بازدید 10706
فرانتس بکن‌باوئر کاپیتان تکرارناشدنی آلمان

قیصر در ۷۸سالگی درگذشت

بکن باوئر سفیر رسمی آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ بود و برای دعوت رسمی میزبان جام جهانی به تهران سفر کرد که خاطرات زیبایی نیز از آن سفر به یادگار مانده است. دیدار با محمد دادکان و علی دایی از تصاویر بیادماندنی آن سفر بود.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ 08 January 2024

اسطوره بی‌چون و چرای فوتبال آلمان که هم به عنوان بازیکن و کاپیتان، و هم به عنوان سرمربی قهرمان جام جهانی شده بود، پس دوره‌ای بیماری، در سن ۷۸ سالگی جان سپرد.

به گزارش تابناک ورزشی، فرانتس بکن‌باوئر بازیکنی بی‌بدیل و رهبری مثال‌زدنی درون و بیرون زمین چمن بود و حتی در مدیریت هم بی‌همتا نشان داد.

بکن باوئر سفیر رسمی آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ بود و برای دعوت رسمی میزبان جام جهانی به تهران سفر کرد که خاطرات زیبایی نیز از آن سفر به یادگار مانده است. دیدار با محمد دادکان و علی دایی از تصاویر بیادماندنی آن سفر بود.

قیصر در ۷۸سالگی درگذشت

این ژرمن خوش استایل را یکی بهترین فوتبالیست‌های تاریخ می‌شناسند. بکن‌باوئر که تنها یکی از سه نفری است که به عنوان بازیکن و مربی فاتح جام جهانی شده - او سال 1974 به عنوان بازیکن و 16 سال بعد به عنوان سرمربی این افتخار را کسب کرد - و افتخارات بی‌شمار دیگری مانند هت‌تریک قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا به همراه بایرن مونیخ در اواسط دهه هفتم در کارنامه‌اش ثبت شده است، از مدتی قبل درگیری بیماری بود و به همین دلیل نیز از مدت‌ها پیش در انظار ظاهر نمی‌شد و در نهایت همین بیماری قیصر فوتبال آلمان را تسلیم کرد.

بکن‌باوئر در طول دوران بازیگری‌اش 104 بازی ملی برای تیم ملی آلمان غربی انجام داد و سال 1974 نیز به عنوان کاپیتان این تیم کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر برد. شهرت اسطوره فقید ژرمن‌ها به خاطر نمایش‌های درخشان او به عنوان دفاع آخر ، سوئیپر یا لیبرو بود؛ پستی که برخی اهالی دنیای فوتبال حتی او را خالقش می‌دانند.

خانواده بکن‌باوئر با انتشار بیانیه‌ای خبر درگشت اسطوره فوتبال آلمان و بایرن مونیخ معروف و ملقب به قیصر را تأیید کرده و از رسانه‌ها خواهان احترام گذاشتن به حریم خصوصی آنها شده‌اند. او در دوران بازیگری‌اش (1964 تا 1983) برای تیم‌های باشگاهی همچون بایرن مونیخ، نیویورک کاسموس و هامبورگ توپ زد و در عرصه مربیگری نیز هدایت تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ را برعهده داشت و مدتی هم مدیرورزشی باشگاه مارسی فرانسه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
مردي جنتلمن و با وقار بود مشخصه افراد بزرگ نام نيك انهاست روحش شاد.
این دیگه چه نوع تیتر زدن هست :قیصر در ۷۸سالگی درگذشت
نگران شدیم
خداحافظ اسطوره ی بی بدیل فوتبال جهان، واقعا فوتبال با امثال بازیکنانی مثل پله بکن باوئر مارادونا بهترین بود...
روحش شاد و یادش گرامی
گل سرسبد نسل بی تکرار فوتبالیست های دهه ۷۰ میلادی المان بود
بازیکنانی مثل رودی فولر، شوماخر و کارل هنکس رومنیگه
یادش بخیر روحش شاد فوتبالیست بزرگی بود
خداوند رحمتش کند.
روحشان شاد و یادشان گرامی
روحش شاد
یادش بخیر جام جهانی ۱۹۹۰ و فینال با آرژانتین
روحش شاد ، مرد بزرگ و با وقار و یک جنتلمن واقعی .
بدرد نخور بود تا ۱۲۰ سال زنده می موند. خدا رحمتش کند روحش شاد. واقعا ناراحت شدم.
روح قیصر فوتبال شاد و عمر قیصر سینما طولانی و با عزت یاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست