آئودی کارکرده 5 هزار دلار، مینی کوپه کار کرده 4 هزار دلار، مرسدس بنز 14 هزار دلار، تویوتا مارک ایکس کار کرده 6.5 هزار دلار، لکسوس کار کرده 4 هزار دلار و شورلت 7.5 هزار دلاری. اینها میتوانست قیمت خودروهای کار کردهای باشد که هر ایرانی میتوانست یک عدد از آنها را برای خود وارد کند اما فعلاً قیمت همین خودروها در افغانستان است. گزارش یک نمایشگاه خودرو در افغانستان و قیمتهای پایین خودروهای روز را میبینید و تعابیر تلخ فروشنده این خودروها از شگفتی و پیامی که از ایران دریافت کرده را میبینید و میشنوید.
به عنوان کارگر یک قطعه ساز خودروی، کاری به ناکارآمدی مدیریت ندارم و کیفیت خودروهای داخلی اما اگر اینها وارد میشد، باید روایت های بیشتر و تلخ کارگران ایرانی برای شغل را گزارش میکردید.
اگر وضع کشورمان درست بود و اینها وارد میشد مطمین باش در حرفه و کارهای مختلف انقدر رشد داشتیم که کارگر ها به خودشان میگفتند انروزها ما چطوری زندگی میکردیم و زنده میموندیم و فقر و فلاکت و بدبختی غرق بودیم ولی از تغییر حراس داشتیم چون انسان همیشه میخواهد یکنواخت و بدون تغییر در رفتار و زندکیش ریسک نکنه هر جند میدونه اینده اش خیلی بهتر میتونه باشه.
ناشناس
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
البته هزار دلار میشه 50 میلیون نه پنج صد میلیون جناب محترم افغان .
وقتی مسیولان همیشه همه چیز را با فوب خلیج فارس و قیمتهای بین المللی مقایسه میکنند اینجا را هم ببینند. کار به جایی رسیده که مردم حسرت افغانستان را میخورند!!!!