بازدید 19012

پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم نهایی این کمیسیون درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: مقرر شد که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش یابد؛ تعطیلی روز جمعه قطعی است ولی تعطیلی روز دوم، اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه در صحن تعیین شود.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 30 December 2023

به گزارش «تابناک»،  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: بر اساس آنچه در آخرین جلسه کمیسیون در این زمینه مطرح گردید، مقرر شد بر این اساس عمل کنیم که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش یابد؛ تعطیلی روز جمعه قطعی است ولی تعطیلی روز دوم، اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه در صحن تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری نهایی درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته به صحن مجلس واگذار شده است، درباره دلایل توجیهی این اصلاحیه اظهار کرد: در لایحه دولت ۴۲ ساعت کار هفتگی و تعطیلی دو روزه آخر هفته مطرح بود اما با توجه به اینکه می‌خواهیم ۵ روز کاری داشته باشیم، این ۴۲ ساعت به خوبی قابل محاسبه نیست ولی وقتی مجموع ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت تعیین شود، عدد رند و مشخصی برای هر روز ۸ ساعت خواهیم داشت؛ عملاً اگر بخواهیم بیش از ۸ ساعت کار روزانه را در نظر بگیریم، هم عملی نیست هم اینکه قانون به خوبی اجرا نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: عدد منطقی ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است؛ از طرف دیگر نیز برای روز تعطیلی پیشنهادات متفاوتی برای روزهای پنجشنبه و شنبه مطرح شده است اما در مصوبه نهایی کمیسیون اصراری بر اینکه این روز تعطیل کدام باشد، نداشتیم، بنابراین به این شکل جمع بندی شد که دو روز تعطیلی را در آخر هفته داشته باشیم.

حسینی همچنین در پاسخ به اینکه آیا رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در صحن مجلس تا پیش از پایان این دوره از مجلس انجام می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه در فصل بودجه هستیم و بودجه مقدم بر همه موضوعات است، ابتدا باید موضوع بودجه مورد بررسی قرار بگیرد. با این حال معتقدم که بررسی این موضوع در صحن مجلس تا پیش از پایان دوره فعلی قابل رسیدگی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
یادمه تا سال چهارم دبیرستان (نظام قدیم) که میشه پایه دوازدهم ، ما هم صبح میرفتیم هم بعدازظهر ، بعد دیگه مدارس یک شیفته شد!! حالا هم اینقدر فس فس بکنید و برای تصویب این دو روز تعطیلی هفته جون بکنید تا من بازنشسته بشم
تعطیلی دو روز در هفته اصلا خوب نیست و به بازدهی کار آسیب می زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
بازدهی ربطی به تعداد روز ندارد
شما چه 6 روز 44 ساعت کار کنی و چه 5 روز 44 ساعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
پس چرا در کشورهای اروپایی که دو روز در هفته تعطیلی دارند، به بازدهی کار آسیب نمی زنه؟
در حال حاضر هم کلیه ادارت در شهر تهران وبرخی از استان ها در روز پنج شنبه تعطیل است ضمن آنکه دستگاههای اداری ذیل وزارت نیرو و برخی وزارت خانه های دیگر هم نیز در کلیه استانها روز پنج شنبه تعطیل است وقتی ادارات روز پنج شنبه در تهران تعطیل می باشد برای استانها هم توجیه ندارد روز پنج شنبه روز کاری باشد ضمن آنکه در اکثر کشورها تعطیلات پایان هفته دو روز است حال این همه فکر کردن ودست به دست کردن وتصویب قانون توسط مجلس چه معنایی دارد وچرا این همه مشمول زمان می شود
دو ساله مردمو مسخره کردن که تصمیم بگیرن مثل کل دنیا دوروز تو هفته تعطیل بشه ! تازه میگن شاید به این دوره برسه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
این مجلس برای رای آوردن در انتخابات هم که شده اینو تصویب میکنه الانم دارن با روح و روان مردم دارن بازی میکنن
دو روز تعطیلی شامل بخش خصوصی هم میشه؟ یا بازم مثل برده ها با این قشر رفتار میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
وقتی تعطیل بشه دیگه رسمی هست و همه تعطیل هستن
این همه سال فقط تهران دو روز تعطیل بود کک کسی ام نگزید که بقیه شهرها هم تو همین کشورن
تمام مشکلات ما الان شده تعطیلی 5شنبه یا شنبه؟؟!!!!
خدایی که هفت روز هفته هم تعطیل کنید مملکت ما پیشرفت نمیکنه به این چیزا نیست،
یکم عقل و بصیرت و آینده نگری میخواد که فعلا در هیچکدام از مسولین کشور نیست،
دیروز به اندازه دو مشت گوشت خریدم شده یک میلیون و پانصد هزارتومن مسلمان؟!!
بعد شما فک 5شنبه تعطیل بشه یا شنبه؟؟!!!!
فاتعه مع صلوات
ای بابا مردم رو مسخره کردین ؟؟؟ چه سر به کلاه ، چه کلاه به سر چه فرقی میکنه پنجشنبه یا شنبه ؟؟ البته بخاطر تعامل با دنیا بهتره شنبه باشه ولی سریعتر تصویب بشه . چرا همه امتیازات باید برای تهران باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ اونها همیشه دو روز در هفته تعطیلی دارن
مگه تهرانی ها خونشون رنگین تره یا جونشون عزیزتز؟ فقط رفاه برای مسئولین محترم رده بالای مستقر در تهرانه و به طبع اونا کارمندای تحت امرشون؟!
شنبه و یکشنبه باشه که کلا بهتره!
مسئولین خواب رفته بجای تصویب جمعه یا شنبه بفکر بی بارشی کشور باشید
بحران بحران آبه
آب بفهمید

شماها کی هستین ؟حواستون هست کلا برف و بارون نمیاد
بفکر این هستید که تو بازنشستگی و حقوق مزایای خودتون چی تصویب بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار