بازدید 2491

هشدار تشدید آلودگی هوا در ۷ شهر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد تشدید آلودگی هوا در ۷ کلان‌شهر از جمله تهران توصیه کرد در مصرف سوخت‌های فسیلی مدیریت بهینه اعمال شود.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 31 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان،‌ دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی رگبار پراکنده روی می‌دهد.

دوشنبه سامانه بارشی تقویت شده و بخش‌هایی از خوزستان،‌ یزد، اصفهان، هرمزگان،‌ سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را تحت تاثیر فرار داده که باعث رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

سه‌شنبه سامانه بارشی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باعث بارش‌های پراکنده و وزش باد شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

فردا و روز چهارشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور تا پایان هفته جو آرام و پایداری پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا روز چهارشنبه به‌دلیل سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها از جمله تهران، کرج،‌ اصفهان،‌ اراک،‌ مشهد و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

امروز و فردا خلیج‌فارس و روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۳

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۳: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی هوا.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک ، در ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب ایلام، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲: کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست