بازدید 2662
۱

کاخ سفید: علاقه‌ای به تشدید تنش با حوثی‌ها نداریم

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید با بیان این ادعا که ایالات متحده تاکنون به دلیل پرهیز از تشدید تنش‌ها از حمله مستقیم به حوثی‌های یمن خودداری کرده است، گفت: علاقه‌ای به تشدید تنش با حوثی‌های یمن نداریم.
کد خبر: ۱۲۱۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳ 01 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی‌ان‌ان، کربی با اشاره به کشته شدن ۱۰ خدمه سه فروند قایق یمنی که پیشتر توسط بالگردهای آمریکایی در دریای سرخ غرق شدند، تاکید کرد: اگرچه علاقه‌ای به گسترش بیشتر جنگ در خاورمیانه نداریم اما نیروهای آمریکایی به دفاع از خود ادامه خواهند داد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید با بیان اینکه به دنبال رویارویی با حوثی‌ها نیستیم، خاطرنشان کرد: با این حال ما منافع امنیت ملی قابل توجهی در منطقه داریم و نیروهای مورد نیاز خود را برای حفاظت از این منافع در منطقه مستقر خواهیم کرد.

کربی گفت: ما به طور علنی به حوثی‌ها و شخصاً به شرکای خود اعلام کرده‌ایم که تهدیدات را جدی می‌گیریم و بر این اساس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق‌های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
10 نفر کشتی باید 10 تا تروریست سنتکام هلاک شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی