بازدید 2450

مقایسه آلایندگی موتورسیکلت فرسوده با خودرو یورو ۵

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران گفت: یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک خودرو سواری یورو ۵، ۱۳ برابر آلودگی دارد و باید در خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده اقدام های لازم برای نوسازی انجام شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 09 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمدمهدی میرزایی قمی در نشست خبری نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند سد محکمی که برای استفاده و ترویج موتورسیکلت برقی وجود دارد، شکسته شود.

وی افزود: موتورسیکلت‌های برقی چه موتورسیکلت‌های کاربراتوری به عنوان مدی از حمل و نقل هستند و نمی‌توان آن را انکار کرد و بر اساس مطالعات انجام شده سهم موتورسیکلت‌ها درخصوص جابجایی‌ها ۱۳ درصد است که با توسعه افزایش موتورسیکلت‌ها این میزان افزایش هم یافته است. 

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: این آمار‌ها نشان می‌دهد که ما باید درخصوص موتورسیکلت‌ها و این مد از حمل و نقل برنامه‌ریزی مدون و دقیقی را داشته باشیم و اگر این کار انجام نپذیرد در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

میرزایی قمی درخصوص علل افزایش موتورسیکلت در شهر تهران گفت: از دلایل آن می‌توان به قیمت موتورسیکلت‌ها نسبت به قیمت خودرو اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل آن سهولت دسترسی و زمان رسیدن به مقصد است که این عوامل باعث می‌شود که استفاده از موتورسیکلت در شهر تهران افزایش  یابد و همانطور که گفته شد باید برای این نوع مد از حمل و نقل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش آلودگی هوا هستند، افزود: بر اساس مطالعات و سیاهه انتشار سال ۹۶، ۲۱.۳ درصد از سهم آلایندگی گازی و ۱۰.۱ درصد ذرات معلق در حوزه آلودگی هوا مربوط به موتوسیکلت‌ها است و سهم آلایندگی موتورسیکلت‌ها با توجه به تعداد آن‌ها در آینده بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک موتورسیکلت جدید ۱۰ برابر آلایندگی دارد. همچنین یک موتورسیکلت فرسوده نسبت به یک خودرو سواری یورو ۵، ۱۳ برابر آلودگی دارد و با توجه به این موارد حتما باید در خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده اقدامات لازم برای نوسازی آن‌ها انجام داد.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی هوا برقی‌سازی حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است به طوری که در سفر اخیر شهردار تهران به چین بر اساس توافقی که انجام گرفته قرار است ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی وارد شهر تهران شود و موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار