بازدید 3183

سرمربی خارجی تیم ملی والیبال؛ گزینه‌هایی برای انتخاب نشدن!

کد خبر: ۱۲۱۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰ 06 January 2024

فدراسیون والیبال با وجودی که اعلام کرده ۴ گزینه نهایی، آماده شروع همکاری با ایران هستند اما به نظر نمی‌رسد مقدمات شروع این همکاری، چندان ساده باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، شورای مشورتی فدراسیون والیبال روز یکشنبه گذشته در جلسه‌ای 3 ساعته به بیان نظرات خود در خصوص گزینه‌های نهایی هدایت تیم ملی والیبال ایران در سال 2024 پرداخت. وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال نیز پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نظرات شورای مشورتی، نخستین جلسه کمیته فنی را با ساختاری جدید و چابک فردا تشکیل خواهد داد.

در این نشست یکی از سرنوشت‌سازترین تصمیمات تاریخ والیبال ایران گرفته می‌شود و فردی روی نیمکت تیم مردان والیبال ایران قرار می‌گیرد که بر اساس اظهارات شورای فنی، تواناییِ ممکن کردن غیر ممکن‌ها را داشته باشد و والیبال ایران را برای حضور در المپیک 2024 پاریس که در حال حاضر بسیار سخت به نظر می‌رسد، هدایت کند.

چهار گزینه نهایی، سعید معروف، آنجلو لورنزتی، روبرتو پیاتزا و ویتال هینن هستند اما به نظر نمی‌رسد که سرمربی جدید با چمدان‌های بسته، تنها در انتظار تصمیم کمیته فنی فدراسیون والیبال ایران برای سفر به تهران باشد.

ویتال هینن بلژیکی به خاطر شخصیت کاریزماتیک و علاقه به ایران شناخته می‌شود و سابقه قهرمانی جهان را با تیم ملی لهستان دارد. این مربی اما با تیمی باشگاهی در ترکیه و تیم ملی زنان آلمان قرارداد دارد و حضور او در ایران، شدنی نیست.

سرمربی خارجی تیم ملی والیبال؛ گزینه‌هایی برای انتخاب نشدن!

آنجلو لورنزتی، مربی شناخته شده ایتالیایی است که به تازگی با تیم پروجا و در غیاب ویلفردو لئون به عنوان قهرمانی باشگاه‌های جهان رسید. جینو سیرچی، رئیس جاه طلب باشگاه پروجا در حال حاضر از شرایط تیمش راضی و به دنبال پایان روند ناکامی‌های پروجا در لیگ ایتالیاست. این تیم از سال 2017 با وجود داشتن مربیان و بازیکنان بزرگ،‌ قهرمان اسکودتو نشده و بعید به نظر می‌رسد سیرچی به راحتی سرمربی باتجربه تیمش را از دست بدهد.

روبرتو پیاتزا، دیگر مربی ایتالیایی است که هدایت تیم ملی هلند را بر عهده دارد. در حالی که هلندی‌ها هم مثل ایران به دنبال سهمیه المپیک هستند و شرایطی بهتر از ایران دارند، خیلی سخت راضی می‌شوند سرمربی خود را از دست داده و وارد بازار انتخاب سرمربی شوند.

سعید معروف چهره مورد علاقه و اعتماد خیلی از اهالی والیبال است اما پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران به اندازه کارشناسان می‌داند که دنیای مربیگری با بازیگری کاملاً متفاوت و مجزاست. او قطعاً روی اعتبار و محبوبیت خود که به سختی و در طول سال‌ها به دست آورده با یک تصمیم احساسی و در سال حساس منتهی به المپیک، ریسک نخواهد کرد.

فدراسیون والیبال با وجودی که اعلام کرده، 4 گزینه نهایی، آماده شروع همکاری با تیم ملی والیبال ایران هستند اما به نظر نمی‌رسد که مقدمات شروع این همکاری، زیاد ساده باشد. با این حال باید دید در نشست فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا فدراسیون می‌تواند یکی از مربیان بزرگ خارجی را با وجود سخت بودن کار به حضور در ایران راضی کند یا خیر.

منبع:تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست