بازدید 4845

آشفتگی وضعیت بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی

اعداد و ارقام نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا حاکی از کاهش میزان محبوبیت رئیس‌جمهور این کشور بوده و نشان می‌دهد شانس پیروزی‌ بایدن در انتخابات 2024 بسیار پایین است.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 24 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، طبق نظرسنجی های انجام گرفته شده جایگاه سیاسی رئیس جمهور آمریکا حتی از جایگاه سیاسی «باراک اوباما» در مقطع قبل از انتخاب مجددش و همچنین جایگاه سیاسی «دونالد ترامپ» درست یک سال پیش از شکست وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ هم پایین تر آمده است و این نشان‌دهنده وجود مشکلات بسیار بر سر راه فعالیت‌های انتخاباتی بایدن است.

به گزارش ان‌بی‌سی‌ نیوز، محبوبیت جو بایدن به ۴۰ درصد در ماه گذشته کاهش یافته است و این پایین ترین امتیازی بوده است که وی در دوران ریاست جمهوری خود در جریان نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، کسب کرده است. رقمی که در مقایسه با امتیاز ۴۶ درصد اوباما در سال ۲۰۱۱ و امتیاز ۴۴ درصدی ترامپ در دسامبر سال ۲۰۱۹ بسیار پایین است.

سایر نظرسنجی‌های دیگر ملی و ایالتی در آمریکا هم نشان می‌دهد که جو بایدن در سال ۲۰۲۴ رقابتی بسیار سخت با دونالد ترامپ به عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه خواهد داشت.

موضوع مهم دیگری که در جریان این نظرسنجی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد به هم ریختگی ائتلاف دموکرات بر سر نامزدی بایدن طی یک سال گذشته است و میزان محبوبیت بایدن نه فقط در میان مستقل‌های این حزب، بلکه در میان رای دهندگان جوان و لاتین تبارها نیز و همچنین رای دهندگان سیاه‌پوست هم با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

طبق نتایج به دست آمده از این نظرسنجی‌ها، جو بایدن هم اکنون در هر زمینه ای در موقعیت بسیار ضعیف تری نسبت به زمانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ پیروز شد، قرار دارد.

مهم ترین عوامل کاهش محبوبیت بایدن، تورم، نگرانی در مورد سن و سلامت وی و مواضع وی در مورد جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی است که منجر به روی گرداندن رای دهندگان جوان آمریکایی از وی شده و موقعیت سیاسی‌اش را متزلزل کرده است.

بایدن پیش‌تر تحت تاثیر امتیازات بسیار پایینش در نظرسنجی‌های آمریکا عنوان کرده بود،آمارهای ارائه شده در آنها نادرست و اشتباه است. با این حال اکثر نظرسنجی‌های انجام گرفته شده نشان‌دهنده کاهش محبوبیت وی در بین اقشار مختلف مردم آمریکاست و این موضوع رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را برایش دشوار می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست