بازدید 32300
۲
نتایج روز دوم کشتی آزاد و رنکینگ‌دار جام زاگرب

فینال امشب زارع-معصومی؛ جدال شمالی برای دوبنده المپیک/ قاسمپور بازهم به اسنایدر باخت/ ۷شکست امروز کشتی آمریکا مقابل ایران

قرار است ترکیب تیم‌ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک در اوزان مهم ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در زاگرب مشخص شود. گل سرسبد کشتی‌ها بین زارع مازنی و معصومی گیلانی در سنگین‌وزن است. نخودی و آذرپیرا به فینال رسیده‌اند و قاسمپور باید در رده‌بندی روی تشک برود
کد خبر: ۱۲۱۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 11 January 2024

فینال بزرگ و انتخابی سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دوبنده المپیک، امشب در زاگرب برگزار خواهد شد و دو رقیب شمالی با هم سرشاخ خواهند شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کادرفنی تیم ملی کشتی برای انتخاب ترکیب نهایی خود، نفرات اصلی را به کرواسی برده است تا در خلال این مسابقات، ترکیب نهایی تیم برای حضور در المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم مشخص شود.

فینال امشب زارع-معصومی؛ جدال شمالی برای دوبنده المپیک/ قاسمپور بازهم به اسنایدر باخت/ ۷شکست امروز کشتی آمریکا مقابل ایران

در ادامه رقابت‌های روز دوم و پایانی تورنمنت کشتی آزاد رنکینگ در زاگرب کرواسی، چهره‌های شاخص کشتی ایران روی تشک رفتند و پنج پیروزی مقابل حریفان آمریکایی به دست آوردند.

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت 20:30 امشب برگزار می شود.

نخودی با شکست دو آمریکایی و یک ایرانی در فینال

در وزن غیر المپیکی ۷۹ کیلوگرم که تنها شش کشتی‌گیر حضور دارند و به همین دلیل مبارزه‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، محمد نخودی، دارنده دو مدال نقره و یک برنز جهان در مبارزه نخست خود برابر جوزف لاوالی از آمریکا ۷ بر ۳ به برتری رسید. نخودی در کشتی دوم در یک مبارزه حساس که حکم دیدار انتخابی برای رسیدن به تیم ملی را داشت، مقابل عبدالله شیخ اعظمی قهرمان مسابقات کشوری به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

نخودی در نیمه نهایی نیز مقابل ایوان ویک از آمریکا به سختی و با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد تا برابر اوتاندی کنچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان به میدان برود. او با این نتایج، نفر برتر وزن خود شد.

شیخ اعظمی دیگر ایرانی حاضر در این وزن پس شکست مقابل نخودی، در مبارزه بعدی مقابل لاورنس آمریکایی به میدان رفت و در حالیکه ۶ بر صفر عقب بود با بازگشت بی نظیر خود ۹ امتیاز گرفت و در نهایت با برتری ۹ بر ۶ راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی مقابل آوتاندی کنچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید در رده‌بندی برای برنز کشتی بگیرد.

 

کامران برای انتقام از اسنایدر آماده نبود، فرصت طلایی برای آذرپیرا

در وزن ۹۷ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۱۹ نفر برگزار می‌شود،‌ کامران قاسمپور پس از چندماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت، در وزن جدید المپیکی به میدان رفت و پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل آووسایمان هابیلا از چین ۶ بر ۲ به برتری رسید. قاسمپور در دور سوم مقابل ابراهیم چیفتچی از ترکیه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

قاسمپور در ادامه و در مرحله نیمه نهایی در حساس ترین مبارزه این رقابت ها، مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا به میدان رفت و در پایان در شرایطی که زورش به حریف قلدر آمریکایی نمی‌رسید با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. کامران باید در رده‌بندی برای برنز روی تشک برود.

قاسمپور سال گذشته در اولین مبارزه خود در وزن ۹۷ کیلوگرم در جام جهانی آمریکا نیز مقابل اسنایدر ۵ بر صفر شکست خورده بود.

فینال امشب زارع-معصومی؛ جدال شمالی برای دوبنده المپیک/ قاسمپور بازهم به اسنایدر باخت/ ۷شکست امروز کشتی آمریکا مقابل ایران

اما امیرعلی آذرپیرا دیگر نماینده ایران در این وزن و دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان نیز در دور نخست مقابل رادوسلاو باران از لهستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم به مصاف مایکل ماچیاولو از آمریکا رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید. آذرپیرا در مبارزه بعدی نیز مقابل ایساک ترامبل دیگر کشتی گیر آمریکایی در یک مبارزه سخت با نتیجه ۸ بر ۷ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز مقابل ویکی از هند به برتری رسید و راهی فینال شد تا امشب در مصافی حساس به مصاف کایل اسنایدر آمریکایی برود. آذرپیرا در صورت شکست اسنایدر می تواند مدعی اصلی حضور در المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم باشد.

 

فینال تمام ایرانی سنگین های زاگرب؛ تسویه حساب شمالی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی‌گیر حضور دارند، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ژیوی دنگ از چین به روی تشک رفت و در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. زارع در مبارزه بعدی برابر نیکلاس گویازدوفسکی دارنده ۲ مدال برنز جهان از آمریکا به میدان رفت و با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. در دیدار نیمه نهایی، گنو پتریاشویلی عنوان دار جهان و المپیک از گرجستان برای مبارزه با زارع به روی تشک نیامد تا زارع راهی فینال شود.

امیررضا معصومی دیگر نماینده جوان و مدعی ایران برای سهمیه المپیک در این وزن که مدال‌های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان را در کارنامه دارد، در گروه دیگر در دور نخست مقابل گیوی ماتچراشویلی دارنده مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم جهان از گرجستان در یک مبارزه نه چندان سخت با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. وی در دور دوم نیز مقابل یوسف حمیدا از مصر با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. معصومی در این مرحله نیز برابر گئورگی مشویلدیوی‌شویلی از آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. معصومی اهل لاهیجان گیلان در نیمه نهایی نیز مقابل میسون‌پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه قاطع ۱۱ بر ۶ به برتری رسید تا امشب پنج‌شنبه در دیداری حساس که حکم انتخابی نهایی تیم ملی برای رسیدن به المپیک را دارد، برابر امیرحسین زارع اهل آمل مازندران به روی تشک برود. جدالی بین دو سنگین‌وزن دلاور از شمال ایران که مدتهاست نقل محفل اهالی کشتی شده است.

فینال امشب زارع-معصومی؛ جدال شمالی برای دوبنده المپیک/ قاسمپور بازهم به اسنایدر باخت/ ۷شکست امروز کشتی آمریکا مقابل ایران

روز گذشته چهارشنبه، رحمان عموزاد در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مقابل وازگن توانیان ارمنستانی به میدان نرفت و صاحب مدال نقره شد، حسین ابوذری در ورن ۷۴ کیلوگرم که با شکست نفراتی همچون یونس امامی راهی فینال شده بود، در دیدار نهایی مقابل جیسون نولف آمریکایی ۱۰ بر یک شکست خورد و نقره گرفت و عباس ابراهیم زاده نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید. یونس امامی نیز پس از شکست مقابل ابوذری در دیداری که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، در گروه بازنده ها به میدان نرفت.

هادی وفایی پور نیز در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان تنها نماینده ایران در این وزن، نیز سر وزن نرسید و نتوانست در این مسابقات به میدان برود. البته موارد دیگری از جمله احتمال قرارگرفتن مقابل حریف اسرائیلی نیز برای این غیبت مطرح شده است تا جانشین حسن یزدانی نتواند در زاگرب به خوبی محک بخورد.

مهمترین هدف کادرفنی تیم ملی از حضور در این مسابقات، انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در المپیک در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ایران پیروزه
ایران قهرمان میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست