بازدید 2290
۳

واکنش شدید قوه قضاییه به صدور حکم حمید نوری

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تایید حکم حبس ابد حمید نوری در سوئد گفت: برای ما که بیش از چهار سال است پرونده پر مظلومیت و اجحاف علیه ایشان را مشاهده کردیم، صدور این حکم‌ناعادلانه گرچه مایه تاسف شد اما قابل پیش‌بینی بود.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 20 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز  بر لزوم و تعقیب عاملین، مباشرین و مرتکبین جنایت تروریستی راسک در سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت جمعی از بهترین فرزندان کشور شد، تاکید کرد و گفت: این اقدام تروریستی گرچه با دستان ناپاک در برخی دشمنان در  کشورهای همسایه رخ داد ولی تردیدی وجود ندارد که عاملین اصلی آن رژیم صهیویستی و دولت تروریستی امریکا هستند که از مجازات سخت‌ ما در امان نخواهند ماند.‌

وی افزود: امنیت فراوان در کشور و در استان سیستان و بلوچستان حق مسلم مردم است و قوه قضاییه در این راستا با اقدامات لازم و هماهنگ برخورد خواهد کرد و در این موضوع با هیچ فرد یا جریان مخل امنیت مسالحه نخواهد داشت. پس از دستور رییس قوه قضاییه به رییس کل سیستان و بلوچستان و دستور قاطع ایشان تدابیر قانونی اتخاذ شد. پس از تشکیل پرونده، دستور شناسایی  و تعقیب مجرمین و  رسیدگی انجام  و مرتکبین این حادثه مجازات خواهند شد و نتیجه ان به سمع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به حکم حبس ابد حمید نوری در سوئد گفت: برای ما که بیش از ۴ سال است پرونده پر مظلومیت و اجحاف علیه ایشان را مشاهده کردیم، صدور این حکم‌ناعادلانه گرچه مایه تاسف شد اما قابل پیش بینی بود.

وی افزود: در اقدامی عجیب شهود آقای نوری تهدید به بازداشت شدند و روند غیرقانونی دولت سوئد که تحت فشار و منفورترین گروه‌های تروریستی دنبال کرده،  پیام های روشنی در ضدیت با حقوق بشر و مردم ما دارد و این پیام‌ها واکنش قاطعی از جمهوری اسلامی خواهد داشت. این جفای آشکار و ظلم مبرهن را  فاقد وجاهت حقوقی و زیرپاگذاشتن منشور حقوق بشر می دانیم.

ستایشی ادامه داد: هیچ حکمی به جز حکم تبرئه در مورد اثبات بی‌گناهی آقای نوری را به رسمیت نخواهیم شناخت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بخش هایی از پرونده طبری که مفتوح است به کجا رسیده است؟ گفت: در حال حاضر ایشان فاقد هرگونه پرونده مفتوح در دادگاه کیفری یک است و پرونده‌اش در اجرای احکام بوده و ایشان در حال تحمل حبس است. حبس گزارشات واصله پرونده ای در ناحیه ۲۸ دادسرای تهران ویژه کارکنان دولت در رابطه با چند  شکایت خصوصی دارد که  مطرح است و در مرحله رسیدگی است و اگر شرایط  اطلاع رسانی مهیا شد اطلاع رسانی می شود. او پرونده های متعددی دارد و در مرحله تجدیدنظر پرونده اش مطرح است.  تا انجا که می دانم دو فقره پرونده او در رابطه با محاکم‌ تجدیدنظر مطرح رسیدگی است که هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. 

وی درباره پرونده تبعه سوئدی گفت: سومین جلسه دادگاه  او در ۲۷ آذرماه تشکیل شده و بررسی شده است. پرونده او در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مطرح رسیدگی است و از سال گذشته در بازداشت موقت بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
این آقای نوری اصلا چرا رفته بود سوئد؟
بهتره به حکم ناچیز طبری و امثال مفاسد اقتصادی اعتراض کنی اخوی ‌.
بشین تا حکم تبریه بدن که شما به رسمیت بشناسینش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست