بازدید 1786
۱

کاهش سنگ‌پرانی به قطارها در کشور

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از کاهش سنگ‌پرانی به قطارها در سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 14 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار حشمت‌الله ملکی در نشست خبری که روز گذشته در مقر مرکزی پلیس راه‌آهن کشور برگزار شد، گفت: پلیس راه‌آهن کشور از سال ۱۳۱۱ تشکیل شده و به مرور گسترش پیدا کرده تا امروز که بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی در کشور را پوشش داده و امنیت آن را تامین کرده است.

وی با ببان اینکه پلیس راه‌آهن در ۲۵ استان کشور مستقر است، گفت: آخرین مورد آن هم راه‌آهن سنندج بود و به زودی با افتتاح ایستگاه‌های راه‌آهن اردبیل ‌و چابهار نیز در این استان‌ها مستقر خواهیم بود.

ملکی با بیان اینکه پلیس راه‌آهن در ۵۲۰ ایستگاه مستقر است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و امور مربوط به پرونده‌های قضایی و ‌نیز حفاظت از اماکن، ابنیه، مسافران و... سه ماموریت مهم پلیس راه‌آهن است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور افزود: در زمینه مقابله با سرقت، کشف جرم، مقابله با قاچاق و ... پلیس راه‌آهن مسئولیت دارد. در نتیجه اقدامات انجام شده نیز در هشت ماهه امسال  ۲۶ درصد کاهش سرقت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشتیم. همچنین در حوزه سنگ پرانی هم در طول این مدت ۲۹ درصد کاهش جرم سنگ‌پرانی را داشتیم.

وی ادامه داد: شبکه ریلی کشور حدود ۳۰ میلیون مسافر و همچین حدود ۷۵ میلیون تن بار را سالانه جابه‌جا می‌کند. در ماموریت اربعین نیز ما اقدامات گسترده‌ای را انجام دادیم.

ملکی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آمار تصادف با قطار گفت: در هشت ماهه امسال ۶۵ مورد برخورد قطار با عابر پیاده داشتیم که که منجر به مرگ ۴۴ نفر شده است، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در این مدت همچنین ۲۵ مورد برخورد با وسیله نقلیه و ۲۴ مورد برخورد با احشام بوده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور همچنین از زنان به دلیل رعایت عفاف و حجاب در ایستگاه‌ها و فضاهای ریلی تشکر کرد و گفت: ما تا کنون موردی نداشتیم که به دلیل حجاب از سفر فردی جلوگیری شود و خوشبختانه همه این موضوع را رعایت می‌کنند.

وی در ادامه به بیان برخی از اقدامات پلیس راه‌آهن در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف پلیس راه‌آهن مراقبت از خطوط ریلی، پیچ‌ها و مهره‌ها و آهن‌آلات و ... است. اگر در یک مسیر حدود ۲۰ تا ۳۰ پیج را بازکنند، ممکن است قطاری از ریل خارج شده و مشکلاتی رخ دهد. در همین راستا نیز همکاران من نظارت و حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع دارند. در این مدت ۳۷ تن انواع تجهیزات و آهن‌آلات مربوط به خطوط ریلی کشف و ضبط شده است.

ملکی با بیان اینکه ۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز از سوی پلیس راه‌آهن کشف و ضبط شده است، گفت:‌این وسایل نقلیه وارد محدوده استحفاظی پلیس راه‌آهن شده بودند. ما در این مدت شاهد افزایش ۵۰ درصدی کشفیات خودرو و موتورسیکلت مسروقه از سوی پلیس راه‌آهن هستیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری ۱۱۶ متهم تحت تعقیب و فراری نیز خبر داد و اظهارکرد:‌ این افراد از سوی پلیس راه‌آهن دستگیر و به محاکم قضایی تحویل داده‌ شده‌اند. در این مدت به ۳۲۵ پرونده قاچاق به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال نیز رسیدگی شده و ۲۳۲ متهم نیز در این خصوص بازداشت شده‌اند.

وی میزان کشفیات موادمخدر را ۵۳۰ کیلوگرم در هشت ماهه امسال اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۸ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوی ماموران پلیس راه‌آهن کشف و ضبط شده بود. آمار امسال در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از افزایش ۲۳ درصدی کشفیات حکایت دارد.

ملکی از نصب گیت‌وی یا همان دروازه‌های هوشمند کنترل مسافران در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، تبریز، اهواز، مشهد و زاهدان خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال در انبار توشه راه‌آهن نیز از دستگاه ایکس‌-ری استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پهپاد جزو برنامه‌های پلیس راه‌آهن است، گفت:‌در حال حاضر برای کنترل برخی از خطوط ریلی از هلی‌شات‌ها استفاده می‌کنیم.
متولی تامین امنیت متروی پرند، شهرداری است

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور درباره تامین امنیت خط متروی پرند نیز اظهارکرد:‌ برابر مقررات تامین امنیت خطوط مترو بر عهده شهرداری‌هاست. در مورد خط متروی پروند نیز همین مقررات وجود دارد و شهرداری و شرکت مترو مسئول تامین امنیت آن هستند و پلیس راه‌آهن در مورد آن مسئولیتی ندارد.

ملکی درباره اینکه آیا مواردی مانند قتل و درگیری در قطارها رخ داده یا خیر نیز گفت:‌ در پنج‌سال اخیر هیچ مورد قتل یا نزاع و درگیری در واگن‌های قطار یا محدوده تحت پوشش پلیس راه‌آهن رخ نداده است.

وی همچنین گفت: قرار است تا پلیس گذرنامه در ایستگاه راه‌آهن تهران مستقر شوند در تا در سفرهای خارجی که با قطار انجام می‌شود (مانند کربلا و ترکیه) چک گذرنامه انجام شود و اگر کسی ممنوع‌الخروج است در همین مبدا متوجه شود و تا مرز نخواهد وقتش گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ممنوع الخروجی افراد باید از طرق مختلف با ارسال پیام اطلاع داده شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی