بازدید 1974

دلار مستعد کاهش بیشتر قیمت

بازار دیروز ارز نشان داد که ریسک گسترده تر شدن اتفاقات سیاسی را جدی نگرفته و حادثه تروریستی کرمان نیز همانطور که کارشناسان پیش بینی میکردند زودگذر بوده و تاثیر چندانی بر روند آن نداشته است.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 07 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم، به تبع حمله تروریستی کرمان در روز پنج شنبه، دلار بالای 51 هزار تومان بسته شد و این اولین بار بود که دلار بعد از یک ماه خود را به آن محدوده رساند.

در همان ساعات اولیه نیز تحلیل‌هایی مبنی بر شروع مجدد روند افزایشی دلار به چشم کاربران مجازی می‌آمد که این مهم با واقعیات کف بازار تطبیق پیدا نکرد. دلار روز گذشته بیش از 500 تومان ریزش کرد و به محدوده 50 هزار تومان بازگشت.

بازگشت روز گذشته دلار برای چند دهمین بار به فعالان آماتور بازار نشان داد که بازار ارز یک بازار سطحی و معمولی نبوده که یک اتفاق سیاسی ولو بزرگ و متاثر کننده بتواند آن را در یک مدار جدید مثلا مدار افزایشی قرار دهد. این مهم اثبات کرد که همچنان توصیه به عدم معامله و فعالیت در بازار ارز بهترین توصیه به فعالان آماتور بازار بوده است.

همچنین تقلیل تحلیل‌های فنی و کارشناسانه به تحلیل‌هایی که تنها به یک دلیل (مانند حادثه متاثر کننده کرمان_ حمله تروریستی)، تارگت‌های بسیار بالا برای دلار صادر میکردند در گمراهی فعالان بازار بی تاثیر نبوده است.

بازگشت دلار همچنین اصرار این ارز بر کانال کاهشی را بیش از قبل اثبات کرد که دلایل آن بیش از آنکه سیاسی باشد احتمالا اقتصادی است. تخلیه انتظارات تورمی در بازار به عنوان اولین دلیل و فعالیت مستمر بازار ساز در پوشش نیاز‌های بازار، دومین دلیل تاثیر گذار بر شکل گیری روند نزولی و اصرار بر آن است.

علی الحساب حمله تروریستی کرمان نشان داد که بازار ارز بیش از آنکه پتانسیل صعود داشته باشد، مستعد کاهش است. این کاهش احتمالا تا کانال 48 هزار تومان قابل انتظار است اما روند آن به نظر تدریجی و زمان بر به نظر می‌آید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار