بازدید 2149

هزینه تامین بدهی کشورهای در حال توسعه رکورد زد

کد خبر: ۱۲۱۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 14 December 2023

بانک جهانی اعلام کرد که کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۲ میزان بی‌سابقه ۴۴۳.۵ میلیارد دلار برای تامین بدهی عمومی خود هزینه کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، بانک جهانی اعلام کرد که کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۲ به دلیل بزرگترین افزایش نرخ بهره جهانی در چهار دهه اخیر، رکورد ۴۴۳.۵ میلیارد دلار را برای تامین بدهی عمومی خود ثبت کردند.

این موسسه در بیانیه‌ای گفت: افزایش هزینه‌ها، منابع کمیاب را از نیازهای حیاتی مانند بهداشت، آموزش و محیط زیست دور کرد.

پرداخت‌های بدهی که شامل اصل و بهره است، نسبت به سال گذشته برای همه کشورهای در حال توسعه پنج درصد افزایش یافته است.

۷۵ کشوری که واجد شرایط دریافت وام از انجمن توسعه بین‌المللی بانک جهانی هستند، در سال ۲۰۲۲ رکورد ۸۸.۹ میلیارد دلاری را پرداخت کردند.

در حالی که پرداخت‌های بهره توسط این کشورها در دهه گذشته چهار برابر شده و به بالاترین حد خود یعنی ۲۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است، انتظار می‌رود هزینه‌های کلی بدهی برای ۲۴ کشور فقیر در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تا ۳۹ درصد افزایش یابد.

تنها در سه سال گذشته، ۱۸ مورد نکول در ۱۰ کشور در حال توسعه وجود داشته که بیشتر از تعداد ثبت شده در تمام دو دهه گذشته است. به گفته بانک جهانی، علاوه بر این، حدود ۶۰ درصد از کشورهای کم درآمد در معرض خطر بالای مشکلات بدهی یا در حال حاضر در آن قرار دارند.

ایندرمیت گیل، اقتصاددان ارشد گروه بانک جهانی و معاون ارشد اقتصاد توسعه گفت: «سطح بدهی بی‌سابقه و نرخ بهره بالا، بسیاری از کشورها را در مسیر بحران قرار داده است».

وی افزود: این وضعیت مستلزم اقدام سریع و هماهنگ دولت‌های بدهکار، طلبکاران خصوصی و رسمی و موسسات مالی چندجانبه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست