ته چین

کافه‌های ایرانی در هند

کد خبر: ۱۲۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 21 December 2023
تعداد بازدید : 11901
بازدید 74606
پارسیان هند، ایرانی‌هایی هستند که اکثرا در شهر بمبئی سکونت دارند و نوادگان مهاجرانی هستند که در اواخر قرن ۱۹ به این کشور رفته‌اند. با رسیدن به هند، پارسیان فرهنگ چایخانه‌های ایرانی را با خود به این کشور بردند. اکنون کافه‌های ایرانی، بخشی از فرهنگ این شهر است. این مستند تابناک به تاریخچه و فرهنگ پیرامون این کافه‌ها در بمبئی می‌پردازد. با زیرنویس فارسی می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
خوب؟!
دوست دارم برم هند و این کافه ها رو از نزدیک ببینم.
پاسخ ها
محبوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
چه خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
منم میام
گزارش بسیار خوبی
است
عالی و جالب بود ممنون
یادش بخیر ، چهل سال پیش من برای شش یال در هندوستان زندگی میکردم و درس میخواندم.
بسیاری از این پارسیان هند صاحبان حرفه های مهم مانند فولاد و خودروسازی هستند و در صورت مساعد بودن شرایط داخل، مایلند در ایران سرماه گذاری کنند. باید از این ظرفیت استفاده کرد. اینها هنوز عاشق ایرانند.
پارسیان هند زرتشتیهایی هستند که بعد از حمله اعراب به ایران در حدود یازده قرن پیش به هند رفتند چطور اجازه میدهید توی سایتتون ایقدر بیسوادی تاریخی موج بزنه
یه نکته . فقط پارسیان نیستند که کافه دارند. ایرانیان زیادی خصوصا با ریشه تفتی و یزدی در شهر های مختلفی از جمله بمبئی , پونا و حیدرآباد هستند. حسینیه هایی معروف به امام بارگاه دارند. من نخل معروف تفتی ها در عزادار های محرم رو در پونا دیدم . خاطرات زیادی از این کافه ها دارم. یادش بخیر.
بزرگترین ارتشبد هند هم از پارسیان ایرانی تبار بود. ارتشبد جمشید منشا که از هند دوران استقلال گاندی تا جدایی پاکستان و بنگلادش از هند دفاع کرد
زنده باد
چهره ایرانی اصیل هر جای دنیا باشه مشخصه