بازدید 2933
۲
واگذاری ۱۰۱ ماموریت ازسوی وزارت کشور به دانشگاه‌ها

وزیر کشور: در موضوع فضای مجازی غافلگیر شدیم

وزیر کشور گفت: با هماهنگی وزیر علوم، سالانه حدود ۱۰۱ ماموریت به بیش از ۵۰ دانشگاه واگذار شده و حدود ۱۶۰ هیئت نخبگانی برای همین ماموریت‌ها در استان‌ها تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور که روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه همزمان با سومین روز هفته پژوهش و فناوری در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش زیربنای هر توسعه و تحولی است، گفت: هیچ تحول اجتماعی بدون پایه پژوهش اتفاق نمی‌افتد و هیچ تمدنی بدون علم پیشرفته شکل نخواهد گرفت.

وی پژوهش و علم را یک امر مقدس و والا دانست و گفت: نقش این موضوع در مکتب مقدس اسلام و اهل بیت روشن و جدی است و از آموزه‌های اصلی دین ماست.

وزیر کشور در مورد اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: با هماهنگی با وزیر علوم، سالانه نزدیک ۱۰۱ ماموریت به بیش از ۵۰ دانشگاه واگذار شده و حدود ۱۶۰ هیئت نخبگانی برای همین ماموریت‌ها در استان‌ها شکل گرفته است.

وحیدی ادامه داد: همچنین ستاد اقتصاد دانش بنیان نیز با محوریت استانداران شکل گرفته تا اقتصاد دانش بنیان در هر استانی دنبال شود.

وی با بیان اینکه ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور شهر هوشمند تعریف شده است، اظهار کرد: موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیرت بحران، حمل نقل عمومی از جمله فناوری‌هایی است که باید پیگیری شود.

وزیر کشور با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان یکی از موضوعاتی است که در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: زنجیره ارزش افزوده که در پژوهش اتفاق می‌افتد، در زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها جای گرفته است. ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده و بستر خوبی برای حمایت است.

وی به شاخص‌های ارزیابی استانداران اشاره کرد و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وحیدی به دیدگاه رهبری به موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: ایشان یادآور شدند ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری است جایگاه خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.

وزیر کشور به نقش مهم علم در آینده دنیا اشاره کرد و گفت: ما در موضوع فضای مجازی دچار غافل‌گیری شدیم و برای ما مزاحمت ایجاد کرد؛ اما امروز در حال جبران و تسلط براین حوزه هستیم.

وی درباره نقش هوش مصنوعی اظهار کرد: در  هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد و امیدواریم با توجه وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم‌.

وحیدی تاکید کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد و بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
این آمارها هیچ چیز را مشخص نمی کند شما به جای 101 ماموریت بگو 10 هزار وقتی هیچ تاثیری در رشد اقتصادی کشور و رفاه مردم و... نداشته مشخص می شود که اگر برای مردم دردی دوا نکرده ولی برای اساتید دانشگاه و هیات علمی ها خود درامدی داشته است و دانشگاه ها به مسیری برای توزیع درامد کشور بین افراد خاص شده است و تنها چیزی که به ان توجه نمی شود کشور و مردم ان هستند پروژه پشت پروژه طرح پشت طرح ماموریت پشت مامورین که به دانشگاه ها داده می شود
بابا غافلگیر !!!!! چند ساله فضای مجازی تو ایران فعاله ؟!! کی میخوای از لحاظ درک موضوع از خواب بیدار شید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست