بازدید 2704
واکنش هنرمندان به یک داغ ملی

هنرمندان علیه «ترور» چه نوشتند؟

حادثه تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان، چنان تلخ و تکان‌دهنده بود که خیلی زود هنرمندان را هم در کنار دیگر اقشار جامعه، به واکنش واداشت؛ واکنش‌هایی از تسلیت به داغ‌دیدگان تا محکومیت تروریسم.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 04 January 2024

 به گزارش تابناک به نقل از فرارو؛  در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که به شهادت شماری از هم‌وطنان بی‌گناه و مردم عادی انجامید، جمعی از هنرمندان با پیام‌های تسلیت در شبکه‌های اجتماعی، ابراز همدری با این حادثه دلخراش داشتند که در ادامه می‌خوانید.

 بعد از ظهر روز گذشته، ۱۳ دی، همزمان با برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، دو انفجار تروریستی در محدوده چهارراه جبلیه کرمان، در مسیر منتهی به گلزار شهدای این شهر، منجر به شهادت ۹۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد.

تقریبا از همان ساعات اولیه اعلام این حادثه تروریستی، تعداد زیادی از هنرمندان شاخص با به اشتراک گذاشتن پست و استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کردند.

فراخوان طناز طباطبایی و هنگامه قاضیانی برای خون
طناز طبابایی ضمن تسلیت به مردم در قالب استوری، نوشت: «تعداد مجروحان حادثه تروریستی کرمان به ۲۱۱ نفر رسیده است. سخنگوی سازمان انتقال خون: گروه‌های خونی O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.»

هنگامه قاضیانی و حامد کمیلی هم هر کدام در استوری‌های جداگانه‌ای نوشتند: «هموطن، کرمان به گروه خونی O منفی نیاز دارد.»

هم‌دردی نازنین بیاتی با وطن
نازنین بیاتی چهره دیگری بود که اینطور با هموطنان ابراز همدردی کرد و نوشت: «میدانی وطن چیست؟ وطن یعنی اینکه نباید همه این‌ها اتفاق می‌افتاد.»

روایت مهراب قاسم‌خانی از انسانیت گم‌شده
مهراب قاسمخانی هم از جمله چهره‌های شناخته‌شده‌ای است که پیام تسلیت‌اش را در قالب پست نوشت: «نمی‌شه انسان بود و همسو شد با ایدئولوژی و اعتقادی که می‌تونه برای دست‌یابی به قدرت یا حفظش یا رسیدن به هدف‌اش، مردم غیر مسلح و زنان و کودکان رو بکشه. تسلیت می‌گم به مردم کرمان و به همه کسایی که هنوز انسانیت‌شون رو بین جناح‌ها و عقاید و مرز‌ها گم نکردن.»

تسلیت حامد بهداد برای زندگی‌های قشنگ
حامد بهداد هم چهره دیگری بود که در این‌باره نوشت: «بسیار متاسفیم برای کشته شدن هموطنان عزیزمان که بی‌گناه و بی‌دفاع زندگی قشنگ خویش را از دست دادند. تسلیت.»

 

هم‌دردی تینا پاکروان با فرزندان سرزمین
تینا پاکروان هم پیام تسلیت‌اش را اینطور نوشت: «فرزندان این سرزمین به هزاران شکل مرگ را تجربه کرده‌اند. کشتن زنان و کودکان به هر شکل و شیوه‌ای در دادگاه انسانیت محکوم است. تسلیت به مردم داغ‌دار کرمان.»

انتقاد شروین حاجی‌پور از انتقام کور
همچنین شروین حاجی‌پور که در شبکه اجتماعی توییتر در توییتی نوشته بود تسلیت، در پاسخ به واکنش انتقادی یکی از کاربران به پیام تسلیت خود، نوشت: «آخه بچه ۱۰ ساله چه می‌دونه فرق اصولگرا و اصلاح‌طلب و اپوزوسیون و چپ و راست و ... رو؟ چتون شده؟ از کی می‌خواین انتقام بگیرین؟»

روایت احسان علیخانی از تفکرات کثیف
احسان علیخانی هم در پیامی نوشت: «لعنت بر هر تفکر یا عقیده کثیفی که برای اثبات خود، جان انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرد. کرمان تسلیت.»

آنچه در این گزارش کوتاه مرور شد، همه واکنش‌های سینماگران و هنرمندان به حادثه تلخ دیروز نبود و چهره‌های زیاد دیگری هم در صفحات شخصی خود در فضای مجازی در این خصوص پیام‌های تسلیت‌شان را منتشر کردند که برخی از آن‌ها عبارتند از: حسین فرح‌بخش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسین سلیمانی، مینا وحید، افشین هاشمی، بهرنگ علوی، فریبا نادری، محمد بحرانی، مازیار لرستانی، محیا دهقانی، نعیمه نظام‌دوست، سیدمحمود رضوی، الهام پاوه‌نژاد، منیژه حکمت، کریم امینی، آزیتا موگویی، محمد شایسته، رضا صادقی، مهدی یغمایی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، لیندا کیانی، پرویز پرستویی، امین حیایی، دیبا زاهدی، آناهیتا همتی، مهران احمدی، رضا میرکریمی، کوروش تهامی، هوتن شکیبا، گلاره عباسی، ستاره اسکندری، امیر جدیدی، محمدرضا غفاری، پژمان بازغی، محمدرضا گلزار، مجید صالحی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست