بازدید 1526

حمایت آمریکا مشوق ادامه جنایات صهیونیست‌هاست

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با وزیر خارجه ترکیه گفت: پشتیبانی تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی را موجب ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه و کرانه غربی فلسطین دانست.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 12 December 2023

به گزارش­ «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان و هاکان فیدان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در گفت و گویی تلفنی درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای بویژه تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی تبادل نظر و رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس بر اهمیت تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط فیمابین ایران و ترکیه و نیز اهمیت دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پشتیبانی تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی را موجب ادامه جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه و کرانه غربی فلسطین دانست و بر لزوم تلاش حداکثری برای توقف این جنایات و توقف نسل کشی در باریکه غزه از طریق ابتکار عمل‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک و همچنین امدادرسانی فوری به فلسطینیان و تسکین آلام آنان تاکید کرد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز با اشاره به برگزاری هشتمین نشست عالیرتبه میان ایران و ترکیه در آینده‌ای نزدیک و با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان بمنظور برقراری آتش بس در جنگ علیه غزه، فلسطین را موضوع محوری کنونی جهان اسلام برشمرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر لزوم تداوم و توسعه رایزنی‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس و توقف جنگ در غزه تاکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست