بازدید 20563
ششصد و شصت و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه با بمب‌های خوشه ای+ فیلم/پیش بینی سی ان ان از سال وحشتناک ۲۰۲۴ برای اوکراین

ششصد و شصت و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 30 December 2023

حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه با بمب های خوشه ای+ فیلم

بین الملل تابناک: ششصد و شصت و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گفتگوی وزیر دفاع اوکراین و رئیس‌پنتاگون درباره حملات روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۱۱

 «رستم عمروف» وزیر دفاع اوکراین  در تاریخ ۲۹ دسامبر با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی تلفنی در مورد بزرگترین حمله هوایی روسیه به اوکراین از زمان آغاز تهاجم گسترده در این کشور صحبت کردند.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، در این گفتگو، وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا به همراه دیگر کشورهای متحدش در ناتو و اروپا همچنان در حمایت از اوکراین و مبارزه با حملات روسیه ثابت قدم خواهند ماند. مقامات دو کشور در این تماس تلفنی متعهد شدند تا در ادامه روند جنگ در کنار یکدیگر باقی مانده و بیشتر با هم در تماس باشند.

مسکو: اوکراین از بمب خوشه‌ای استفاده کرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۱۱

مسکو می‌گوید حمله امروز (شنبه) نیروهای مسلح اوکراین به شهر بلگورود روسیه با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای انجام شده و انگلیس در پشت آن قرار دارد.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین در حمله امروز (شنبه) به شهر بلگورود از موشک‌های «ویلخا» که مجهز به مهمات خوشه‌ای است و همچنین راکت‌هایی که از سامانه پرتاب چندگانه «ومپایر RM-70» ساخت جمهوری چک شلیک می‌شود، استفاده کرده است.

این وزارتخانه از رهگیری ۲ موشک‌ مجهز به مهمات خوشه‌ای و بیشتر راکت های شلیک‌شده از سامانه‌ ومپایر خبر داد اما اعلام کرد چند راکت و بقایای ۲ موشک رهگیری شده، به شهر ولگورود برخورد کرده است.

مسکو گفته اگر کی‌یف با این حمله قصد داشته «توجهات را از شکست‌ها در خط مقدم جنگ منحرف و همچنین روسیه برای انجام اقدامات مشابه تحریک کند».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده نیروهای مسلح این کشور تنها اهداف نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و «این جرم بدون کیفر نخواهد ماند».

روسیه: در اوکراین یا غرب اراده سیاسی برای صلح وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۱۰

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اوکراین مانند یک «جنگ طلب» فکر می‌کند و مسکو هیچ گونه اراده سیاسی برای صلح در کی‌یف یا غرب مشاهده نمی‌کند.

میخائیل گالوزین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: غرب باید پمپاژ سلاح به نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کند و کی‌یف دست از جنگ بردارد و سربازانش را از اراضی روسیه خارج کند.

این مقام روسی تاکید کرد که راه‌حل عادلانه، جامع و پایدار برای درگیری اوکراین تا حد زیادی به از بین بردن علل اصلی آن نیاز دارد.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، «وضعیت بی‌طرف، غیرمتعهد و عاری از هسته‌ای اوکراین باید مورد تاکید قرار گیرد و این کشور باید غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی شود. واقعیت‌های سرزمینی جدید باید به رسمیت شناخته شود و حقوق شهروندان روسی زبان و اقلیت‌های ملی به رسمیت شناخته شود. زندگی در این کشور باید تضمین شود».

وی با یادآوری دستور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین درباره منع مذاکره با روسیه گفت: متاسفانه ما در غرب یا کی‌یف، اراده سیاسی برای صلح نمی‌بینیم.

گالوزین تاکید کرد رژیم کی‌یف با طرح‌های میانجی‌گری صلح که از سوی کشورهای مختلف در ماه‌های گذشته ارائه شده، مخالفت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرمول به‌اصطلاح صلحی که نوامبر گذشته رئیس‌جمهوری اوکراین پیشنهاد و توسط او و شرکای غربی‌اش به‌عنوان یک طرح حل‌وفصل نهایی ارائه شد، در واقع هیچ ربطی به صلح ندارد، بلکه مجموعه‌ای از اولتیماتوم‌ها به روسیه بود که ادامه خصومت‌ها را توجیه می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اوکراین همچنان مانند «فردی که بر طبل جنگ می‌کوبد»، فکر می‌کند و قصد دارد درگیری را تا پایان پیروزمندانه ادامه دهد و این آشکارا به معنای جنگ تا آخرین نفر اوکراینی است.

گالوزین افزود: واشنگتن و دست نشاندگانش در ناتو در این زمینه از کی‌یف حمایت می‌کنند و اشتهای نظامی فزاینده رژیم زلنسکی را ارضا می‌کنند. همه این اقدامات، فقط راه‌حل خروج از درگیری را به تاخیر می‌اندازد.

دیپلمات ارشد روسی گفت کشورش هرگز از مذاکره با اوکراین خودداری نکرده و همواره از راه‌حل سیاسی برای این درگیری حمایت کرده است.

وی در پایان گفت: ما تاکنون چاره‌ای نداشتیم جز این که عملیات ویژه نظامی را تا اجرای کامل همه اهداف ترسیم شده به پیش ببریم.

پیش بینی سی ان ان از سال وحشتناک 2024 برای اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۰۹

تحلیلگران مسائل بین‌الملل با در نظر گرفتن توان نظامی رو به افزایش روسیه و کاهش تمایل کشورهای غربی در حمایت از اوکراین در جنگ با این کشور و نیز دوخته شدن توجهات جهانی به درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی در خاورمیانه، سال ۲۰۲۴ را سالی دهشتاک برای اوکراین پیش‌بینی کردند.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی در این خصوص نوشت: اوکراین در سال ۲۰۲۴ با شرایط وحشتناکی روبرو است چراکه از یک سو حمایت غرب از آن در برابر روسیه کاهش می‌یابد و از طرف دیگر ماشین جنگی پوتین، بی‌امان کار می‌کند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: با وجود اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یک سال پس از آغاز این جنگ موفق شد حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا را برای مقابله با روسیه به‌دست آورد، اما با این وجود هنوز چشم‌انداز بسیار بدتری از این جنگ در پیش‌رو است.

این تحلیل می‌افزاید: حملات اوکراین در نواحی جنوبی آن کشور پیشرفت چندانی نداشته و روسیه که در حال حاضر تحریم‌های بین‌المللی را پشت سر گذارده، موفق شد اقتصاد خود را به یک ماشین جنگی بدل کند و با قاطعیت و اطمینان زیاد اعلام می‌کند که «اهداف "عملیات نظامی ویژه" محقق خواهد شد و تا زمانی که این اتفاق روی ندهد، نبرد ادامه خواهد داشت».

تحلیلگر سی ان ان معتقد است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از اختلاف میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در واشنگتن برسر کمک‌های (هنگفت) آمریکا به اوکراین لذت می‌برد، چراکه بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه هدف از ارسال کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین که توسط دولت جو بایدن درخواست شده را زیر سوال ‌برده و ارزیابی می‌کنند که این کمک‌ها در میدان نبرد دستاورد چندانی در پی ندارد.

این گزارش افزود: پوتین در تازه‌ترین کنفرانس خبری پایان سال خود با به‌سخره گرفتن کی‌یف گفت: «اوکراین امروز تقریباً چیزی تولید نمی‌کند، همه چیز از غرب می‌آید، اما چیزهای رایگان روزی تمام خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که همین‌طور است».

زلنسکی نیز که طبق اظهارات اخیر خودش، خسته شده است، با توجه به اینکه توجهات جهانی اکنون به خاورمیانه بعنوان محل بحران شماره یک بین‌المللی معطوف شده، کار دشواری برای قبولاندن خواسته‌ها و نیازهای اوکراین دارد.

سی‌ان‌ان در پایان نوشت: زلسنکی در سالگرد این جنگ اعلام کرده بود که سال ۲۰۲۳ سال پیروزی برای اوکراین خواهد بود اما با توجه به شرایط موجود، بعید به‌نظر می‌رسد وی این نگاه خوشبینانه را برای سال آتی هم حفظ کند.

لهستان کاردار روسیه را احضار کرد
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۰۷

وزارت خارجه لهستان کاردار روسیه را احضار کرده و خواستار توضیح مسکو درباره آنچه نقض حریم هوایی لهستان با «یک موشک روسی» خواند، شد.

 وزارت خارجه لهستان عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون وزیر خارجه این کشور یادداشتی با مضمون درخواست توضیح از روسیه و «توقف فوری چنین اقداماتی»، تحویل آندری اورداش، کاردار روسیه داد.   

ارتش لهستان مدعی است که صبح روز جمعه یک موشک روسی از جهت اوکراین وارد حریم هوایی این کشور شد اما شواهدی که نشان دهد منشاء این موشک روسی بوده، ارائه نکرد.

کاردار روسیه در مصاحبه با نووستی این ادعا را «غیر قابل اثبات» خواند و افزود که لهستان تا زمانی که مدرک ارائه نکند هیچ توضیحی دریافت نخواهد کرد.

ورشو مدعی است که این موشک در ساعات اولیه صبح جمعه حدود ۴۰ کیلومتر وارد حریم هوایی لهستان شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لهستان روز جمعه در یک جلسه گفت که این موشک تقریبا برای سه دقیقه وارد لهستان شد و سپس به حریم هوایی اوکراین بازگشت. به گفته او «همه چیز نشان می‌دهد که یک موشک روسی وارد حریم هوایی لهستان شده است. جنگنده‌ها آن را ردگیری کردند اما نتوانستند قبل از خروج آن از حریم هوایی لهستان آن را بزنند.»

به گزارش راشا تودی، این ادعای نقض حریم هوایی در جریان موج شدید حملات موشکی و پهپادی روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین در روز جمعه رخ داد. وزارت دفاع روسیه این رگبار موشکی را «عظیم» توصیف کرد و گفت که فرودگاه‌ها، انبارهای مهمات، پادگان‌ها و سایر زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار داده است. این حادثه باعث شد که آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان، جلسه اضطراری شورای امنیت ملی را تشکیل دهد.

وزیر دفاع انگلیس: صدها موشک ضدهوایی به اوکراین می‌دهیم
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۲۱:۰۲

وزیر دفاع انگلیس از برنامه کشورش برای ارسال صدها موشک ضدهوایی به اوکراین خبر داد.

 گرنت شپس، وزیر دفاع انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، لندن صدها موشک ضدهوایی را به اوکراین عرضه خواهد کرد.

شپس در این پست خود نوشت: «ما همچنان به حمایت از بخش دفاعی اوکراین ادامه خواهیم داد. به همین دلیل است که امروز صدها موشک ضدهوایی را به اوکراین می‌فرستیم تا انبار مهمات سامانه‌های پدافند هوایی اعطایی بریتانیا به این کشور که قادر به سرنگون کردن پهپادها و موشک‌های روسی با دقت باورنکردنی است را پر کنیم.»

به نوشته خبرگزاری تاس، انگلیس از ابتدای اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین 4.6 میلیارد پوند (5.9 میلیارد دلار) کمک نظامی را در اختیار مقام‌های کی‌یف قرار داده است. دولت انگلیس در چارچوب حمایت‌های تسلیحاتی خود اقدام به ارسال موشک‌های دوربرد سایه طوفان، تانک‌های چلنجر 2، توپهای هوویتزر آ.اس.90 و راکت‌اندازهای ام270 به اوکراین کرده است. سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد،‌ سیاست لندن در ارسال سلاح‌های متنوع برای مقام‌های کی‌یف نشان می‌دهد که مداخله آشکاری در جنگ اوکراین دارد.

برنامه انگلیس برای ارسال موشکهای جدید برای اوکراین بعد از آن اعلام شد که ارتش لهستان روز جمعه ادعا کرد شیء هوایی ناشناسی که «موشک روسیه» خواند از مرز اوکراین وارد حریم هوایی جمهوری لهستان شد و از لحظه عبور از مرز تا ناپدید شدن سیگنال، توسط رادارهای سامانه پدافند هوایی این کشور رصد شد.

«ویسلاو کوکولا»، رئیس ستاد کل ارتش لهستان به خبرنگاران مدعی شد: همه چیز نشان می‌دهد که موشکی روسی به حریم هوایی لهستان وارد شده است و ما آن را از طریق رادار رصد کردیم.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس با اعلام اینکه این حمله روسیه را محکوم می کند، ولادیمیر پوتین را به تلاش برای تحقق آنچه که «ریشه‌کن کردن آزادی و دموکراسی» خواند متهم کرده و گفت: «ما باید تا هر زمان که لازم باشد به ایستادن در کنار اوکراین ادامه دهیم.»

حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه با بمب های خوشه ای+ فیلم

در تازه‌ترین تحول از جنگ اوکراین و روسیه، ارتش کی‌یف شهر بلگورود روسیه، واقع در نزدیکی مرز اوکراین را هدف قرار داد.

حملات در شرق و جنوب اوکراین و همچنین در مناطق مرزی روسیه از روز جمعه شدت گرفته است و براساس گزارش‌ رسانه‌ها، طی حملات اوکراین به بلگورود روسیه چندین ساختمان شخصی خسارت دیده و ده تن از جمله یک کودک کشته شدند.  

تعداد بازدید : 1559

پیشتر ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود در شبکه اجتماعی نوشت که حین حمله موشکی اوکراین همچنین ۴۵ تن زخمی شدند.

حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه با بمب های خوشه ای+ فیلم

همچنین صبح امروز شنبه، فرماندار منطقه بریانسک در روسیه واقع در مجاورت اوکراین، گفت که یک کودک در پی حملات علیه «اهداف غیرنظامی» در دو روستا کشته شدند. الکساندر بوگوماز مشخص نکرد، چه موقع این حملات صورت گرفته است.

اوکراین: موشک‌های مافوق صوت روسیه مهارناشدنی هستند

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین با ادعای اینکه مسکو از زمان آغاز جنگ با کی‌یف حدود ۳۰۰ موشک طوفان Kh-۲۲ یا Kh-۳۲ به سمت اهدافی در سراسر این کشور شلیک کرده است، تصریح کرد: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین حتی نتوانسته‌اند، یکی از آنها را رهگیری کنند، چون موشک‌های مافوق صوت روسیه مهارناشدنی هستند.

به گزارش راشا تودی، این اظهارات سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین پس از آن بیان شد که مسکو طی دو روز گذشته، حمله بزرگ موشکی و پهپادی علیه اهدافی در سراسر اوکراین انجام داد.

ایگنات با بیان اینکه ۱۵۸ هدف هوایی موشکی و پهپادی روسیه در شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه شناسایی شد، تاکید کرد: ما هرگز این همه هدف را هم‌زمان روی نمایشگرهای خود ندیده بودیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین، موشک Kh-۲۲ روسی و نوع مدرن آن Kh-۳۲ است، توضیح داد: این موشک با سرعت ۴ هزار کیلومتر در ساعت، یک مسیر بالستیک (مسیر قوسی) را دنبال می‌کند؛ به این معنی که رهگیری آن به تجهیزات ویژه مانند سیستم دفاع هوایی پاتریوت ساخت ایالات متحده نیاز دارد.

والری زالوژنی، فرمانده ارتش اوکراین هم مدعی شده است که در جریان حملات موشکی و پهپادی شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه روسیه، ۲۷ پهپاد و ۸۷ موشک کروز رهگیری و منهدم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرده است، در این هفته ۵۰ حمله گروهی و همچنین یک رگبار عظیم با استفاده از موشک‌های دقیق و پهپادها انجام داده است که سایت‌های صنایع دفاعی و همچنین فرودگاه‌ها و انبارهای نظامی اوکراین، هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

موشک «طوفان Kh-۲۲» یک موشک کروز ضد کشتی با بُرد بلند مافوق صوت است که در ابتدا در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد. Kh-۳۲ یک نسخه به شدت مدرن شده از Kh-۲۲ است و به عنوان یک موشک کروز هوا به سطح مافوق صوت با برد تا یک هزار کیلومتر عمل می‌کند.

بایدن بار دیگر خواستار حمایت کنگره آمریکا از اوکراین شد

 رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای موشک باران اخیر اوکراین را "گواه آشکار" عزم کرملین بر نابودی این کشور خواند و از کنگره خواست با ده‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف موافقت کند.

خبرگزاری رویترز نوشت که بیانیه جو بایدن پس از حملات شبانه موشکی و پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین منتشر شد.

وی نوشت که این حملات از فوریه ۲۰۲۲ و آغاز تهاجم روسیه به اوکراین بی سابقه بوده و ادعا کرد: هدف پوتین تغییری نکرده است. او به دنبال نابودی اوکراین و به زیر سلطه درآوردن مردمش است. او باید متوقف شود.

به گفته بایدن، اوکراین با استفاده از سامانه های پدافند هوایی ارسالی آمریکا و متحدانش توانست بسیاری از موشک ها و پهپادهای پرتاب شده از جانب روسیه را با موفقیت رهگیری و منهدم سازد.

وی با تکرار درخواست از کنگره برای تایید تداوم ارسال کمک به اوکراین نوشت: مادامی که کنگره در سال جدید اقدام فوری انجام ندهد، نخواهیم توانست، به ارسال تسلیحات و سامانه های پدافند هوایی مورد نیاز اوکراین ادامه دهیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۵
همینکه فردی تصور می کنه شایسته ترین برای رئیس جمهور شدن برای ششمین بار و تا زنده هست خودش گویای همه چیز در مورد او هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بهتره تا اینکه هر ۴ سال آمریکا مهره های خودش رو جا ساز کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حتما از پماد سوختگی استفاده کن برات مفیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
هوای کاناده خنکه؟
امروز از روی خوشی هیچ کس نمیجنگه. همه برای بقاست از آمریکا و اکراین و انگلیس و روسیه گرفته تا قسام که برای حفظ موجودیت اقدام کردن
ای کاش دولت حمایت میکرد این آی پی کانادا رو به عنوان کارشناس پروموت میکردیم میفرستادیم شبکه های خبری اونجا تحلیل کنه ، هم اینکه استعدادش هدر نره هم مردم یکم بخندن دلشون شاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
صفحه رو پر کردی با کامنتهای تکراریت
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دتیای این دوست ما خیلی بزرگه. بزارید راحت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
جناب آلمانی! احتمالا اشتباه تایپ کردی
کامنت تکراری هر روزه چیزهای دیگه هست
پوتین دق کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
واااای چه کامنت مهمی ! چه تحلیل مهمی ! پوتین دق کرد ! آخی پوتین چقدر بدبخته وای وای خوب شد این کامنت رو گذاشتی !
آخرین مصاحبه سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه : اهداف روسیه واسرائیل در جنگ اوکراین و جنگ غزه مثل هم است.نازیسم دشمن مشترک اسرائیل و روسیه است.اسرائیل از نازیها ضربه خورد وماهم دراوکراین درحال نبرد با نئونازیهاهستیم. (منبع سایت عصرایران وسابتهای متعدددیگر) >منتظر پاسخ ساندیسی ها هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
روباه را گفتند شاهدت کیه، گفت دمم. سایت های اصلاح طلب و غربگدا تا الان می گفتند حماس و حوثی‌ها در حمایت و به فرمان روسیه جنگ را شروع کرده اند.
حالا این سخنان را می گویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
002 منظورت اینه که لاوروف این مصاحبه رو نداشته و سایت غربگدا الکی ازخودش یک مصاحبه منتسب به لاورف نوشته؟شبکه های خبری بین المللی هم این مصاحبه رو پخش کردند
تیزر اخبار امشب

ششصد و شصت و چهار حمله

ششصد و شصت و چهار روز تحلیل و موشکافی

ششصد و شصت و چهار روز نبوغ

یک دنیا در انتظار یک تحلیلگر

آی پی کانادا وارد می شود

دوف دوف دوف دوف دیش دیش دیش دیش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ممنون که هستی. نمی دونستم اینقدر عمیق تاثیر گذار بوده v( -_^)v
لطفا کامنت های صد من یه غاز آقای تحلیلگر کانادایی رو بیشتر منتشر کنید هیچ کدوم رو سانسور نکنید ما بتونیم بیشتر بخندیم
اینقدری که این بنده خدا آی پی کانادا از پوتین کینه و عقده داره ، زلنسکی از پوتین نداره ، موش بخورتت آی پی کانادا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تو هم بد جور عاشق پوتینی عجیبه عجیب
طبق گفته خودروسیه حمله اوکراین به یک منطقه غیرنظامی 10 کشته داشته . چطورروسیه خودش نزدیک دوسال است شهرهای غیرنظامی صدهاکیلومتر دورتر از جبهه های جنگ را موشکباران میکند وصدهاهزارنفرغیرنظامی اوکراینی راکشته است؟
آی پی کانادا تحلیلات به قدری مسخره ست که به خدا اون حقوقت از موساد و کمپ آلبانی حرامه ، من جاشون بودم یک ریال هم بهت نمیدادم نمیدونم فازشون چیه بهت حقوق میدن
وقتی شهرهای اکراین موشک باران میشود ولی اکراین موشک دوربرد برای مقابله به مثل ندارد یاد بازی روسها در جنگ کشورم با صدام افتادم. از اونطرف انواع موشک اسکاد را به صدام می دادند ولی ایران موشکی نداشت که مقابله به مثل کنه. تا اینکه اولین موشک اسکاد ایران هم به سقف بانک الرافدین در بغداد فرود امد. ولی حالا معلوم شده که روسهای خوش جنس! از طریق واسطه های خود روسبه یعنی کره شمالی و قذافی موشک اسکاد را با چند برابر قیمت به ایران می دادند و سوریه هم نقش اموزش بهره برداری از انها را با خداتومن هزینه داشت. همه می دانند که صدام و کیم و حافظ اسد و قذافی از گماشتگان روسیه بودند. حالا خیلی دردناک هست که باز عده ای روسوفیل شدند حامی روسبه و پوتین
پاسخ ها
هژبر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کانادا تحلیل می‌کند انگلیس حمایت میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
من دقیقا یادمه این کشورهای بظاهر دوست چقدر ایران را دوشیدند با تسلیحات قدیمی
واکنش روسیه چی است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
اونم ۴ تا موشک پاسخ میده دیگه چه سوالیه آخه
مشخصه بارز رژیم های تروریستی مثل اوکراین و اسرائیل و حزب بعث صدام ، تلافی کردن شکست با حمله به غیرنظامیان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خودتو زدی به کوچه علیچپ و چشم روی حقیقت میبندی از خدا نمیترسی وجدان نداری از خودت بدت نمیاد خجالت نمیکشی؟؟؟؟
مردم اکراین دوساله در مقابل متجاوزین بی منطق و زورگوی روس ایستاده اند و دارن از خاکشون از کاشانشون در مقابل دشمن متجاوز دفاع می کنند
اونوقت شما میگید تروریست هستند؟؟؟؟؟
لعنت بر پوتین و روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار
تابناک اینگار رسانه شما هم مثل کیهان یک طرفه از روسیه ظالم دفاع میکنه سرتیترت کامل بر ضد اوکراینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خوب برو سعودی نشنال صبح تا شب داره تعریف میکنه زلنسکی تا یک قدمی کاخ کرملین رسیده اونجا
وقتی که روسیه در یک شب بیش از 110 موشک به اهداف و زیرساخت های غیرنظامی اوکراین شلیک می کند، واکنش اوکراین چه باید باشد؟ شعار «موشک جواب موشک» دوران جنگ با عراق را یادمان نرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
روسیه اهداف نظامی میزنه و زیر ساخت هارو البته زدن زیر ساخت هم جنایت جنگیه اما غرب و طرفدارانش علاقه عجیبی به کشتار غیر نظامی ها دارن تاریخ رو مطالعه کن
مرگ بر روسیه وپوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مرگ بر تو و نتانیابو
کلا یانکی و طرفدارانشون به جنایت جنگی علیه غیر نظامی ها عادت دارن حتی افغانستانی که قدرت کامل دست آمریکا بود بازم غیر نظامی میکشن هر روز
آی پی کانادا
ششصد و شصت و چهارمین تحلیل
مردم بلگراد روسیه که مورد حمله اوکراین قرار گرفتن هیچ فرقی با مردم باخموت یا غزه ندارن اینها همه مردمان عادی هستند که قربانی سیاستهای رهبرانشون میشن واقعا جای تاسف هست در سال ۲۰۲۳ که حتی حیوونها هم حقوق و ارزش پیدا کردن به این راحتی همدیگر رو میکشن
به نظر می‌رسد یهودی های اوکراین مانند یهودی های اسرائیل شروع به کشتار مردم غیر نظامی کرده اند. کل دنیا از دست این قوم روی آرامش را نخواهد دید. اگه واقعا" اهل جنگی چرا مردم عادی را به خاک وخون می‌کشید؟ حالا بگید چرا در طول تاریخ هیچ کس این موجودات را نمی خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دنیا داره از رشادتهای مردم اکراین یکصدا حمایت میکنه غیر از شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
احسنت بر تحلیل درست و دقیق شما
خود وزیر دفاشون میگه موشک مافوق صوت غیر قابل رهگیری بعد اینجا یک مشت غرب زده میگفتن نصف موشک هارا منهدم کردن خاک
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
این موشکها اگر به هدف میخورد که یه خروجی داشت بالاخره مثل سال قبل یا برق رو قطع میکرد یا صادرات بنادر رو متوقف میکرد یا حمل و نقل ریلی یا بالاخره یه جا یه اتفاقی میفتاد ولی هیچی به هیچی
حرف زیاده اما تو باید عقل داشته باشی و باور نکنی شرق زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
پوتین یک کمونیست کهنه کار ادمکش است که هدفش هروسیله ای را توجیه می کند حتی نابود کردن همه مردم کشور همسایه
ولی از امریکا بازی خورد و درگیر جنگی شد که هیچوقت ازان خلاص نخواهد شد
پوتین و همدستان جنایتکارش را بزودی پای چوبه دار می برند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اول نتانیاهو ۷ هزارتا بچه کشته و ۱۵ هزارتا غیر نظامی شوخی نیست اول اون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بیشمااااار الهی آمین
زودتر از انچه فکر فکر کنی محاکمه همفکران تو رقم خواهد خورد
وحشی ترین ارتش دنیا ارتش روسیه است نمونه اش ویرانی حلب در سوریه ویرانی کیف در اکرایین جنایت در زمان مشروطیت در تبریز خدا سایه امریکا را از سرش کوتاه نکنه والا الان کل دنیا را به لجن کشیده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
از اسرائیل وحشی تر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
عجب! هنوز یک ماه نگذشته از کشتار فقط ۷ هزار کودک رکورد جنایت کار ترین میرسه به اسرائیل
روسیه نباید شکست بخوره وگرنه ناتو میاد سراغ ایران و بعد چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
شکست روسیه حداقل 10 سال زمان میبره تا اقتصادش به طور کامل از هم بپاشه
دمشون گرم. ای ول دارن
روسیه دشمن درجه یک ملت ایران هست. به امید نابودی پوتین و روسوفیل ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست