بازدید 2905

ماجرای تکان دهنده قاتل مسلح فراری!

کد خبر: ۱۲۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 09 January 2024

کارآگاهان پلیس آگاهی که در تعقیب قاتل مسلح خطرناک بودند، در حالی او را به دام انداختند که ماجراهای هولناک دیگری رخ داد.

به گزارش خراسان، اواخر آبان گذشته صدای شلیک‌های گلوله در یک ساختمان مسکونی، اهالی محل را از خانه‌هاشان بیرون کشید اما مرد مسلح سوار بر یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از بولوار هدایت گریخت. لحظاتی بعد با سر و صداهای ساکنان منزل مسکونی، همسایگان به طبقه دوم رفتند و در حالی با پیکرهای خون آلود 2 برادرزن مرد مسلح روبه‌رو شدندکه همسر وی از مقابل شلیک‌های وحشتناک گریخته و صدای ضجه‌هایش در خانه می‌پیچید.

همسایگان با مشاهده این صحنه‌های دلهره آور، بی‌درنگ با پلیس و نیروهای امدادی تماس گرفتند و به یاری مجروحان شتافتند. طولی نکشید که آژیر خودروهای اورژانس در خیابان هدایت ۱۲ پیچید و 2 مجروح این حادثه تلخ به بیمارستان شهیدهاشمی‌نژاد مشهد انتقال یافتند. اما دقایقی بعد غوغایی در مرکز درمانی به پا شد؛ چراکه جوان ۴۲ ساله به دلیل عوارض ناشی از اصابت گلوله جنگی جان خود را از دست داد اما برادر ۲۴ ساله‌اش تحت درمان قرار گرفت.

با گزارش این جنایت مسلحانه هولناک به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، تحقیقات گسترده‌ای با حضور قاضی محمود عارفی‌راد در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد آغاز شد. با توجه به حساسیت ماجرا، گروهی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز عازم مرکز درمانی شدند و با دستورات مقام قضایی، به کنکاش‌های تخصصی در این باره پرداختند.

بررسی‌ها بیانگر آن بود که مرد 40 ساله «هادی-ت» نام دارد و به خاطر اختلافات شدید خانوادگی، زندگی خود را در حالی با مشکلات خاص عاطفی روبه‌رو کرد که سردی این روابط تا مرز طلاق پیش رفته بود. در همین حال 2 برادرزن وی برای چاره جویی در این باره به منزل «هادی-ت»(مرد مسلح)رفته بودند اما ناگهان مرد خشمگین سلاح کلت کمری را بیرون کشید و لوله آن را به سمت همسر 34 ساله اش گرفت.

در این شرایط دلهره‌آور ناگهان برادرزن 41 ساله خود را وسط انداخت تا از شلیک جلوگیری کند ولی مرد خشمگین ماشه را فشرد و گلوله سربی بر پیشانی برادر زنش نشست. وقتی او خون آلود نقش بر زمین شد، مرد مسلح به سوی پله‌ها دوید تا از خانه بگریزد. در همین حال همسر و برادر کوچک‌تر وی نیز به دنبال مرد خشمگین دویدند تا از فرار او جلوگیری کنند اما او روی پله‌ها ایستاد و مانند فیلم‌های سینمایی به سمت همسر و دیگر برادرزنش شلیک کرد که یکی از گلوله‌ها بر دست برادرزن 24 ساله اش اصابت کرد.

با روشن شدن ماجرای این جنایت مسلحانه، بی‌درنگ دستگیری متهم به قتل فراری در حالی آغاز شد که وی به مکان نامعلومی گریخته بود. به همین دلیل تصاویر وی با دستور «قاضی عارفی راد» در روزنامه خراسان منتشر شد اما متهم مذکور که کینه  عجیبی از خانواده‌ همسرش داشت اوایل دی مخفیانه به محل سکونت پدر زنش بازگشت و در نیمه‌های شب ناگهان حادثه‌ هولناک دیگری را رقم زد. این متهم مسلح خطرناک که به کمین برادرزنش نشسته بود، در تاریکی شب او را هدف گرفت و گلوله‌ای به سر وی شلیک کرد که این گلوله به استخوان فک برخورد کرد و او دوباره روانه بیمارستان  شد.

به دنبال وقوع این حادثه دلخراش و با توجه به تهدیدهای دیگر این قاتل خطرناک، این بار همسر و فرزندان متهم فراری تحت حمایت های پلیس قرار گرفتند و با دستور قاضی عارفی‌راد به مکان مطمئنی هدایت شدند. از سوی دیگر حساسیت ماجرا موجب شد تا سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد) دستورات ویژه‌ای را برای ردیابی‌های اطلاعاتی صادر کند. طولی نکشید که گروه عملیاتی کارآگاهان به سرنخ‌هایی از ارتباط مخفیانه متهم با بردارش رسیدند و چتر اطلاعاتی خود را گسترش دادند؛ چراکه هر لحظه احتمال داشت مرد خشمگین دوباره به صحنه جنایت بازگردد و حوادث خونبار دیگری را رقم بزند.

به همین خاطر رئیس پلیس باتجربه مشهد وارد عمل شد و به طور مستقیم نظارت بر عملیات را بر عهده گرفت تا این که روز گذشته کارآگاهان اطلاعاتی به دست آوردند که واکاوی آن ها نشان می داد قاتل فراری مسلح وارد پاتوقی در شهرک نجف شده است. با جمع بندی این اطلاعات، گروهی ورزیده از کارآگاهان به چند شاخه عملیاتی تقسیم شدند و در حالی زیر نظر سرهنگ مصطفی صادقی(رئیس پلیس آگاهی مشهد) منطقه مذکور را به قرق خود درآوردند که این بار سرهنگ نگهبان(فرمانده انتظامی مشهد) از ستاد مرکزی آگاهی به نظارت و راهنمایی نیروهای عملیاتی ادامه می داد تا این بار قاتل انتقام‌جوی خطرناک نتواند جان شهروند دیگری را به مخاطره بیندازد.

 اما ساعتی بعد ردزنی های اطلاعاتی نشان داد که متهم مسلح بایکی از برادرانش در ابتدای بولوار فاطمیه مشهد قرار ملاقات دارد. به همین خاطر بی‌درنگ یک گروه عملیاتی به طرف محل مذکور حرکت کردند اما ترافیک شهری در حال از بین بردن زمان طلایی بود و خودروی نامحسوس کارآگاهان در ترافیک بازماند. این گونه بود که با دستور مستقیم سرهنگ نگهبان گروه موتورسوار که به صورت پوششی وارد عمل شده بودند به طرف بولوار فاطمیه حرکت کردند اما در لحظات حساس عملیات فقط یکی از افسران آگاهی به همراه یکی از پلیس‌های افتخاری در حالی به فاصله 5 متری قاتل فراری رسیدند که 2 برادر شباهت خاصی به یکدیگر داشتند.

عملیات با رعایت نکات امنیتی و ایمنی آغاز  و قرار شد هر کدام از نیروهای انتظامی یکی از برادرها را زمین‌گیر کند اما زمانی که امیر مختار پهلوان(پلیس افتخاری) از پشت سر متهم مسلح را محکم در آغوش گرفت، ناگهان او دستش را به کمر برد و در حالی که سلاح کلت را بیرون می کشید، گلوله ای به شکم خود شلیک کرد.

این اقدام هولناک هنگامی صورت گرفت که پلیس افتخاری قصد داشت او را با یک فن دفاع شخصی روی زمین بخواباند ولی گلوله از شکم متهم خارج شد و بر پهلوی پلیس افتخاری نشست. اکنون صحنه دلخراشی رقم خورده بود و هر دو نفر خون آلود نقش بر زمین شدند. کارآگاه پلیس آگاهی بی‌درنگ حلقه های قانون را بر دستان متهم گره زد و به یاری پلیس افتخاری شتافت و بدین ترتیب هر دو مجروح به مرکز درمانی انتقال یافتند.

در همین حال عصر روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد که برای عیادت از پلیس افتخاری در بیمارستان شهیدهاشمی نژاد حضور یافته بود درباره این ماجرای تکان دهنده به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: این متهم مسلح فراری بسیاری از اعضای خانواده همسرش را تهدید به قتل کرده و با توجه  به آموزش هایی که دیده بود بسیار زیرکانه عمل می کرد، وی افزود: به ناچار شیوه عملیات دستگیری را تغییر دادیم اما محل عملیات دستگیری بسیار پرتردد بود و کارآگاهان برای حفاظت از جان مردم نمی توانستند با تجهیزات و شیوه های مرسوم عملیاتی وارد عمل شوند. از سوی دیگر هم  اگر متهم مسلح موفق به فرار از چنگ قانون می‌شد، شاید حوادث جبران‌ناپذیر دیگری رقم می خورد و جان افراد بی گناهی به خطر می افتاد. این بود که پلیس بار دیگر به جانفشانی پرداخت تا مردم در آسایش و آرامش باشند و آسیبی به آن ها نرسد.

سرهنگ احمد نگهبان تصریح کرد: همه امکانات برای درمان متهم و پلیس فداکار افتخاری فراهم شده است و هردو نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند. وی با قدردانی از مقام قضایی و همه عوامل انتظامی به‌ویژه پشتیبانی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در این عملیات هماهنگ خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی خدمتگزار مردم هستند و با تاکید مداوم سردار محمدکاظم تقوی(فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) لحظه ای از جانفشانی برای مردم عزیز دریغ نمی کنند. رئیس پلیس مشهد افزود: بررسی‌های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

در همین حال برادر بزرگ‌تر مقتول این حادثه که با شنیدن ماجرای مجروح شدن یکی از نیروهای انتظامی، خود را برای قدردانی از فداکاری‌های وی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد رسانده بود گفت: من به خاطر داشتن چنین نیروهای فداکاری در سرزمین امام رضا(ع) سجده شکر به جای می‌آورم و پیشانی بر خاک می سایم. «ایمانی» افزود: حضور شخص فرمانده انتظامی و سرهنگ دهقان(جانشین فرمانده انتظامی) در مرکز درمانی، نشانه بزرگی از تلاش های شبانه روزی آنان برای امنیت این مرز و بوم است و من از آن ها سپاسگزارم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار