بازدید 2324
۲

واکنش اسرائیل به استعفای اجباری رئیس هاروارد

به رغم ادعاها درباره آزادی بیان در آمریکا، اولین رئیس سیاه پوست دانشگاه هاروارد روز سه شنبه تحت فشار حامیان اسرائیل مجبور به استعفا شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 03 January 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در شرایطی که حمایت افکار عمومی در کشورهای مختلف جهان از مردم غزه ادامه دارد، «کلودین گی» رئیس دانشگاه هاروارد تحت فشار حامیان اسرائیل از مقام خود استعفا داد.

در ماه‌های اخیر و به دنبال جنگ علیه غزه، روسای دانشگاه‌های آمریکا برای مقابله با احساسات ضد اسرائیلی دانشجویان تحت فشارهای زیادی قرار گرفته‌اند.

  

استعفای اجباری کلودین گی از ریاست دانشگاه هاروارد در حالی انجام شده که او ۶ ماه قبل به این مقام انتخاب شده بود.

او ۱۴ آذر ماه به همراه «ماری الیزابت ماگیل» رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و «سالی کورنبلوث» رئیس دانشگاه «موسسه فناوری ماساچوست» (ام‌آی‌تی) در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده بود و به سوالات قانونگذاران درباره تظاهرات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌ها پاسخ داد.

 

در این نشست، برخی از قانونگذاران کنگره مدعی شدند که جان «دانشجویان یهودی» در نتیجه اعتراضات به خطر افتاده و نظر روسای دانشگاه‌ها را درباره یهودستیزی حامیان فلسطین جویا شدند. رئیس دانشگاه هاروارد و رئیس دانشگاه پنسیلوانیا آن طوری که حامیان اسرائیل انتظار داشتند، اعتراضات دانشجویان را محکوم نکردند.

بیستم آذر، تنها ۶ روز بعد از این نشست رئیس دانشگاه پنسیلوانیا در نتیجه فشارهای سیاستمداران آمریکایی و لابی‌های اسرائیل از سمت خود استعفا داد.

 

رئیس دانشگاه هاروارد پس از این نشست از اظهاراتش عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی، حامیان اسرائیل را راضی نکرد. آنها او را به نادیده گرفتن یهودستیزی و همچنین «سرقت علمی» در پایان نامه دکتری متهم کردند و فشارها برای استعفایش را تشدید کردند.

وزیر خارجه اسرائیل «ییسرائیل کاتس» پس از ابراز خرسندی از استعفای رئیس دانشگاه هاروارد، در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق) مدعی شد که «یهودستیزی، تاوان دارد». او ابراز امیدواری کرد که «دانشگاه محترم هاروارد از این موضوع درس بگیرد».

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
خاك بر سر كشور ايالت متحده نوكر صهيونيسم كه به اين مسائل دچار شده. بايد به پرچم راه راه ستاره دار بي مصرفش خنديد.
واخ واخ واخ چقدر اونجا آزادی بیان جیزه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست