بازدید 5790
۱

کشف جدیدی که جهان را شوکه می‌کند

آنزیم کشف شده نیتروزیلاز نام دارد که اکسید نیتریک را به پروتئین‌ها، از جمله گیرنده عملکرد انسولین، متصل می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 19 December 2023

 


به گزارش تابناک به نقل از مایرور، محققان در اوهایو علت جدیدی را برای دیابت کشف کرده اند که می‌تواند راه را برای درمان‌های جدید برای مبتلایان به دیابت هموار کند. حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر ایالات متحده و بیش از ۴ میلیون نفر در بریتانیا به دیابت اتر نوع یک یا نوع ۲ مبتلا هستند.

دانشمندان مرکز پزشکی کلیولند ایالت اوهایو آنزیمی را شناسایی کرده اند که انسولین تولید شده در بدن را مسدود می‌کند. نتایج این تحقیق که در نشریه Cell منتشر شده است، نشان می‌دهد که ماده اکسید نیتریک ترکیبی است که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، حافظه را بهبود می‌بخشد، با عفونت مبارزه می‌کند و ترشح هورمون‌ها و همچنین عملکرد‌های دیگر را تحریک می‌کند.

آنزیم کشف شده نیتروزیلاز نام دارد که اکسید نیتریک را به پروتئین‌ها، از جمله گیرنده عملکرد انسولین، متصل می‌کند. این آنزیم (SCAN) برای عملکرد طبیعی انسولین ضروری هستند، اما افزایش فعالیت SCAN در بیماران دیابتی نیز مشاهده شد. جاناتان استاملر، محقق ارشد دانشگاه اوهایو و موسس بنیاد خانواده رابرت اس می‌گوید: مسدود کردن این آنزیم از دیابت محافظت می‌کند، ولی می‌تواند عوارضی از جمله ایجاد بیماری‌های جدید داشته باشد. به هر حال این آنزیم معلوم شده است که مانع دیابت می‌شود.  

نکته جالب اینجاست که فعالیت بیش از حد آنزیم باعث دیابت می‌شود، ولی در موارد بسیاری مشخص شده است که این آنزیم و تنظیم مقدار آن می‌تواند به درمان دیابت منجر شود. پیشتر در رسانه‌ها از کشف دارویی برای درمان دیابت نوع اول خبر داده شده بود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
با تشکر فراوان از آمریکای جهانخوار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار