بازدید 2525

کشت محصولات آب بر در قزوین ممنوع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رعایت الگوی کشت در کنار کاهش منابع آبی و بارش‌ها شرایط سختی را پیش روی تولید قرار داده و بر همین اساس، کشت محصولات آب بر تابستان سال آینده در این استان ممنوعیت خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 11 January 2024

به گزارش «تاباک»، محمدحسین عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در کشت های تابستانه سخت گیرانه خواهد بود و کشاورزان نیز باید از هرگونه کشت محصولات غیر ضروری و خارج از الگوی کشت پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرونشست و شرایط ویژه منابع آبی زیرزمینی و همچنین کمبود بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و سال‌های گذشته، تنها راهکار موجود رعایت الگوی کشت با اولویت در شهرستان بویین زهرا و سایر شهرستان های استان است.

عطایی با بیان اینکه بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع موجود به سمت مدیریت بهینه منابع آبی گام برداریم، اظهار کرد: براساس برنامه اصلاحی الگوی کشت در سال زراعی جاری، ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات کشاورزی، به ویژه محصولات راهبردی و کم آب بر می‌رود.

این مسوول تصریح کرد: در این طرح کشت‌های پاییزه تغییرات چندانی ندارد، اما کشت های بهاره و تابستانه تغییرات زیادی به همراه خواهد داشت و این تغییر تنها با هدف مدیریت منابع آبی استان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت محصولات کم آب بر با راندمان بالا و قیمت مناسب از جمله کشت های راهبردی است که درصدد توسعه و جایگزینی آن با سایر محصولات آب بر در اراضی کشاورزی استان هستیم.

عطایی یادآور شد: برنامه ابلاغی الگویی کشت براساس طرح‌ و کشت هایی الگویی و ترویجی تقریبا در استان آغاز و اجرایی شده و در این راه نیازمند مشارکت و همفکری تمامی دست اندرکاران، به ویژه بهره برداران و متولیان بخش و سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست