بازدید 2195

چینی‌ها چند «شی مرموز» در مدار زمین قرار دادند!

علیرغم حدس‌و‌گمان‌هایی مختلف، هنوز مشخص نیست که این اشیاء دقیقا چه چیزی هستند.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 21 December 2023

به گزارش تابناک، یورونیوز نوشت: تنها چهار روز پس از پرتاب هواپیمای فضایی چین به نام «شن‌لانگ»، ردیاب‌های ماهواره‌ای در جهان که اجرام فضایی را از نزدیک رصد می‌کنند استقرار «۶ شیء مرموز» را در مدار زمین ثبت کردند.

این اشیاء که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از برخی از آن‌ها دیده شده است، در سومین ماموریت این فضاپیما به مدار زمین منتقل شده‌اند و امواجی را منتشر می‌کنند که پیشتر توسط اشیاء رهاشده توسط هواپیمای فضایی چین در ماموریت‌های قبلی رصد شده بود.

علیرغم حدس‌و‌گمان‌هایی که در این خصوص زده می‌شود، هنوز مشخص نیست که این اشیاء دقیقا چه چیزی هستند. داده‌های ماهواره‌ای که توسط بشقاب‌های زمینی دریافت شده‌اند نشان می‌دهند که بر خلاف امواج حاصل از ماموریت‌های قبلی فضاپیمای چین، امواج جدید «بسیار متناوب هستند و مدت زیادی باقی نمی‌مانند».

اسکات تیلی، منجم آماتور که سیگنال‌های ماهواره‌ای را تجزیه و تحلیل کرده است، می‌گوید این امواج مطمئنا از آن اجسام مرموز یا از نزدیکی آن‌ها می‌آیند. به گفته وی، مدولاسیون خاص این سیگنال‌ها «بی‌نظیر است» و مشابه آن‌ها تنها در ماموریت‌های قبلی هواپیما‌های فضایی چینی با فرکانس ۲۲۸۰ مگاهرتز دیده شده بود.

کارشناسان حدس می‌زنند این اجسام می‌توانند ماژول‌های خدماتی، اجسام آزمایشی برای تمرین قرار دادن محموله‌ها در مدار و یا شاید حتی ماهواره‌های کوچک مورد استفاده برای نظارت بر هواپیمای فضایی باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری