بازدید 6323
ششصد و هفتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی اوکراین به مواضع روسیه در شبه جزیره کریمه/ مشارکت ۳۴ کشور در آموزش نظامیان اوکراینی

ششصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 06 January 2024

حمله موشکی اوکراین به مواضع روسیه در شبه جزیره کریمه

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا با کمبود موشک پاتریوت برای ارسال به اوکراین مواجه شده است
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۲:۱۴

منابع خبری شنبه شب به وقت تهران گزارش کردند که آمریکا با کمبود موشک «پاتریوت» برای ارسال به پدافند هوایی اوکراین مواجه شده است.

وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که که مقام‌های کاخ سفید و پنتاگون هشدار داده‌اند که ایالات متحده نمی‌تواند موشک‌های سامانه دفاع هوایی پاتریوت اوکراین را تامین کند.

سامانه‌های پاتریوت اوکراین برای دفع حملات هوایی روسیه استفاده می‌شوند.

سران اوکراین پس ازعملیاتی شدن این سامانه منتظر کسب موفقیت بیشتر در نبرد با برخورداری از تسلیحات پیشرفته غرب و آمریکا بودند، اما نه تنها این توقع حاصل نشد بلکه خبر هدف قرار گرفتن سامانه پاتریوت، فضای روانی این عرصه را بیش از گذشته ملتهب ساخت.

آمریکا سامانه‌‌های دفاع هوایی پاتریوت را به عنوان بخشی از تلاش نظامی گسترده برای کمک به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین فرستاده است.

یک مقام آمریکایی اخیرا اعتراف کرد که بخشی از سامانه دفاع هوایی پاتریوت این کشور در حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده است.

پیشتر، یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده بود که آمریکا با کمبود سامانه‌های پدافند هوایی  مواجه شده است.

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال » نوشت که فضای درگیری در خاورمیانه موجب شده آمریکا ۶ سامانه موشکی پاتریوت دیگر خود را در منطقه مستقر کند. استقرار این سامانه‌ها موجب شده تعداد کل این سامانه‌ها در منطقه به ۲ برابر رقم قبلی افزایش پیدا کنند و پنتاگون اکنون با کمبود این تجهیزات روبرو شده است.

«یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفته است که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است.کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

روسیه 32 هزار پهپاد تولید خواهد کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۳۵

روسیه روز شنبه  از عزم خود در ساخت هزاران پهپاد در سال‌های آتی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند . از این تعداد پهپاد  ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

بلوسوف گفت، روسیه  در این پروژه ملی ۶۹۶ میلیارد روبل معادل ۷.۶۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهورروسیه اخیرا گفت که پهپادها می‌توانند در تمام صنایع و نه فقط در ارتش مورد استفاده قرار گیرند.

پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر  است.

 چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین  تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می‌شود. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

سی‌ان‌ان از تکرار اشتباهات غرب در زمینه جنگ اوکراین پرده برداشت
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۳۴

سی‌ان‌ان با اشاره به آغاز دور جدید حملات موشکی و پهپادی روسیه به خاک اوکراین اعلام کرد که واکنش حامیان غربی کی‌یف همراه با تکرار اشتباهات سال گذشته است.

 این شبکه خبری می‌افزاید: در طول حمله زمستان گذشته روسیه به زیرساخت‌های برق و انرژی اوکراین که هدف آن فشار بر این کشور در میانه سرمای هوا بود، تلاش‌های غرب تنها بر جایگزینی زیرساخت ها متمرکز شد.

بر اساس این گزارش، سال جاری نیز غرب بر تامین سامانه‌های دفاع هوایی برای تقویت نیروی هوایی اوکراین متمرکز است، اما مشکل رویکرد تدافعی و واکنشی غرب است که در اساس هیچ کاری برای توقف حملات روسیه انجام نمی‌دهد.

روسیه نقطه ضعفی برای تداوم حملات ندارد

سی‌ان‌ان ادامه می‌دهد: روسیه در حال حاضر هیچ نقطه ضعفی برای تداوم حملات به مناطق مسکونی و زیرساخت های حیاتی اوکراین ندارد، زیرا تصمیم غرب و به ویژه آمریکا بر فقدان تاثیرگذاری بر روسیه است.

این شبکه خبری با بیان این نکته که صرف تقویت اوکراین نمی‌تواند یک راهبرد پایدار باشد، استدلال می‌کند که چنانچه اروپا و آمریکا به دنبال کاهش تلفات غیرنظامیان در اوکراین هستند، باید به جای ایفای نقش یک تماشاچی درمانده، ابتکار عمل را به دست بگیرند.

سی‌ان‌ان یکی از اشتباهات فاحش غرب در اوکراین را توافق با قوانین بازی روسیه ارزیابی و اضافه می‌کند: از آنجا که مسکو مناطق امنی در اختیار دارد، می‌تواند از این مناطق بدون نگرانی حملات موشکی علیه ساختمان‌های مسکونی در اوکراین انجام دهد.

نویسنده این گزارش با بیان اینکه روسیه به اشتباه در ذهن غرب به شکل یک کشور بسیار بزرگ، قوی و بیش از حد غیرمنطقی مجهز به سلاح‌های هسته‌ای گسترده جا گرفته است، درماندگی اروپا و آمریکا را در برابر رفتارهای مسکو ریشه در همین تصور می‌داند.

این شبکه خبری، واکنش مناسب به حملات روسیه را فقط تهاجم موشکی و پهپادی ندانسته و برعکس تاکید می‌کند که باید بر وجود اهرم‌های دیگر تاکید کرد. به عنوان نمونه واکنش بریتانیا در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) را از جمله اهرم‌های موثر ارزیابی کرده است؛ واکنشی که در آن لندن مسکو را تهدید کرد در صورت ادامه حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین، موشک‌های کروز "سایه توفان" خود را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

سی‌ان‌ان مدعی می‌شود که با تداوم حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین، بریتانیا با عملی‌کردن تهدید خود، گامی مهم در شکست ناوگان دریای سیاه روسیه برداشت.

از نگاه این شبکه خبری، دیگر گزینه در دسترس غرب مقابل روسیه، ارسال تسلیحات پیشرفته بیشتر به اوکراین مانند هواپیماهای جنگی یا موشک‌های دوربرد و جدی‌تر شدن اروپا و آمریکا برای مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه در خارج از کشور است.

توانمندسازی اوکراین در راستای منافع آمریکا نیست

این رسانه همچنین ضعف مهم آمریکا مقابل روسیه را اعلام آشکارا و مداوم دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده از رویارویی مستقیم با مسکو می‌داند؛ موضوعی که از دیدگاه نویسنده سبب شده تا مانع هرگونه تلاش برای بازدارندگی کرملین شود.

سی‌ان‌ان در بخشی دیگری از این گزارش با اشاره به ابهام در تداوم حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا از اوکراین آورده است: با استناد به تمامی شواهد موجود، تشکیلات سیاسی آمریکا به این نتیجه رسیده که توانمندسازی اوکراین برای شکست روسیه در راستای منافع راهبردی آمریکا نیست؛ موضوعی که به نوشته این رسانه نشان دهنده ناتوانی یا بی‌علاقگی آنها در دریافت کامل پیامدهای دهشتناک پیروزی روسیه برای غرب است.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است: اگرچه آمریکا بر این گمان است که اقدامات غیر تنش‌زا مانند تحریم‌های اقتصادی و رویکردی محتاطانه برای تسلیح اوکراین می‌تواند راهبردی مناسب در مقابل روسیه باشد، اما تاکید کرده است که چنین شیوه‌ای در نهایت منتج به شکست می‌شود.

نویسنده این گزارش در پایان خطاب به رهبران غربی حامی اوکراین مدعی شده است: در مبحث حملات هوایی روسیه علیه اوکراین، معادله به طرز وحشیانه‌ای ساده است؛ هر چه غرب در یادآوری به مسکو مبنی بر پیامدهای حملات هوایی به اوکراین میل کمتری نشان دهد، مردان، زنان و کودکان بیشتری جان می‌دهند.

کی‌یف باید از تحقیر خودش دست بکشد
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۲۹

مشاور سابق رییس جمهور اوکراین می‌گوید که کی‌یف باید «دست از تحقیر و تمسخر خود برداشته و به توهم پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو پایان دهد.»

به گزارش راشاتودی، آلکسی آریستوویچ، مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین تاکید کرده است که پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا و ناتو، توهمی است که اوکراین باید از آن دست بکشد.

آریستوویچ در واکنش به تصمیم شورای اتحادیه اروپا درباره شروع مذاکرات درباره الحاق اوکراین به این بلوک، گفت: مهم نیست که ما چقدر برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا اشتیاق داشته باشیم، آنها پذیرای ما نیستند.

وی معتقد است که هزینه حتی پیوستن «احتمالی» اوکراین به ناتو، آغاز «جنگی بزرگ با روسیه» بود و اضافه کرد که «غرب هرگز حاضر به پرداختن چنین هزینه‌ای نبود و نیست.»

مشاور سابق زلنسکی همچنین گفته است که هدف اوکراین از پیوستن یه یک ائتلاف بزرگ، «غیرممکن» است و تنها راه برون‌رفت از این شرایط و مخمصه این است که «دست از تحقیر و استهزای خودش بردارد و در نتیجه «مسال و مشکلات سیاست داخلی و خارجی در کی‌یف رسیدگی شود نه در «بروکسل، واشنگتن یا مسکو.»

به گفته وی، کی‌یف باید «با حقیقت روبه‌رو شده و به جای دنبال کردن توهم پس گرفتن مرزهای ۱۹۹۱ و ملحق شدن به اتحادیه اروپا و ناتو، مسیر خودش را بسازد و آن را در پیش بگیرد.»

آیا نیروی هوایی اوکراین با «اف-16» دست دوم اوج می‌گیرد؟
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۲۳

وزارت دفاع دانمارک روز شنبه  اعلام کرد که انتقال ۱۹ جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا به اوکراین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ و پس از پایان دوره آموزشی خلبانان اوکراینی انجام خواهد شد، اقدامی که به باور تحلیلگران در سرنوشت جنگ اثر چندانی ندارد و یگان‌های پدافندی روسیه این جنگنده‌ها را شکار خواهند کرد.

به نوشته وبگاه «کی‌یف پست» وزارت دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس جدول زمانی، این جنگنده‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال می‌شوند.»

دانمارک که ناوگان اف-۱۶ خود را با جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» جایگزین می‌کند، اوت گذشته اعلام کرد که این ۱۹ جنگنده را پس از کسب مجوز از دولت ایالات متحده به اوکراین ارائه می‌دهد.

یک نظامی سابق آمریکا که سابقه حضور در افغانستان وعراق را دارد گفت که سامانه‌های دفاع موشکی‌ «اس-۳۰» و «اس-۴۰۰» ساخت روسیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا را سرنگون می‌کنند.

«دانیل دیویس» افسر بازنشسته ارتش آمریکا گفت، سامانه‌های جامع و پیشرفته پدافند هوایی روسیه به طور کامل قادر به رهگیری جنگنده «اف-۱۶» آمریکاست که قرار است در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گیرد.

دیویس گفت:«روسیه دارای سامانه دفاع هوایی درجه یک است. در مقایسه با اوکراین و حتی آمریکا، فوق‌العاده موثر و پیشرفته است.»

وزیر خارجه اوکراین: نباید نگران کاهش کمک‌های آمریکا باشیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ - ۲۰:۲۲

وزیر خارجه اوکراین گفت: فقط به این خاطر که واشنگتن گفته دیگر نمی‌تواند مانند دو سال قبل با همان سطح به ما کمک کند، به این معنا نیست که اوکراینی‌ها باید نگران باشند.

 در پی گزارش رسانه‌های اوکراین از قول متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال کاهش کمک‌های نظامی به کی‌یف، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در اینستاگرام خود نوشت: این به کمک به اوکراین در ۲۰۲۴ مربوط نیست. وزارت خارجه آمریکا گفته وقتی که اوکراین به خوبی روی پای خودش می‌ایستد و تسلیحات و منابع کافی برای مقابله با روسیه دارد، مقادیر کمک کاهش می‌یابد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی همچنین ادامه داد: آرام باشید. دلایل دیگری برای نگرانی وجود ندارد.

میلر در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران که روز پنجشنبه انجام شد، گفت: آمریکا مایل است تا به حمایت از اوکراین تا زمانیکه لازم باشد، ادامه دهد اما نه با این حجم از تسلیحات و کمک مالی.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم مانند ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آن حجم از کمک‌های مالی و نظامی را به اوکراین ارائه کنیم.

از آغاز جنگ اوکراین و روسیه در فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف کاملا به منابع مالی، تسلیحاتی، تجهیزات نظامی و حتی مهمات از سوی غرب وابسته بوده است.

وزارت خارجه روسیه گفته که بیش از ۲۰۳ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی آمریکا و دیگر متحدان ارائه شده است.

کولبا نیز اخیرا در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان تاکید کرده بود، در صورتی که کمک‌های نظامی آمریکا متوقف شود، کی‌یف هیچ برنامه جایگزینی ندارد.

حمله موشکی اوکراین به مواضع روسیه در شبه جزیره کریمه

روز شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یگان‌های پدافند هوایی این کشور، چهار موشک اوکراین را بر فراز شبه جزیره «کریمه » سرنگون کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «پدافند هوایی حین انجام وظیفه چهار موشک اوکراینی را بر فراز شبه جزیره کریمه رهگیری و منهدم کرد.»

اوکراین امروز اعلام کرد که پایگاه هوایی «ساکی» در غرب کریمه را هدف قرار داده است؛ این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه اعلام کرد، حمله پهپادی اوکراینی را به کریمه، دفع و ۳۶ فروند از آن‌ها را سرنگون کرده است.

اوکراین از زمان شروع جنگ با روسیه در چند نوبت به جزیره کریمه حمله کرده است. این جنگ به مرز دو سالگی خود نزدیک شده و روسیه حملات زمستانی را تشدید کرده است.

با ادامه حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، «یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

 این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است، کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

دو شهر بزرگ اوکراین در روزهای گذشته مورد حملات موشکی روسیه قرار گرفتند که منجر به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن شد. 

ایحنات در ادامه گفت که نیروی هوایی اوکراین نمی‌تواند درباره تاریخ یا دفعات حملات روسیه اظهار نظری کند. وی خاطر نشان کرد که روس‌ها از انبار موشک‌های دست ‌نخورده برخوردارند و اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنند.

گزارش زالوژنی در مورد وضعیت دشوار جبهه نبرد به نماینده ناتو 

والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین فاش کرد که طی آخرین گفت‌وگوی منظم خود با کریستوفر کاولی، فرمانده کل نیروهای متحد ناتو در اروپا، او را در جریان وضعیت دشوار عملیاتی-استراتژیکی در خط مقدم جبهه نبرد با روسیه قرار داده است.

زالوژنی شب گذشته در کانال تلگرام خود نوشت: «من با فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا و فرمانده نیروهای مسلح آمریکا در اروپا، ژنرال کریستوفر کاولی گفت‌وگوی تلفنی داشتم. از اوضاع جبهه به او گزارش دادم که وضعیت عملیاتی-استراتژیک آن همچنان پیچیده، البته قابل کنترل است.»

همانطور که این مقام نظامی یادآور شد، در حال حاضر نیروهای اوکراینی روی دفع حملات طرف روسی و ادامه عملیات دفاعی متمرکز هستند. به گفته وی، در جریان مذاکرات طرفین در خصوص لزوم تقویت سیستم دفاع هوایی اوکراین نیز تبادل نظر کردند.

درخواست روسیه برای تشکیل نشست شورای امنیت درباره ارسال تسلیحات به کی‌یف

یک مقام آگاه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس، اعلام کرد که روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص ادامه تامین تسلیحات غربی به اوکراین، از جمله موشک‌های دوربرد شده است. به گفته وی، روسیه قصد دارد، نشست فوق را در تاریخ ۲۲ ژانویه (دوم بهمن ماه) برگزار کند.  

پیش از این، متیو میلر، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به کمک مالی و نظامی به کی‌یف ادامه خواهد داد، البته حمایت‌ها مانند سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نخواهد بود.

 

اعلام آمادگی اردوغان به زلنسکی برای پذیرش مذاکرات صلح اوکراین 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شب گذشته، جمعه، طی گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، آمادگی آنکارا برای ایفای نقش میانجی و انجام مذاکرات به منظور دستیابی به صلح در اوکراین را اعلام کرد.

طبق اطلاعات دفتر رهبر ترکیه، اردوغان و زلنسکی در این گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی به ویژه درگیری اوکراین بحث و تبادل نظر کردند. این دفتر افزود: «رئیس جمهور اردوغان یادآور شد که ترکیه تلاش زیادی برای توقف خونریزی در اوکراین و سرزمین‌های فلسطینی و دستیابی به صلح پایدار انجام می‌دهد. در این راستا، اردوغان آمادگی ترکیه برای ایفای دوباره نقش یک میانجی و میزبانی از مذاکرات صلح در اوکراین را ابراز کرد.»

کوله‌با: نگران اظهارات مقامات آمریکایی در مورد کمک به کی‌یف نشوید

دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین توصیه کرد، به دلیل اظهارات وزارت خارجه ایالات متحده در مورد حمایت از کی‌یف، نباید نگران شد و در حالت "عذاب و افسردگی" قرار گرفت.

وزیر خارجه همچنین سخنان متیو میلر، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه، مبنی بر اینکه کی‌یف هنوز قادر به تامین نیاز‌های خود به تنهایی نیست، را مورد توجه قرار داده و گفت: «این سخنان در رابطه با حمایت آمریکا از اوکراین در سال ۲۰۲۴ نیست. در وزارت امور خارجه آمریکا معتقدند، زمانی که اوکراین محکم روی پای خود بایستد و از سلاح و منابع کافی برخوردار باشد، آنگاه می‌توان میزان حمایت را کاهش داد.»

کنگره آمریکا هنوز در مورد موضوع تامین مالی اوکراین اتفاق نظر پیدا نکرده است

خبرگزاری نووستی به نقل از یک مقام آگاه در واشنگتن، گزار ش داد که مذاکرات در کنگره ایالات متحده به منظور تشدید امنیت مرزها و تخصیص بودجه مضاعف برای اوکراین ادامه دارد، اما هنوز پیشرفتی در این خصوص حاصل نشده است.

وی گفت: تلاش‌هایی برای پیوند دادن بودجه اضافی برای اوکراین به امنیت مرزی ایالات متحده صورت گرفته است. نمایندگان دو حزب هنوز نتوانسته‌اند در این خصوص به توافقی دست یابند. مذاکرات ادامه دارد.

امکان مذاکره مستقیم جانسون و بایدن درباره اوکراین

آژانس خبری بلومبرگ شب گذشته به نقل از یک منبع خبری خود گزارش داد که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، در بحبوحه مذاکرات به درازا کشیده شده در مجلس سنا در خصوص موضوعات مربوط به ادامه کمک به اوکراین و بحران مهاجرت، در حال بررسی امکان گفت‌وگوی شخصی با جو بایدن، رئیس‌جمهور درباره این مسائل است.

این آژانس نوشت: «در شرایط کنونی، جانسون همچنان امیدوار است که سنای آمریکا بتواند راه حل قابل قبولی پیدا کند.» این در حالی است که شالاندا یانگ، رئیس دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید از نظریه مذاکرات مستقیم بین جانسون و بایدن حمایت نکرد. او  در این باره گفت که رهبر جمهوری خواهان باید بیشتر درگیر مذاکرات در داخل مجلس نمایندگان شود.

یانگ افزود: ما باید به توافق برسیم، نه اینکه از صفر شروع کرده و مذاکرات جدیدی داشته باشیم.

مقام نظامی اوکراینی: ۳۴ کشور در آموزش نظامیان ما مشارکت دارند

سرلشکر آلکسی تاران، رئیس اداره اصلی دکترین نظامی و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد که حدود ۳۴ کشور جهان در روند آموزش پرسنل نظامی برای ارتش  شرکت دارند.

وی گفت: بدین ترتیب در حال حاضر، ۳۴ کشور، از جمله ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و کشور‌های اتحادیه اروپا، در حال برگزاری رویداد‌های آموزشی نظامی برای سربازان ارتش اوکراین هستند. علاوه بر این، نروژ، مولداوی، گرجستان، آلبانی، مقدونیه شمالی و همچنین جمهوری خودخوانده کوزوو نیز در این موضوع همکاری دارند.

به گفته این مقام نظامی، توزیع بار آموزش به یک کشور یا کشور دیگر با تصمیم ستاد کل ارتش اوکراین اتفاق می‌افتد، ولی کی‌یف در مکانیسم آن‌ها دخالت نمی‌کند. البته اگر مهم باشد که من کشور خاصی را انتخاب کنم، انتخاب من آمریکا و آلمان هستند.

تاران یادآور شد که ماموریت کمک نظامی به کی‌یف، کشور‌های مجارستان، اتریش و کرواسی را شامل نمی‌شود، اما مربیان نظامی این کشور‌ها نیز در دوره‌های آموزش نظامیان اوکراین حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه: ۱۳ سرباز اوکراینی ظرف یک هفته خود را تسلیم کردند

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که طی هفته گذشته (در بازه زمانی  ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۵ ژانویه ۲۰۲۴) ۱۳ سرباز نیرو‌های مسلح اوکراین تسلیم شدند که هشت تن از آن‌ها در جبهه کوپیانسک خود را تسلیم نیرو‌های روسی کردند.

چند روز پیش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲۴۸ پرسنل نظامی اسیر شده روسیه از مناطق تحت کنترل کی‌یف بازگردانده شدند. همان طور که مشخص شده، این تبادل اسرا با میانجیگری امارات متحده عربی امکان پذیر شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
عده ای از دوستان میگن ایشالله شرق و غرب بجنگند تا نابود بشن و به نفع ! ما بشه.واقعا جای تاسفه. تین دوستان اساسا اخلاق و مروت را در نظر نمیگیرن و عملا درد و رنج را به خودمان دعوت می کنند چون کشورها اگر به هر دلیلی رقیب یا منتقد ما باشند که هیچ ذهن سالمی برای رقیب یا منتقد ارزوی مرگ و نابودی و رنج و درد نمی کنه و اگر دشمن تمام قد باشند ابراز خوشحالی در تبلیغات رسمی از درد و رنج دشمن و پخش شیرینی هم هرگز عقلانی نیست چون دشمن هم دیر یا زود ابزاری داره که این درد و رنج را به طرف مقابلش گسنرش دهد. همین هست که بزرگان دین و گذشتگان ما همیشه توصیه می کنند حتی در دشمنی و جنگ اخلاق و مرام را فراموش نکنید و محض اختلاف با کسی خواهان نابودی و مرگ طرف نباشید حتی اگر پوتین برای یرگ چنار باشه. قطعا در اروپای امروز خیلی ها هستمد که ارزوی نابودی پوتین و روسیه را دارند وای حتی یک مورر یا رسانه و یا مردم عادی نمی بینید که فریاد بکشند مرگ بر این و ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کانادایی این قدر دری وری ننویس دیگه حالمون بهم خورد از مزخرفاتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خود مقامات آمریکا اعتراف کردند ما تروریست ها رو ساختیم باز دنبال بهانه باش
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خیلی داری دروغ میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ششصد و هفتاد و یکمین تحلیل در باب شکست روسیه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
برگ چنار مثل همیشه چرت و پرت سرهم کرده ، دلقک تون رفتنی هست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
همه میدونن که آمریکا برنامه نابودی همه کشورهای جهان جز خودشو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
محمد فقیه نوری راست می گه کانادایی! چرا بی صدا جیره تو نمی گیری و دم از انسانیت می زنی؟ نمی گی حال این جیره خورا بد می شه؟! آخه جیره و مواجب با انسانیت زیاد جور در نمی آد، یه جورایی ضد حاله!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مرگ بر کانادا
اما از جهتی حداقل افرین به پوتین که با کسی تعارف ندارد . اگر چین و هند حاضر نشدند حتی یک تیر به روسیه کمک کنند دلیلی ندارد که روسیه از هر حربه ای برای کاهش تخفیف نفت صادراتی اش به چین و هند استفاده نکند. همانطور که حوشبختانه ایران تاکنون حاضر نشده موشک مورد نیاز روسیه را تامین کند و متاسفانه باید شاهد عملیات سگهای داعشی پوتین باشیم همانطور که وقتی ترکیه هواپیمای روسی را زد ناگهان داعش در ترکیه فعال شد و وقتی رجب از پوتین معذرت حواست ناگهان داعش در ترگیه محو شد و همانطور که وقتی هواپیماهای جنگی روسیه تحت فشار افکار عمومی ایران مجبور شدند همدان را ترک کنند ظرف چند ماه داعش در ایران هم فعال شد و به مجلس در قلب تهران حمله کرد و اگر ایران انطور که پوتین می خواهد از دادن موشک به روسیه استنکاف کند باز باید بسیار در مورد سگهای داعشی پوتین هوشیار بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کانادایی چرا یاوه بهم می‌بافی
همه چرندیاتی که نوشتی 1 درصدش هم حقیقت نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
ظاهرا برای سگ های داعشی امنیت دریایی اسرائیل خیلی اهمیت داره چون بعد از به خطر افتادن خطوط دریایی شیاطین اسرائیلی رگ گردن داعش هم باد کرد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
چرا داعش به اسراییل حمله نمیکنه مگر اسراییل هم‌پیمان آمریکا نیست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یه رگ برگ چنار داعشی هست ، داعش عمله آمریکا و انگلیس هست ، برگ چنار هم نوکر بی چون و چرای انگلیس مکار
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تمام عصبانیت آمریکا از جنگ اکراین اینه که پوتین هم مثل ایران ثابت کرده که آمریکا دیگه تصمیم گیرنده برای همه دنیا نیستن و خیلی از نقشه هایی که صد ساله براش برنامه ریزی کردن نقش بر آبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تحلیلات رو خیلی دوست دارم به شما میگن تحلیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تحلیلالت بعد از نابودی اوکراین جذاب تر هم میشه برگ چنار خشکی
حمله موشکی اوکراین به کریمه!!!
چه غلطا
یعنی باید اوکراین این قدر گستاخ و وحشی باشه؟
آی پی کانادا ، خداوکیلی خسته نشدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
عزیز. هر اندازه دوست داری و تشخیص میدی علیه ای پی بنویس. این برای خود و اطرافیان خیلی امن تر و بهتره. خدای نکرده کار دست خودت ندی. با تشکر از تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
آی پی کانادا خدا وکیلی از فکر کردن خسته نشدی؟ بابا یه کم هم مثل ما مخ و تعطیل کن و حالشو ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
برگ چنار دیگه رو کرده به تهدید کردن
چه قدر این اوکراین پر رو و گستاخ و وحشی شده است
که این غلط ها ازش سر می‌زند
حمله به کریمه
و بازهم جفنگ نوشتن و مزخرف گفتن این کانادایی ملعون الان شروع می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
اصولا هر کس با شما موافق صد در صد و چشم بسته نباشه حتما ملعون هست. ادامه بده که خیلی جالبی!
لعنت بر پوتین
آمریکا هم حمایتش رو از اوکراین متوقف کرد
حالا بازهم برگ چنار خکشیده شروع می‌کند به تحلیل که بدرد بازیافت هم نمیخوره
با دلقک پلاستیکی کوکائینی و بایدن مفنگی مشورت کن. باهم دیگه یه دست کوکائین هم مصرف کنید شاید راه نجات رو بیابید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خاطر جمع باش
امریکا شل کن سفت کنش برای تداوم جنگ و اسفالت شدن دهن پوتینه
خیالت راحت باشد دلخوش به اینها نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
انشاالله این جنگ 500 سال طول بکشه
پاسخ به این کاربر مزدور آمریکا که با پرچم کانادا دری وری می‌نویسه
آمریکا شیطان بزرگ است
و هرکشوری که مقابل او باشد دوست استراتژیک و متحد ماست
تا زمانی که ریشه آمریکا از زمین برداشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
خدا رحم کرده شما قاضی نشدید. مگر نه چون اعتقاد شخصی دارید که فلانی جنایت کرده همه را مطابق خواست و میل شخصی محکوم می کنید. یکطرفه رفتن قاضی را شما معنا کردید
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یعنی داعش و القاعده هم که علیه امریکا بودند متحد شما هستند؟ شاید متحد شخص شما باشند. به هر حال شما اختیار دارید متحد شخص خودتون را انتخاب کنید. تبریک با این انتخاب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
داعش کجاش علیه آمریکا اسرائیل بوده؟ تمام کارهاشون در راستای منافع آمریکاست چرا؟ یه عملیات تروریستی تو آمریکا اسرائیل داشتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
داعش اگر علیه آمریکا بود پس این هلی کوپترهای آمریکایی داعشی ها را از محاصره نیروهای مردمی عراق نجات می دادند کجا می بردند!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
Serbia
بعید می دونم مزدوری مثل تو دوستی هم داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
انریکا جوری از بچه خودش (داعش) مراقبت میکنه که یکوقت سرما هم نخورن
آمریکا و انگلیس محور شرارت و فساد و آلودگی و ناپاکی هستند
اختلافات داخلی یک کشور را نابود میکند عراق سوریه افغانستان ایران اوکراین یمن لیبی پس مراقب جنگ داخلی در ایران باشیم در ضمن سالگرد گوادلوپ دیروز تموم شد
«وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی این کشور چهار موشک اوکراین را بر فراز شبه جزیره «کریمه » سرنگون کردند.». آیا تا کنون موشک، پهپاد، شهپاد یا هواپیمای اوکراینی بوده است که روسیه مدعی منهدم کردن آن نبوده باشد؟ پس 300 هزار تلفان آنها لابد با قلاب سنگ به درک واصل شده اند؟ 20 درصد ناوگان دریای سیاه آنها هم به دلیل شرایط جوی منهدم شده است؟ در مورد جدیدترین حمله موشکی اوکراین به مواضع روسیه در کریمه اشغالی، تصاویر ماهواره ای که امروز منتشر شد اصابت موشک های اوکراین به انبار راهبردی مهمات روسیه اشغالگر نشان می دهد.
روسیه باید اتم بزنه اوکراین. معنی ندارد اوکراین به کریمه حمله کرده. کسی به خاک شما حمله کنه باید منتظر اتم باشه. این جنگ بین جبحه حق با نازی های آدم کش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بمب اتم مال نزدنه اگر بزنن که دیگهفایده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مارادونا رو ول کن عباس رو بچسب. عباس جان اگه اون جبهه رو اونجوری نمینوشتی فکر میکردم برا ساندیس داری گلویت رو پاره میکنی . ولی همون جبهه نوشتنت نشون داد بدون ساندیس هم میشه روت حساب کرد
ورود به ناتو اینقدر نباید مهم باشه که اوکراین به خاطرش اینقدر کشته بده حتی کشورهای اروپای شرقی هم که عضو ناتو هستن میدونن که اگر از یک خطوط قرمز عبور کنن باز روسیه یقه اونها رو میگیره و امریکا نهایتا وارد درگیری با قدرت بزرگ هستهای مثل روسیه نمیشه پس عقل رو باید بکار انداخت و توافقی کرد که منافع کشور رو تامین کنه نه لجبازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ناتو مطمئنا مهمه ، چون دیگه روسیه یا هیچ کس جرأت نمیکنه بهش نزدیک شه!!! روسیه جرأت جنگیدن با آمریکا و ناتورو نداره...اونا اگر وارد میشدند جنگ تموم میشد!!!
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ربطش به پوتین چیه خود مردم اون کشور با رای گیری این انتخاب رو داشتند. مثل این میمونه آمریکا به خاطر برنامه هسته ای ما به ما حمله کنه مگه به آمریکا ربط دازه
چه غلطا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ها ماشاءالله اوکرااااین بزرگ
دیگر نباید تعللی باقی بماند
دستور حمله اتمی به اوکراین رو صادر کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار