بازدید 2793

خط و نشان‌های وزارت دفاع آمریکا برای انصارالله

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از تجاوز نظامی به مواضعی در یمن برای انصارالله خط و نشان کشید و اعلام کرد اگر انصارالله به «حملات غیرقانونی » خود در دریای سرخ پایان ندهد، هزینه های بیشتری متحمل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 12 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در پی تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به مواضعی در یمن و بدون اشاره به دلیل اصلی حملات در دریای سرخ ادعا کرد: با توجه به حملات غیرقانونی، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده حوثی‌های مورد حمایت ایران علیه کشتی‌های آمریکایی و بین‌المللی و کشتی‌های تجاری بسیاری از کشورها که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کنند، امروز ارتش ایالات متحده و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین ، کانادا و هلند، حملاتی را علیه اهداف نظامی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام دادند.

پنتاگون سپس برای انصارالله یمن خط و نشان کشید و گفت: اقدام امروز ائتلاف، پیامی روشن به حوثی ها می دهد که اگر به حملات غیرقانونی خود پایان ندهند، هزینه های بیشتری متحمل خواهند شد.

پنتاگون بدون اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم اسرائیل در بمباران غزه و نیز واکنش گروههای مقاومت و نیروهای یمنی برای متوقف کردن این حملات مدعی شد که هدف از این اقدام، مختل کردن توانایی انصارالله یمن برای به خطر انداختن دریانوردان و تهدید تجارت جهانی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان است.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، حملات آمریکا و متحدانش سایت های مرتبط با هواپیمای بدون سرنشین انصار الله ، موشک های بالستیک و کروز ، قابلیت های نظارت هوایی و راداری را هدف قرار دادند.

پنتاگون مدعی شد ایالات متحده آمریکا حق دفاع از خود را محفوظ می داند و در صورت لزوم، اقدامات بعدی را برای محافظت از نیروهایش انجام خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد: ما در دفاع از نیروهای خود، اقتصاد جهانی و جریان آزاد تجارت جهانی در یکی از آبراه های حیاتی جهان تردید نخواهیم کرد.

 به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: «به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.»

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امروز به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت حملاتی را علیه تعدادی از اهداف در یمن انجام دادند که توسط حوثی ها (انصارالله) برای به خطر انداختن آزادی دریانوردی در یکی از حیاتی ترین آبراه های جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: این حملات هدفمند، پیام روشنی است مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا و شرکای ما، حملات به نیروهای خود و به خطر افتادن آزادی دریانوردی را تحمل نخواهیم کرد و در صورت لزوم در صدور دستور برای انجام اقدامات بیشتر به منظور محافظت از مردم و جریان آزاد تجارت بین‌المللی تردید نخواهم کرد.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری کشتی باری گلکسی لیدر است که اگرچه تحت نظارت شرکت ژاپنی فعالیت می‌کرد اما فعالیت اصلی آن برای شرکتی اسرائیلی است. این کشتی از ۱۹ نوامبر در اختیار انصارالله یمن است.

این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست