بازدید 20347
کشتی آزاد ایران ملی‌پوش ۱۲۵کیلویش در المپیک را شناخت

پایان کل‌کل سنگین‌وزن با برد مقتدرانه زارع بر معصومی

امیرحسین زارع با غلبه پنج بر صفر بر امیررضا معصومی دومین ملی‌پوش المپیکی ایران بعداز رحمان عموزاد شد و به حرف و حدیث های طولانی در جامعه کشتی و حتی تهدید به تغییر تابعیت و پیوستن به تیم جمهوری آذربایجان ، پایان داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 11 January 2024

پایان کل‌کل سنگین‌وزن با برد مقتدرانه زارع بر معصومی

امیرحسین زارع ستاره آملی سنگین وزن کشتی آزاد ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل هموطن گیلانی‌اش، دوبنده ۱۲۵کیلو المپیک پاریس را تصاحب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ جدال سرنوشت ساز انتخابی المپیک در وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران، امشب در فینال تورنمنت زاگرب بین دو کشتی‌گیر مازندرانی و گیلانی برگزار شد و امیرحسین زارع اهل آمل با قدرت، معصومی جوان و اهل ماسال را مغلوب کرد و ملی‌پوش اعزامی کشورمان به بازی‌های آسیایی پاریس ۲۰۲۴ شد.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴، امیرحسین زارع با شکست امیررضا معصومی علاوه بر آنکه صاحب نشان طلای تورنمنت زاگرب شد، حضورش در المپیک را نیز قطعی کرد تا به حرف و حدیث های فردین معصومی و پسرش پایان داده شود.

دو کشتی گیر جدالی جوانمردانه و پهلوانی در فینال داشتند و در پایان مسابقه هم یکدیگر را در آغوش کشیدند تا شیرینی این فینال تمام ایرانی برای ورزش‌دوستان ایرانی بیشتر شود.

امشب امیرحسین زارع با غلبه پنج بر صفر بر امیررضا معصومی دومین ملی‌پوش المپیکی ایران بعداز رحمان عموزاد شد و به حرف و حدیث های طولانی در جامعه کشتی و حتی تهدید به تغییر تابعیت و پیوستن به تیم جمهوری آذربایجان ، پایان داد.

فینال جام زاگرب، بین امیرحسین زارع دارنده دو مدال طلا و یک برنز قهرمانی جهان و برنز المپیک 2020 توکیو و امیررضا معصومی صاحب چهار نشان طلای مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و امید برگزار شد و زارع خیلی راحت و مسلط در نمایشی برتر ، حریف هموطن را پنج بر صفر برد. وقت اول یک بر صفر و با اخطار کم‌کاری به معصومی تمام شده بود اما در وقت دوم یک خاک در بیرون تشک و سپس بدل‌کاری و خاک در زیرگیری معصومی، باعث شد اختلاف دو ملی‌پوش ایرانی به پنج پوئن برسد.

 گنو پتریاشویلی در نیمه‌نهایی از مبارزه با زارع خودداری کرده بود و معصومی نیز نمایشی عالی مقابل میسون پاریس آمریکایی در نیمه نهایی داشت.

طبق چرخه انتخابی تیم ملی در سال 2024، اگر زارع این کشتی را می‌برد، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک می‌شد اما اگر معصومی مقابل حریف به برد می‌رسید، رقابت آنها همچنان در چرخه المپیک ادامه داشت.

پایان کل‌کل سنگین‌وزن با برد مقتدرانه زارع بر معصومی

زارع که در سال ۲۰۲۳ مدال طلای قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را از آن خود کرده بود، این کشتی را با نتیجه ۵-صفر برد و طلای تورنمنت زاگرب و همچنین دوبنده المپیکی ایران را به خود اختصاص داد.

همانند دیگر رویارویی‌های قبلی کشتی‌گیران ایرانی با هم در این تورنمنت، محسن کاوه در کُچ و هدایت هیچ کدام از دو کشتی‌گیر خودش ننشست و مربی اعزامی کشتی فرنگی در کچ معصومی قرار گرفت و فردین هدایتی عضو سنگین وزن کشتی فرنگی ایران که آملی است هم کنار زارع بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست