بازدید 2072
۳

محکومیت ۴۶۲ میلیارد ریالی یک شرکت لبنیاتی

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 09 January 2024

به گزارش «تابناک»، شهرام محسنی گفت: پرونده تخلف یک شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۸۶ میلیون در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تخلفات این شرکت لبنی مربوط به گرانفروشی و کم فروشی ۱۸۰ هزار کیسه شیر نایلونی ۸۰۰ گرمی، ۴۳ هزار دبه ماست ۲ کیلوگرمی و ۱۸۰ هزار عدد پنیر یواف ۳۰۰ گرمی و گرانفروشی ۱۵۰ هزار بطری شیر کم چرب بوده است.

محسنی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول، متهم را به پرداخت ۴۶۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این گزارش را سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به دلیل کم فروشی و گرانفروشی شرکت لبنیاتی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
این تاکتیک قدیمی هنوز هم کاربردیه !!!!
با چراغ سبز اولیه ، محصول گرون میشه ف بعد با جریمه صوری ، مقداری از جریمه ها به خزانه واریز میشه !!!
یعنی مالیات غیرمستقیم از مردم بی نوا !!
اگه راست میگید به جای جریمه شرکت رو مجبور کنید ، معادل جریمه ، مدتی زیر قیمت ،محصولات رو بده بازار !
کم فروشی اگربه این معناباشد که روی بسته بنویسد 900 گرم ولی 800 گرم باشد تخلفی بزرگ ولازم المجازات است. ولی گرانفروشی به این معناکه به کارخانه ها بزوربگویند به فلان قیمت بفروشیدمغایراصول اقتصادی است وباعث میشود کارخانه ها یا ورشکست شوندیا به کاهش کیفیت وکارهایی ازین دست اقدام کنند. قیمتگذاری دستوری دراین جنددهه پاک کردن صورت مسئله بجای حل مسئله بوده وچوبش راهم مردم خورده اند.پس بهتراست قیمتگذاری صرفا به نظارت برقیمت تغییرکندومراقب باشندکارخانه ها سواستفاده نکنند.
این محکومیت ها و جرایم تا زمانی که حکومت نتواند اقدام موثرتری انجام دهد فایده ندارد چرا که این جرایم را پرداخت و شرکتها با گرانفروشی و کم فروشی بیشتر هم جرایم پرداختی را جبران میکنند و هم درآمد بیشتری هم بدست میاورند تنها منفعتی که حاصل میشود پر کردن خزانه های دولتی است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست