حضور بانوان در لیست اعضای هیئت رئیسه مجامع

در تمامی مجامعی که برگزار می شود بجز ناظر سازمان، میزان حضور بانوان در اعضای هیئت رئیسه اندک است. نبض بورس به بررسی دو شرکت محترم که رئیس مجمع آنها خانم بوده اند، پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 26 December 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در تمامی مجامعی که برگزار می شود بجز ناظر سازمان، میزان حضور بانوان در اعضای هیئت رئیسه اندک است. نبض بورس به بررسی دو شرکت محترم که رئیس مجمع آنها خانم بوده اند، پرداخته است.

در مجامع شرکت های بورسی بسیار مشاهده شده که نماینده سازمان بورس یک خانم است که با تذکرات دقیق و بجای ایشان،  مجمع به خوبی زیر نظر سازمان بورس برگزار شده است.

اما آنچه که حقوق برابر بانوان را در این مجامع مورد سوال قرار می دهد این است که آیا مدیران و رئیسان مجامع نیز خانم بوده اند یا خیر؟

بررسی مجامع نشان داد که خوشبختانه رئیس مجمع دو شرکت نیان و نوین خانم بوده اند:

رئیس مجمع نیان

حضور بانوان در  لیست اعضای هیئت رئیسه مجامع | بانوانی که رئیس مجمع بودند!

مهندس فاطمه سیستانی که رئیس هیئت مدیره شرکت نیان است و این شرکت در برابری حقوق بانوان و حضور آنان در فعالیت های شرکت سنگ تمام گذاشته؛

۱.حضور دو بانو در هیئت مدیره شرکت

۲. از ۳۷۲ نفر فعال در شرکت ۱۰۴ نفر از آنان خانم هستند.

رئیس مجمع نوین

حضور بانوان در  لیست اعضای هیئت رئیسه مجامع | بانوانی که رئیس مجمع بودند!

معصومه ملاصالحی در تاریخ ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ریاست مجمع فوق العاده بیمه نوین را که به منظور انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت برگزار شد، عهده دار بود.

البته ایشان در مجمع عمومی عادی سالیانه نوین که در تاریخ ۳ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد نیز به عنوان ناظر مجمع توسط حاضران انتخاب شد.

ناگفته نماند که شرکت نوین در مشارکت زنان به نوبه ی خود به خوبی فعال بوده چرا که در بررسی مدیران اجرائی شرکت نوین متوجه می شویم ۶ نفر از ۲۳ نفر مدیران اجرائی خانم هستند.

در تمامی مجامعی که برگزار می شود بجز ناظر سازمان، میزان حضور بانوان در اعضای هیئت رئیسه اندک است و نبض بورس تاکنون فقط این دو بانو را در منصب ریاست مجمع مشاهده کرده است؛

تا به افراد فرصت داده نشود مطمئنا متوجه استعداد آنها نخواهیم شد و نیز اعتماد به بانوان می تواند میزان اعتماد به نفس جامعه و فرزندان آنها را بالاتر ببرد.

امید است که شرکت های بورسی شرایط بیشتر و بهتری برای حضور بانوان فراهم آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار