بازدید 2072

کشف جاسوسی نرم افزارهای اطلاعات جغرافیایی در چین

چین اعلام کرد: دریافته است نرم افزار اطلاعات جغرافیایی خارجی، می‌تواند داده‌های حساس و محرمانه بخش‌های مهمی از جمله ارتش این کشور را به خطر بیاندازد.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 18 December 2023

به گزارش ایسنا، وزارت امنیت دولت چین اعلام کرد تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که نرم‌افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی خارجی برای جمع‌آوری داده‌هایی که بخشی از آنها مربوط به اسرار دولتی است، استفاده می‌شود که تهدیدی جدی برای امنیت ملی چین است.

دولت چین به تازگی این تهدید را در مقاله‌ای در حساب عمومی وی‌چت خود فاش کرد، اما درباره نهادهایی که در فراهم کردن دسترسی به داده‌ها، کوتاهی کرده اند یا شرکت‌های چینی خاصی که تحت تاثیر قرار گرفته یا هدف قرار گرفته‌اند، هیچ اطلاعاتی فاش نکرد.

چین اعلام کرد مجرمان از نرم‌افزار برای جمع‌آوری داده‌های کاربران بدون هیچ محدودیتی استفاده می‌کنند و عمدا «بک دورهای» از پیش ساخته شده را در نرم‌افزار قرار می‌دهند تا زمینه حملات سایبری و سرقت داده‌ها را فراهم کنند.

آن طور که چین اعلام کرده است، با سرقت داده‌های اطلاعات جغرافیایی با دقت بالا، نقشه برداری ژئومورفولوژیکال سه بعدی از مناطق خاص در حمل و نقل، انرژی، نظامی و سایر بخشهای مهم، می‌تواند در معرض تهدید قرار بگیرد.

چین اقدامات فزاینده ای را برای حفاظت از امنیت ملی خود و جلوگیری از درز اطلاعاتی که می‌تواند به صنایع و به اقتصاد این کشور آسیب برساند، انجام داده است.

دولت چین اعلام کرد دپارتمان‌ها باید تحقیقاتی را درباره خطرات امنیتی داده‌های اطلاعات جغرافیایی انجام دهند و هرگونه تهدیدی را اصلاح و به سرعت از بین ببرند.

آژانس‌های امنیتی همچنین باید یک طرح مشترک برای حفاظت از امنیت داده‌ها برای حفاظت از داده‌های مهم ملی ایجاد کرده و بهبود دهند.

بر اساس گزارش رویترز، با پیشرفت فناوری، دولت چین اعلام کرده که اطلاعات جغرافیایی می‌تواند به عنوان یک منبع داده استراتژیک و در تولید برای بخش‌هایی مانند کشاورزی، انرژی، وسایل نقلیه خودران، خرید آنلاین و تحویل مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست