بازدید 4851
۵

واکنش عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی به رای دیوان عدالت!

بعد از صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال ورود بدون آزمون به دوره دوم متوسطه در مدارس سمپاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه‌ای، به نوعی این رای را بلااثر کرد!
کد خبر: ۱۲۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 18 December 2023

بعد از صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال ورود بدون آزمون به دوره دوم متوسطه در مدارس سمپاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه‌ای، به نوعی این رای را بلااثر کرد!

به گزارش «تابناک»، هیات عمومی دیوان عدالت اداری اخیراً در حکمی، پذیرش دانش‌آموز در پایه دهم مدارس سمپاد (تیزهوشان سابق) را بدون شرکت در آزمون ورودی پایه دهم ابطال کرد. بر اساس این رأی، دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند بعد از سه سال تحصیل برای ورود به پایه دهم مجدد باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند.

این در حالی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروهی از دانش آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل بالای ۱۸ دارند، بدون شرکت در آزمون ورودی پایه دهم به دوره دوم متوسطه این مدارس وارد می‌شوند و به نوعی آزمون پایه دهم، تدبیری برای تکمیل ظرفیت این مدارس و همچنین راهی برای ورود افراد تازه به این مدارس است.

روندی که بایستی با رای تازه دیوان عدالت اداری تغییر کند اما آن گونه که «تسنیم» خبر داده، قرار نیست این گونه شود چراکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه ای تازه، دوران تحصیل دانش‌آموزان در مدارس سمپاد را شش سال کرده که از پایه هفتم تا دوازدهم را شامل می‌شود و در نتیجه، لازم نیست که دانش آموزان این مدارس در آزمون ورود به مقطع متوسطه دوم شرکت نمایند.

مصوبه‌ای که این خبرگزاری تاکید کرده توسط رئیس جمهور، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا رسیده و به اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (به اختصار: سمپاد) افزوده شده است و در نتیجه دیگر رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اجرا نخواهد شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
سازمان های موازی.
قدرت های مافوق نامحدود.
نمونه دیگری از بی قانونی و دور زدن قانون در کشور!!
اینجا کشوریست که نهادها و افراد بسیاری در آن فراتر از قانون هستند!
قوانین متناقض تقریباً کشور را قفل کرده است.
اصلا معلوم نیست مرجع قانونگذاری در مملکت کیست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی