بازدید 2251
۱

کاردار سوئد به وزارت خارجه احضار شد

«یوران بیالرستد» کاردار سفارت سوئد در پی اقدام دادگاه این کشور علیه حمید نوری توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 20 December 2023

به گزرش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در این احضار ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تاسف است که ادعاهای واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده اند، در دادگاهی با حداقل معیارهای دادرسی عادلانه، مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می شود با سوء استفاده از سازوکارهای حقوقی، مقاصد سیاسی جریان های مسموم و مخرب دنبال شود.

مدیرکل غرب اروپا افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیارهای فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

مدیرکل غرب اروپا خاطرنشان کرد: دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد.

مدیرکل غرب اروپا افزود: جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد تصریح کرد که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منعکس خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
در هیچ کشوری قوه مجریه و قضاییه به هم ربط ندارد جز ایران
کاش بفهمید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار