بازدید 3016

مالکیت جزایر سه گانه، برای همیشه با ایران است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: موضع گیری‌های ضد ایرانی برخی کشورها، صرفا موجب تیرگی و سردی روابط با آنها خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 23 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده در واکنش به بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه گفت: سوابق تاریخی به وضوح نشان می‌دهد مالکیت جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، متعلق به ایران اسلامی است و امکان جدایی میان آنها با این سرزمین وجود ندارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رعایت اصول حسن همجواری از سوی همه کشور‌ها خصوصا همسایگان امری ضروری است، اظهار کرد: بدون شک طرح موضوع مالکیت جزایر سه گانه در بیانیه پایانی مجمع همکاری عرب و روسیه، صرفا اقدامی در راستای جلب نظر کشور‌های عرب بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید با کشور‌هایی که خواهان طرح موضوع جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در دیوان بین‌المللی دادگستری هستند، برخورد دیپلماتیک کند تا شاهد تکرار چنین موضع گیری‌هایی نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید به کشور‌های این مجمع یادآور شد موضع گیری‌های ضدایرانی صرفا موجب تیرگی و سردی میان روابط آنها با جمهوری اسلامی خواهد شد از این رو همسایگان شمالی و جنوبی اظهارنظر‌های شیطنت آمیز نکنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی یکی از حقوق اساسی هر کشوری محسوب می‌شود، لذا اگر این کشور‌ها می‌خواهند نظری در مورد سرزمینی بدهند، بهتر است به سراغ سرزمین‌های خود بروند و از دخالت در امور داخلی ایران دست بکشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اگر جزایر را می خواهند بحرین و کل حاشیه جنوبی خلیج فارس که در گذشته بخشی ز خاک ایران بوده است را بدهند. این عربهای بی غیرت در قبال کشتار ملت فلسطین سکوت کرده اند و با این حرفهای مفت می خواهند بگویند هنوز هم وجود دارند و خودنمایی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دوست عزیز

این نوشته شما کاملا غاط هست و لطفا دیگه ننویس و جایی بازبازگو نکن
کل جزیره های خلیج پارس و حاشیه حنوبی آن تا پایان دوران نادری قلمرو و خاک ایران بوده است.
به علت بی کفایتی و کرختی ایران در دوران قجر بخش بزرگی از این سرزمینها از دست رفت و تنها بخشی کوچک از آن و بیشتر جزیره ها به ایران پس داده شد
بنابراین ما نه تنها بدهکار هیچ جزیره ای نیستیم بلکه طلبکار بحرین نیز هستیم
لطفا واژه ساحل القرصان را جستجو کنید برای آگاهی بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
در چی تاریخی بحرین و کشورهای خلیج به ایران تعلق داشت لطفا نام
استاندارد یا حاکم ایرانی بحرین را نام ببرید ، شاه یک دروغ گفته شما هم باور کردی، ال خلیفه ۳۸۰ سال حاکم بحرین هستند اگر نمیدانید بدان
چشم بوآ دیگه اوامری نیست
روسیه ثابت کرد غیر قابل اطمینان است و ایران را خواهد فروخت به فکر رابطه با غرب باشید شرق طبق معمول خیانت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
غربی که بدون اجازه صهیونیزم آب نمیخوره و بسیار دغل باز و تاریخ سیاهی دارند هیچوقت قابل اعتماد نیست.
وادادگی سیاسی محض
اگر به حرفت ايمان دارید برو دادگاه ثابت کن
در این جریان جنگ اسرائیل با فلسطین دنیا دید که دست های دراز ایران ماشاالله تا دریای سرخ رسیده است و ایران مثل یک شبه در وسعت بسیار گسترده ای ریشه دوانده است و حتی روسیه و کشورهای عربی هم زمان با تهدید های آمریکا و غرب علیه ایران این جلسه را گذاشتند تا غیر مستقیم و شاید مستقیم ایران را تحت فشار قرار دهند تا ایران از همه طرف خودرا تحت محاصره احساس کند و از پشتیبانی از فلسطین دست بکشد. زیرا خرج حمل ونقل کالا برای کشورها بسیار گران‌تر خواهد شد و همه کشورهای عربی بی غیرت همچنان از اسرائیل مستقیم و غیرمستقیم پشتیبانی می کنند و این خود نشانه ای از این پشتیبانی از اسرائیل است.
زنده بادنیروهای مسلح ایران زنده با سرزمین ایران ماازایران باجانمان دفاع می‌کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم