بازدید 8516
بسته ویدیویی «تابناک»

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 11 December 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین

ویدیویی از یک مصاحبه بین المللی محمدرضا پهلوی را می‌بینید که در زمان پخش بین المللی نیز انعکاس وسیعی داشت. در این مصاحبه، محمدرضا پهلوی فرح را شایسته جانشینی‌اش نمی‌داند و او را تحقیر می‌کند که باعث شوکه شدن فرح می‌شود. این فیلم را به همراه ترجمه در تابناک می‌بینید. 

 

 

روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین

شماری از مقامات پهلوی، روایتی تکان دهنده و تلخ از واگذاری بحرین و پذیرش استقلال استان چهاردهم ایران توسط محمدرضا شاه را مطرح کردند. آنچه رخ داده در این ویدیو می‌بینید. 

 

 

روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر

امام موسی صدر برای آموزش روش خاصی داشت. به گفته یکی از شاگردانش، هنگامی که در مدرسه دینی تدریس می‌کرد، او یک ساعت و نیم درباره یک شاخه گل رز برای دانش آموزان صحبت کرده است. روش تشویق دختران به حجاب که منجر به گرایش بسیاری از دختران لبنان به حجاب شد نیز منحصر به فرد بود. این روحانی در مواجهه با سیگار کشیدن کودکش نیز روشی غیرمنتظره در پیش گرفته بود که از قضا کارگر افتاده بود. این روایات‌ را یک جا در تابناک می‌بینید. 

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند را در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
من با شاه و فرح موافق نیستم اما خدائیش تابناک کجا شاه فرح را تحقیر کرد؟؟؟؟ فقط در پاسخ خبرنگار گفت من نمی دونم در شرایط بحران چه عکس ا لعملی نشون می ده این تحقیره آیا؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
مطلقا تحقیر نکرد تیتر دروغ نزن
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
خدا بخواد از روشهای مختلف مردم با روشنایی های تاریخ اشنا میشن با تیتر یا بی تیتر
:)
رضا شاه و محمد رضا شاه رو باید اندازه خودشان دید نه کمتر نه بیشتر درسته حس ناسیونالیستی داشتن ولی واقعیت امر این بود که دست نشانده انگلیس و آمریکا بودن و با دستور اونا در مصدر قدرت قرار گرفتن و با دستور اونا آواره شدن
پس ترو خدا از کلمه کبیر برا اونا استفاده نکنین و کوروش و امیرکبیر رو توی قبر نلرزونین
این بی عرضه ملت ایران رو تحقیر کرد با
نوکری 100 درصد امریکا و اسراییل
دادن خاک مقدس به استعمار انگلیس
فساد و فحشای خانوادگی
خارج کردن 60 میلیارد دلار پول ملت هنگام فرار
تاسیس شبکه های ضد مردم ایران توسط پسرش و زنش
و هزاران تحقیر دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
همه اینایی که میگی یه طرف این 60 میلیارد دلارو از کجات آوردی؟ خود اقایان اذعان میکنند 57 میلیون دلار بوده یعنی یک صدم پولی که خاوری برد. یعنی یک شصتم پولی که چای دپش برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
خخخخ. فقط یک چیزی تو مغزت رفته و نوشتی! این تحقیری که ملت ایران دارن میشن رو نادیده گرفتی و داری عزت ایران رو در قدیم میبری زیر سوال؟!
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
فکر نمیکنی تند داری میری؟
تابناک عزیز بابت این ویدیو های زیبا ممنونم اما یه سوال دارم چرا لگو گوشه بالاسمت چپ رو کلوزیوم یا محل جنگ و نزاع گلادیاتورها انتخاب کردید؟! این که تناسبی با فرهنگ و تاریخ ما نداره و در شهر روم در کشور ایتالیاست؟!
تابناک تو خودت می فهمی با پخش این ویدیو چه پیامی رو برای نسل حاضری که اون دوران رو ندیده منتقل می کنی ولی جای تأسف داره از اینکه بعضی ها حاضر نیستن کمی به مغزشون فشار بیارن تا یخ های مغزشون آب بشه. ای کاش من اون دوران رو ندیده بودم و یا این دوران را.
حق آبه هیرند چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
دزدی ۴ میلیارد دلاری تاریخی چای دبش چه شد ؟؟
کارت های ملی مون چی شد ؟ چاپ شدند ؟
شاه نوکر آمریکا بود کشورهای عربی نوکر ایران بودند
بحرین رو بیخیال شو مراقب بقیه کشور باش نفروشنش
یک نفری بود که می گفت سوریه بیشتر از خوزستان برای ما ارزش داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی