بازدید 1991
مسکو خطاب به اتحادیه اروپا:

جلوی واردات گاز روسیه را نمی‌توانید بگیرید

کد خبر: ۱۲۰۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 13 December 2023

روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا در تلاش برای متوقف کردن واردات گاز طبیعی از روسیه از طریق دادن قدرت توقف این عرضه به کشورهای عضو خود، موفق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام اتحادیه اروپا برای اجازه دادن به کشورهای عضو برای جلوگیری از واردات گاز طبیعی روسیه، به هدایت سریع‌تر گاز روسیه به بازارهای نوظهور منتهی خواهد شد.

روزنامه فایننشیال تایمز، هفته گذشته گزارش کرد اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش بیشتر دریافت گاز روسیه، پیش نویس قانونی را تدوین کرده که به کشورهای عضو اجازه می‌دهد نگذارند شرکت‌های روسی و بلاروسی، ظرفیت خطوط لوله گاز در این بلوک را رزرو کنند.

این پیشنهاد شامل دسترسی به پایانه‌های واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) اتحادیه اروپا هم می‌شود و در بحبوحه درخواست‌ها برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه مطرح شده که شاهد رکوردزنی واردات در سال میلادی جاری بوده است.

یکی از منابع آگاه در بروکسل به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: جنبه دیگری از این لایحه قانون، این است که به شرکت‌های اروپایی که قراردادهای فعلی با شرکت‌های گاز روسیه یا بلاروس دارند، اجازه می‌دهد از تعهدات قراردادی خود بدون پرداخت جریمه‌های مربوطه، شانه خالی کنند.

بر اساس این سند که توسط روزنامه فایننشیال تایمز مشاهده شده است، اعضای اتحادیه اروپا در صورت لزوم برای حفاظت از منافع امنیتی ضروری خود، مجاز خواهند بود تا به صورت جزئی یا در صورت توجیه، به صورت کامل، دسترسی به زیرساخت‌ها را برای اپراتورهای گاز روسیه و بلاروس محدود کنند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا جمعه گذشته با دادن قدرت حقوقی به کشورهای عضو این بلوک برای مسدود کردن واردات گاز از روسیه توافق کردند.

واردات گاز روسیه از طریق خط لوله اتحادیه اروپا ممکن است در مقایسه با میانگین‌های تاریخی بسیار کم باشد، اما واردات ال‌ان‌جی از روسیه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، موسسه اقتصاد انرژی و تحلیل مالی (IEEFA) در پایان ماه گذشته اعلام کرد حدود ۲۱ درصد از حجم ال‌ان‌جی روسیه به مقصد اروپا، برای صادرات مجدد بوده که در آمار رسمی واردات گنجانده نشده است و به این ترتیب، توسط سیاستگذاران اتحادیه اروپا نادیده گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست