بازدید 5937

رانت بی‌سابقه در دولت رئیسی به روایت احمد توکلی

احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس در نامه ای خطاب به ابراهیم رئیسی از رانت بی سابقه ای روایت کرده و نوشته است؛ ماجرا از این قرار است که واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی شامل: گندم، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، برنج، روغن و گوشت قرمز و سفید به یک‌باره طی قراردادی با طبقه­‌بندی کاملا محرمانه و بدون رعایت تشریفات قانونی به شرکتی بدون پیشینه­ در واردات کالای اساسی، واگذار شده است! 
کد خبر: ۱۲۱۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 18 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، احمد توکلی در نامه به ابراهیم رئیسی از واگذاری امتیاز واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی بدون رعایت قانون به یک شرکت تازه‌کار خبر داد و این رانت را بی‌سابقه خواند!

احمد توکلی در ابتدای نامه خود با طرح این ادعا که در فروردین‌ماه امسال برای تأمین کالاهای اساسی، تخلفات و جرائم بزرگی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داده، است می‌گوید: از حیث اهمیت موضوع و شدت پنهانکاری، نقض قوانین مادر و ایجاد رانت، پیش از آن سابقه نداشته است.
 
بنا بر گزارش تحکیم ملت، احمد توکلی در تشریح ادعای خود می‌گوید: ماجرا از این قرار است که واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی شامل: گندم، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، برنج، روغن و گوشت قرمز و سفید به یک‌باره طی قراردادی با طبقه‌بندی کاملا محرمانه و بدون رعایت تشریفات قانونی به شرکتی بدون پیشینه در واردات کالای اساسی، واگذار شده است!
 
در این قرارداد عجیب، حتی تأمین منابع ریالی لازم جهت خرید ارز را دولت تضمین کرده است. سود نیز ۵۰-۵۰ تقسیم می‌شود! یعنی امتیاز واردات کالاهایی که به حیات و ممات مردم بستگی دارد به شرکتی تازه کار داده می‌شود!
 
توکلی گزارش داده شرکتی که در طول عمر کوتاهش یک تن از این کالاها وارد نکرده است حالا می‌خواهد ۱۳ میلیون تن از آن‌ها را با ریال دولت و ارز بانک مرکزی وارد کند؛ کالاهایی که اندکی پس و پیش شدن زمان انجام هر یک از مراحل متنوع وارداتشان می‌تواند قحطی و تنش اجتماعی در پی داشته باشد.
 
او همچنین با بیان این اتهام که این قرارداد مهر کاملاً محرمانه می‌خورد تا فرآیند سرتاپا ناشفاف و تبعیض‌آمیز و نیز دستخوش ۵۰ درصدی از سود از چشم رسانه‌های آزاد پنهان بماند، نوشته است: این فرآیند مجرمانه و متخلفانه در حالی صورت می‌گیرد که وزارت جهاد کشاورزی دو شرکت بزرگ در تجارت خارجی دارد به نام‌های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور که کاملاً فعال هستند و معلوم نیست چرا وزارتخانه، واردات خود را به این شرکت خصوصی تازه‌کار محول نموده است؟!
 
توکلی در بخش دیگری از نامه خود با تصریح به این‌که وزیر جهاد کشاورزی بدون واردات کالا، تقاضای تخصیص ارز کرده است، می‌گوید: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال نموده و درخواست می‌نماید که یک میلیارد و چهار صد میلیون دلار ارز ترجیحی به سازمان تعاون روستایی برای این قرارداد پرداخت شود. 
 
جناب وزیر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال می‌کند که مبلغ ۷۳۵،۷۰۵،۰۰۰ یورو به‌صورت حواله نقدی به یک شرکت خارجی که ظاهراً فروشنده کالا به این شرکت بی‌تجربه در این بازار از بخش خاص بود پرداخت شود در حالی که هنوز هیچ کالایی به کشور وارد نشده بود؛ امتیاز ویژه‌ای که حتی شرکت‌های دولتی مذکور نیز از آن بی‌بهره اند؛ زیرا تا قبل از ورود کالا به کشور، ارزی به هیچ واردکننده‌ای پرداخت نمی‌شود، اما وزیر مربوطه طی نامه چپای به بانک مرکزی، دستور حواله نقدی کلانی را به خارج از کشور می‌دهد که البته با اقدام به موقع نهادهای نظارتی، این پرداخت انجام نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۰
آقای توکلی پس شما چکاره اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
در واقع میشه سیزده میلیارد کیلو ، میانگین قیمت برای هر کیلو ، فقط هزارتومن سود در نظر بگیریم میشه سیزده هزاااااار میلیاااااارد ناقابل
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
به اقای توکلی باید گفت بیشترین رانت و رانت خواری در زمانی که حزب شما مدیریت کشور را دست داشته چه احمدی نژاد و چه به گفته خودتا زمان رئیسی اتفاق افتاده مگر شما اصولگرا نیستید؟ اقای توکلی پس چرا
رانت و دزدی را گردن یک شخص میندازید و حزبتان را تطهیر می کنید
ناشناس
| Romania |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
باید بپرسی وزیر جهادکشاورزی به کجا وصل است. پاسخ این پرسش با یک جست و جو در گوگل مشخص می شود.
جایی که مصلحت است قاون خط میخوره
انتظار داشته به همون شرکتهای رانتی قبلی کار رو بدهند حالا ناراحت شده
آقای رییسی در ادارات دولتی برای چیزی بخرند باید پروسه مناقصه انجام شود و کوچکترین تخلفی از این قاعده صورت گیرد مسول دستگاه توسط سازمان بزرسی یا دیوان محاسبات مورد باز خواست قرار می گیرد و پدرش را در می اورند ولی اینجا خرید ۱۳ میلیون تن را بدون تشریفات مناقصه به یک شرکت بی نام و نشان می دهی در حالی که خودت یک زمانی رییس قوه قضاییه بودی خدا به ملت بیچاره رحم کند من نمی دانم چرا به این دولت دولت انقلابی می گویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چون یک تحول و نوآوری اساسی در مورد رانت و اختلاس
. تغییر مبالغ از میلیارد ریال به میلیارد دلار اگه انقلاب نیست پس چیه ؟؟؟!!! تو این دولت بوجود آمده.
آخ که هرچه شعار بیشتر عمل کمتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عمل البته هست. برای اونچه قبل از انتخابات برای خودشون پیش بینی کرده بودند نه اداره کشور
از ماست که بر ماست .
واقعا زمانی این اقای ریسی در قوه قضاییه بوده و قاضی بوده حکم می داده نیاز به بررسی دارد
هر از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
چرا خبر به این مهمی تیتر یک خود نمی کنید
بخور بخور سیری نداره !
چرا اینهمه فساد در اینجور جاهای حساس وجود دارد. چرا هیچکس جرات ندارد کاری کند. امثال توکلی هم چرا بعد از مدتی کاملا سکوت می‌کنند؟
در دوران آقای رییسی رانت و رانت بازی و فمیل بازی به حد اغلا رسیده! پس مسئولین دستگاههای نظارتی کجایند؟؟
کسانیکه بجای توجه به موضوع خبر و اصل تخلف به تخریب گزارش دهنده (توکلی) می پردازند ....
زیاد سخت نگیرید ؛ سختیش 100 سال اوله .
من که گفته بودم رانت چای دبش کوچکترین رانت پرداخت شده در کشور است و در صورت پیگیری این داستان ها ادامه دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی