برف شاخص آلودگی هوا امروز جمعه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ در شرایط پاک قرار گرفت و شاخص کیفیت هوا در ۲۴ گذشته نیز روی عدد ۹۱ و شرایط قابل قبول قرار داشت.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران هیچ نقطه ای از تهران در وضعیت قرمز و نارنجی نیست و همه نقاط در وضعیت سالم است و حتی منطقه گلبرگ منطقه (هشت) در وضعیت پاک است.

در سال جاری و براساس روز شمار شاخص آلودگی تا امروز ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ کیفیت هوای پایتخت، ۹روز در وضعیت پاک، ۱۹۴ روز در وضعیت قابل قبول، ۸۲ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ١٢ روز ناسالم برای همه شهروندان بود.

هوای تهران در هیچ روزی در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار نداشته است. شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که این تقسیم‌بندی شامل « از صفر تا ۵۰ هوا پاک»، « ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط»، «از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس»، «از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم»، «از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم» و «از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک» می‌شود.

تهران از ابتدای سال ۹ روز هوای پاک، ۱۹۲ روز هوای قابل قبول، ۸۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۲ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۲ روز هوای پاک، ۱۵۱ روز هوای قابل قبول، ۱۱۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست