بازدید 34556

بیستمین یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی امشب واریز می‌شود/ اقساط وام اربعین و کرونا همچنان از یارانه نقدی کسر می‌شود/ حاشیه‌های یارانه آبان تکرار می‌شود؟

در حالی که ماه قبل، واریز یارانه‌ها با حواشی همچون تاخیر چند روز‌ه بانک‌ها در واریز و گلایه مردم مواجه شده بود و حتی اطلاعیه سازمان هدفمندی در خصوص زمان واریز یارانه نقدی با تاخیر اعلام شد، باید دید مردم از ساعت ۲۴ امشب، پیامک واریز یارانه‌ها را دریافت می‌کنند یا خیر؟!
کد خبر: ۱۲۰۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 11 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دقایقی قبل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه شماره ۲۷ خبر از زمان واریز یارانه آذرماه داد. یارانه‌ای که همچون نوزده مرحله قبلی، بدون تغییر است و برای دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

این سازمان تاکید کرده است: یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه قابل برداشت است.

همچنین چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.


کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد. همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

بنابراین، با یک حساب و کتاب ساده، از شروع طرح جدید یارانه‌ای دولت رئیسی، اگر یک شخص در دهک اول تا سوم بوده و هر ماه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را دریافت کرده و مبلغی از آن کسر نشده باشد، حالا میزان واریزی به حسابش به رقم ۸ میلیون تومان رسیده است؛ رقمی که اگر با نرخ ارز مرکز مبادله در بازار امروز مقایسه کنیم، کمتر ۱۸۸ دلار می‌شود. همچنین یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای یک ماه، با نرخ مرکز مبادله، حدود ۷ و ۹ دلار می‌شود!

حاشیه‌های یارانه آبان تکرار می‌شود؟

درست یک ماه قبل، زمانی که سازمان هدفمندی خبر از واریز یارانه نقدی آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار داد، بسیاری از مردم از عدم دریافت پیامک واریز گلایه داشتند. بیست و دوم آبان ماه نیز سازمان هدفمندی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشکل به وجود آمده در پرداخت یارانه مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ کامل برطرف شده و یارانه کلیه سرپرستان خانوار مشمول در سراسر کشور واریز و قابل برداشت است.

اما با وجود توضیحات سازمان هدفمندی مبنی بر رفع مشکل در پرداخت یارانه مرحله ۱۵۳ (آبان ماه)، بسیاری از مخاطبان سایت تابناک در پیام‌های خود از عدم واریز یارانه‌ها گلایه داشتند و همچنان تا به امروز بسیاری از مردم، از عدم واریز یارانه نقدی آبان خبر می‌دادند. به عنوان مثال در پیام‌های مخاطبان تابناک آمده بود:

«چرا یارانه آبان ماه خانواده ۵ نفری واریز نشده؟ یک گارگر ساده هستم بانک رفاه»؛

«سلام من کارگر ساختمانی هستم درآمد هم ندارم؛ چرا یارانه ما را نریختن؛ کجا باید پیگیر بشم؟»؛

«یارانه منم واریز نشد امروز ۲۵ آبانه»؛

«سلام امروز ۲۴ آبان؛ بانک صادرات یارانه مون واریز نشده»؛

«امروز شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۷هنوز یارانه این ماه واریز نشده پس چی شد میگفتن تا آخر هفته واریز میشه».

پیگیری‌های تابناک اقتصادی از سازمان هدفمندی یارانه ها، نشان داد که مسئولان این سازمان بر رفع مشکل واریز یارانه نقدی در همان روز‌های نخست یعنی ۲۲ آبان ماه تاکید دارند و بیان می‌کنند: اگر همچنان شخصی از عدم واریز یارانه آبان گلایه و انتقاد دارد، احتمالا پیامک واریز برایش ارسال نشده و باید از طریق بانک، موجودی حساب خود را بررسی کند. از سوی دیگر برای اطمینان از واریز یارانه و یا قطع یارانه این ماه، باید سرپرست خانوار به سامانه ملی دولت هوشمند و سامانه رفاهی مراجعه کند و با وارد کردن کد ملی، از جزئیات واریز یا عدم واریز یارانه مطلع شود. پیش از این نیز سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود: اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند، یعنی در سامانه رفاهی مرحله ۱۵۳ برای آن‌ها ثبت نشده بود، می‌توانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه‌شان ثبت کنند.

حال امیدوار هستیم که با درس گرفتن از تجربه ناخوشایند کم کاری برخی از بانک‌ها در واریز به موقع یارانه‌ها به حساب مردم، این اتفاق برای یارانه نقدی آذرماه نیفتد و مبالغ به طور دقیق و کامل به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۶
یارانه من واریز شد، اما در کمال تعجب برای یک خانواده 4 نفره، به جای 1200، فقط 810720 تومن واریز شد. این درحالی که من وام اربعین رو نگرفتم و فقط ماه قبل در مشهد با کارت یارانه، خرید داشتم و حدود همین 400 تومن از قیمت کل اقلام مشمول طرح خرید یارانه ای کسر شد، به قول خودشون از جیب دولت به عنوان مابع التفاوت برداشته شده بود. اما گویا دولت زرنگتره و اون مبلغ رو این ماه از حساب من کسر کرده. اینم یک دروغ و تناقض آشکار در سیاست های اعلامی دولت!
قسط کرونا دیگه تمومه تا دی ماه اخرشه
با یارانه چای دپش میخواهم بخرم
به جون بچه هاتون نوه اتون که الان توامریکاوکاناداهست یکم بفرمردم باشین جای دوری نمیره
فقط باهاش میشه پنج کیلوبرنج خریدهمه چی صدبرابرگرون شده یاراانه جاخوش کرده
یارانه هاروزیادکنیدتااونای که غیرقانونی واردکشورشدن نتون چیزی بخرن برگردن کشورخودشون
اگرتوکشورجنگ بشه اولین نفرهمین افغانی هاهسنن که فرارمیکنن پس این یارانه ملت خرج اینانکنید
احمدی نژاد گفت که یارانه برکت امام زمان(ع) است و باید به همه مردم داده شود

من تصمیم دارم یارانه ام را تقدیم مردم غزه کنم اما متاسفانه بهم نمی دهند
سلام و عرض ادب چرا یارانه آذر واریز نشده برام ساعت ۲۴. هم گذشته ولی نه است اومده و نه مبلغی واریز کردن فکر کنم ما را یادشون رفته کجا باید مراجعه کنم لطفا
یارانه آذر. واریز نشد ساعت از24 گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
سلام یارانه اذر واریز نشده بانک صادرات
اقا با اینماه میشه ۳۰ قسط که برداشتن ... قرار بود اینماه ۲۲۲۰۰ کم کنن که ۳۶۵۰۰ کم کردن... تو اینترنت بانک امار تمام یارانه ها و کسری وام کرونا مشخصه ... چرا زیاد کم کردین؟؟؟؟ کجا ب کی بگیم که اشتباه برداشت کردین؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
منم این مشکل دارم
اقا با اینماه میشه ۳۰ قسط که برداشتن ... قرار بود اینماه ۲۲۲۰۰ کم کنن که ۳۶۵۰۰ کم کردن... تو اینترنت بانک امار تمام یارانه ها و کسری وام کرونا مشخصه ... چرا زیاد کم کردین؟؟؟؟ کجا ب کی بگیم که اشتباه برداشت کردین؟؟؟؟؟؟؟
سلاسلام خسته نباشید یارانه ازر برام واریز نشد ساعت ۱۲ گزشت
باسلام واحترام خدمت شما یارانه شب یلدایی برایم واریز نشده و دونفر بیشتر نیستیم ولی چندساله برایم نفری ۳۰۰واریز میشه بجای ۴۰۰و راه درامدی هم ندارم
باسلام یارانه آذر بانک ملی هنوز برام واریز نشده.
ازکجا میشه پبگیر کرد
دهک ۷ هستم
این یارانه چیشد پس نکنه دوباره مثلا بانکا اختلال خوردن ؟
پول یه وعده جوج. الحمدالله
هم دوباره مثل اون ماه شد
سلام هر ماه میگن قسط آخره پ چی شد باز که کم کردن منکه وام اربعین نگرفتم داستان چیه
یارانه منم الان که ۹ صبحه واریز نشده
خانواده ما ۳ نفر،نه ماشین داریم نه خونه،خرید کالابرگی هم نداشتیم،ماه پیش ۲۰۰ کم ریختن،این ماهم ۲۰۰ تومن.شرم بر شما باشه که ما را محتاج این چندرغاز کردید.
پس چرا یارانه ما واریز نشده است .ما که تحت پوشش کمیته امداد هستیم .این چه وضعش آخه
الان ۳ روز ک پالایشگاه نفت بیرجند در حال سوختنه،هزاران میلیارد از پول بیت المال دود میشود ،اما دولت محرومان زورش به یک مستمری بگیر با حقوق ۶ میلیون میرسد که نه خونه داره نه ماشین.این ماه هم ۲۰۰ تومن از یارانه آب رفت.عدالت گستری دولت این شکلیه؟؟
بهتره بگین صدقه هرماه ملت واریز شد
یارانه اذر ماه چراواریزنشد،شماک گفتین مشکل برطرف شده،،مابایدب کجامراجعه کنبم
من هم مثل شماها وامی نگرفتم فگت با کارت یارانه خرید کردم یارانه من ۷ نفری است به ما گفتند که دولت کمک می کند ولی اینجوری نشد یارانه من این ما ۷۰۰تومان شد که به ما دادند
چرا یارانه آذر ماه برامون ۲۰ هزار تومان واریز شده دهک ۴ هستیم کالا برگ نگرفتیم .وام نگرفتیم .یعنی چی چرا این قدر مارو اذیت می کنید
سلام وعرض ادب یارانه اذرواریز نشده بانک صادرات ۲۱ اذر
یارانه ما تا الان ک ساعت چهار عصر واریز نشده،خواهش میکنم پیگیری کنید
سلام یارانه ما رو ۶۰۰ کم ریختن چکار کنیم
برا مارو نریختن از خدا بیخبرا
امروز 22 آذر ماه یارانه مارو بانک مهر ایران واریز نکردن از سایت هم پیگیری کردم میگه مشمول یارانه هستیم از سایت دیگه پیگیری کردم از دهک 9 به دهک 3 زده بود و حتی زده یارانه 400 برامون واریز کردن اما به حساب ما چیزی نیومده حتی رفتم بانک مانده گرفتم اما واریز نشده
سلام یارانه این ماه ما (آذر)۲۰۰هزارواریزشده درحالیکه ما۴ نفرخانواریم ،چرا کم واریزشده؟
سلام یارانه آذرماه برای واریز نشده است بنده خودم زیر نظر کمیته امداد هستم ومادر مریض دارم لاحق کمی از دارو با یارانه خریداری میشه لطفاً پیگیری کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست