بازدید 3116

بزرگترین پیست کارتینگ خاورمیانه رسما افتتاح شد/ سخن مهم دکتر عبدالملکی:این «مناطق» بهشت سرمایه‌گذاری است

مجموعه سوپرکارت آی‌لند بزرگ‌ترین پیست کشور محسوب می‌شود و در میان ۴ پیست بزرگ جهان قرار دارد در این روز میزبان رویداد کارتینگ روتکس در سه کلاس بود
کد خبر: ۱۲۱۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 24 December 2023

مراسم افتتاحیه و بهره برداری رسمی مجموعه سوپرکارت آی‌لند ، بزرگترین و مدرن ترین پیست کارتینگ خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان با حضور دکتر حجت الله عبدالملکی ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی و دکتر حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مقامات ارشد استان مرکزی برگزار شد. 

مجموعه سوپرکارت آی‌لند بزرگ‌ترین پیست کشور محسوب می‌شود و در میان ۴ پیست بزرگ جهان قرار دارد در این روز میزبان رویداد کارتینگ روتکس در سه کلاس بود و مهمانان ویژه این مراسم پرچم استارت مسابقات را زدند و جوایز نفرات برگزیده را اهداء کردند.

دکتر حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به فرصت بزرگ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: «ما در کشور ۴۸ منطقه آزاد ویژه اقتصادی فعال داریم. 

 ما بر این باوریم که این مناطق بهشت سرمایه‌گذاری در کشورمان هستند و همان طور که پیشتر گفته ام ، مناطق آزاد و ویژه ، تیم ملی اقتصاد بین‌الملل جمهوری اسلامی هستند.چراکه یک سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق این مناطق انجام می‌گیرد و بیش از 70 درصد ترانزیت کشور هم از طریق این مناطق است.

همچنین بخش عمده سرمایه‌گذاری خارجی که وارد کشور می‌شود، نیز از همین مناطق رخ می دهد. در دولت سیزدهم این مناطق اهمیت ویژه‌ای دارند و شخص آقای دکتر رییسی مناطق ویژه و آزاد را به چشم موتور محرک اقتصاد کشور می‌بیند. کما اینکه بند 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز همین صفت و همین بیشن را در خصوص مناطق ویژه و آزاد به کار می‌برد. بر همین اساس انشالله بزودی با بازنگری در قوانین مرتبط با این مناطق و بازگشت قوانین به اهداف و امتیازات اولیه ای که برای این مناطق دیده شده ، انشالله گامی بلند در توسعه و پیشرفت مناطق آزاد و ویژه بر خواهیم داشت.»

بزرگترین پیست کارتینگ خاورمیانه رسما افتتاح شد/ سخن مهم دکتر عبدالملکی:این «مناطق» بهشت سرمایه‌گذاری است

دکتر عبدالملکی همچنین با اشاره به فعالیت های دبیرخانه در توسعه ورزش کشور گفت:«اغلب مناطق آزاد و تعداد کمی از مناطق ویژه ما امکانات ورزشی خیلی خوبی دارند. همچنین در حال حاضر در حوزه فوتبال دو تیم مهم در مناطق آزاد فعال هستند که عبارتند از تیم صنعت نفت آبادان و تیم ملوان انزلی که به ترتیب زیر نظر سازمان مناطق آزاد اروند و سازمان مناطق آزاد انزلی فعال هستند. دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تاکید دارد که براساس زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که در مناطق ویژه وجود دارد، ورزش قهرمانانه را تقویت کند.»

همچنین سید جواد موسوی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان در این مراسم در خصوص مجموعه سوپرکارت سرزمین ایرانیان گفت: «امروز روز بزرگی برای ماست . مسیری ۱۶ ساله که آغاز کردیم ، از امروز و با بهره برداری رسمی از پیست سوپرکارت وارد مرحله افتتاح های زنجیره ای می شود. در این مسیر گروهی از بهترین ها در کنارم بودم. سپاسگزار مقامات کشوری ، سیستم محترم قضایی و همه عزیزانی هستم که حامی ما بودند. شرکای خوب ما در بانک و گروه مالی گردشگری که در ۷ ساله گذشته که پا به پای ما بودند و تک تک متخصصین مجموعه که ما را در تبدیل یک رویا به سرزمینی که حالا تجلی تحقق یک اراده ملی است، هستم. مفتخریم که این سرزمین سبب خواهد شد تا غیر از آبادانی یک پهنه ۱۴۰۰ هکتاری بیابانی و تبدیل آن به یک مجموعه کامل اقتصادی، صنعتی، علمی و تفریحی ، بیش از ۳۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شود که تنها ۹ هزار فرصت شغلی آن در پارک فناوری و ۷ هزار شغل در دهکده سلامت باشد. گمرک سرزمین ایرانیان در سال های اخیر ما ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته و از نظر امکانات ورزشی صاحب نوزدهمین پیست فرمول یک جهان است. همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کارتینگ خاورمیانه که سومین بزرگ جهان را داریم.»

بزرگترین پیست کارتینگ خاورمیانه رسما افتتاح شد/ سخن مهم دکتر عبدالملکی:این «مناطق» بهشت سرمایه‌گذاری است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار