بازدید 110418
زمانی برای آزادسازی یارانه‌های بلوکه شده

شارژ حساب یارانه بگیران تا ساعاتی دیگر/ یارانه ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

در شرایطی که بیش از یک سال از آغاز دوره جدید پرداخت یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار می گذرد، قرار است امشب یارانه نقدی دوباره به حساب های بانکی واریز شود، البته با این نکته مهم که مبلغ واریزی برای افراد تفاوت هایی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 11 July 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اردیبهشت ماه سال گذشته بود که رئیس جمهور در گفتگو با مردم از سازوکار جدید پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

بر این اساس، امروز سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۹ مربوط به تیر ماه ۱۴۰۲ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه قابل برداشت است.»

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه‌های مسدودی بالاخره آزاد می‌شود

در حالی که پیش‌تر تابناک اقتصادی در گزارش‌هایی به این موضوع پرداخته بود که علی رغم دستور رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال گذشته مبنی واریز یارانه یک ماه به حساب بانکی افرادی که تا پیش از آغاز طرح  مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از یارانه نقدی بهره مند می‌شدند، اما چندین ماه است که همچنان این یارانه نقدی در حساب بانکی بسیاری از مردم مسدود شده و امکان برداشت و حذف را ندارند.

در این باره، برسی‌های خبرنگار ما نشان داد تا پاییز سال گذشته، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن همچنان در مرحله بررسی درخواست بازبینی توسط وزارت رفاه و مبلغ یارانه نیز در حسابشان مسدود بوده؛ تعدادی که تا همین چند وقت پیش نیز به نظر نمی‌رسید تغییر چندانی کرده باشد، زیرا پیگیری‌های تابناک اقتصادی از مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان داد، همچنان تعداد زیادی از سرپرستات خانوار تعیین تکلیف نشده اند و با توجه به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، ده‌ها میلیارد تومان در حساب‌های بانکی مسدود است؛ رقمی که از حساب سازمان هدفمندی خارج شده و به حساب‌های بانکی رفته است، با این شرط که صاحبان حساب اجازه برداشت ندارند.  

حال در اطلاعیه امروز سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نظر می‌رسد که به این چالش و مساله مهم رسیدگی شده است. به گونه‌ای که در این اطلاعیه تاکید شده است: «سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده بود و درخواست بازبینی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه تا پایان سال ۱۴۰۱ جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود. ضمناٌ مبالغ مسدودی در حساب بانکی سرپرستان خانوار معترض محذوفی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته و دهک دهم باشند به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برگشت داده شد

بنابراین با این توضیحات، نتیجه می گیریم که امشب حساب سرپرستان مشمول دریافت یارانه نقدی، علاوه بر مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان، باید منتظر شارژ شدنم مبلغی اضافه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان نیز باشند؛ زیرا مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود؛ بنابراین گروهی از یارانه بگیران، در این ماه مبلغ ۶۰۰ و یا ۸۰۰ هزار تومان در پیامک واریزی به حساب مشاهده خواهند کرد.

متقاضیان کالابرگ الکترونیکی بخوانند

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. خاطر نشان میدارد حسب اطلاعات دریافتی این سازمان از مجری طرح کالابرگ الکترونیکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) سرپرستان خانوار دهک‌های ۱-۳ در صورتیکه ۸۰ درصد از مبلغ کل یارانه هر فرد خانوار را به صورت کالابرگ مصرف کرده باشند مشمول دریافت باقی مانده مبالغ یارانه و افزایش ۲۰ درصدی بوده و برای ایشان قابل برداشت خواهد بود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه ۱۴۰۲ را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۸
درود بر سید محرومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
یارانه ها پولهای خورد بی ارزشی هستند که هیچ تاثیری در رندگی مردم ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دولت مردمی رئیسی)))):
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
احمدی نژاد یارانه 48 دلاری می داد. رییسی یارانه 6 دلاری می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
با پول یک ماه یارانه می توان 3 کیلو مرغ خرید که نصف آن آشغال و پوست و استخوان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این روز‌ها قیمت پوشاک به حدی بالا رفته که برخی سراغ اجاره لباس برای مهمانی‌ها می‌روند.
به گزارش سایت تیترکوتاه، اگر گشت و گذاری در پلتفرم‌های آگهی داشته باشید با انبوهی از تبلیغات اجاره لباس مجلسی و عروسی مواجه می‌شوید.
قیمت اجاره لباس مجلسی بستگی به مدل لباس و همچنین محل تهیه دارد که از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا شبی ۷۰۰ هزار تومان نیز می‌رود. این نکته را هم باید گفت که برای اجاره لباس عموما باید کارت ملی به عنوان امانت در اختیار مغازه‌ها قرار گیرد!
انسان
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این حرف شما اگر به خدا ودینتان اعتقاد دارید گناه کبیره است این چه مسئولی است که در طول صدارتشان معیشت مردم را به این روز رسانده ‌گرانی کالاهای اساسی وکلا تمام اجناس مسکن خودرو ،را،،،اینقدر فرد پرست نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تویی که فوری آماده درود فرستادنی میدانی که این مبلغ پول فقط یک کیلو گوشت است؟
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
درود بر خودش و همکارانش به خاطر فقیر کردن شصت میلیون جمعیت ایران و دادن مقداری صدقه به عنوان یارانه برای ساکت کردن
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
افرادی که دلاری حقوق ازشون میگیرن باید هم راضی باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چقدرمردم خودرو خفیف شدن که شما تیتر بزنی پول دو قالب پنیر تا ساعاتی دیگر واریز می شود!
خبرنگار سلامي كجاست گزارش تهيه كنه از كفايت يارانه ها. مردم ايران خيلي چيزا يادشون ميمونه
شاخص بورس ۳۰ هزار واحد دیگر هم کاهش یافت
روزنامه دنیای اقتصاد هفته پیش وبعداز انکه بورس سه روز متوالی مثبت
شد( مثبتش کردند) تیتر زد « بورس هت تریک کرد» !!!
اینها فقط اخبار رشد بورس را پوشش میدن و وقتی ریزش میکنه شتر دیدی ندیدی !
ای یارانه ها مانند آب نبات چوبی است که هر ماه دست مردم می دهند.
برای دهک بندی چرا تعداد اعضای خانواده رو در نظر نمی گیرن یک خانواده 6نفره که هیچ چیز نداره حتی یه پراید شکسته فقط یک مستمری 8میلیونی باید جز دهک 4باشه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
زیاد سخت نگیر.
یکی دو میلیون بالاتر هم تاثیر تو زندگیت نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خانواده شش نفره فقط یک نفر میره سر کار
؟؟
اهل ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ناشناس 16:01 : خانم خانه دار و 4 تا بچه قد و نیم قد همشون باید برند سرکار
300 هزار پول دوکیلو گیلاس است. اگر 45 هزار آدر سال 89 را بدهند با احتساب نرخ دلار( که تازه دلارخودشم افت ارزش داشته) باید حداقل 2 میلیون بدهند. در حالت فعلی بدون اینکه تاثیرچندانی در کمک به مردم داشته باشد فقط ماهانه 25 تریلیون به نقدینگی ودرنتیجه تورم افزوده میشود. افزایش بهای بنزین آزاد(ونه سهمیه ای) میتواندیکی ازراههای افزایش یارانه بدون نیاز به تولیدنقدینگی باشد.پس بهتر است دولت بدون توجه به هیاهوی عوام بنزین وگازوئیل آزاد را افزایش وبه یارانه عمومی اضافه کند.
یارانه های 6 و 8 دلاری نتیجه اجماع عقل محمود احمدی نژاد و دوستانش و در ادامه رییسی و همان دوستان احمدی نژاد است. همان پولی که احمدی نژاد آن را مربوط به امام زمان می دانست!
بیکار هستم هیچ منبع درآمدی ندارم حتی پول ندارم برای خودم دارو بخرم به سختی گذران زندگی میکنم اونم با کمک دوستان و آشنایان بعد منو زدن دهک 10 بازبینی هم قبول نکردن ! یعنی اگر من واقعا دهک 10 باشم باقی ملت که دهک های پایینتر هستن چی دارن میکشن ! فقط میتونم بگم دیدار ما به قیامت جناب رئیسی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
سری که زیر آب است چه 10 سانتیمتر چه 10 متر، فرقی نمی کند. پس غصه نخور!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دوست من شما تنها نیستی که حقتان ضایع شده دهک بندی اینا فقط به درد خودشان میخوره مطمن باش به خاطر این بی عدالتی یه روزی جواب پس خواهند داد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
دوست عزیز من ادم میشناسم ماشین خونه داره دهک 3خورده خیلیا رو میشناسم من هیچی ندارم نه خونه نه ماشین دهک 4خوردم اصلا شفاف سازی نمیکنن نمیدنی کجا بری چیکار کنی که اون ادمایی که از ما بلاترن یارانه،400یا500میگیرن شفاف سازی کنن ببینیم چرا اینقد میگیرن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
کارت ملی یی چیزی اجاره ندادی !؟؟
به بازنشسته یارانه نمیدن چون مثلا فرزندش مسافرت خارجی داشته حالا درکشون نمیرسه بررسی کنن سفر برای چه هست. اما به شخصی که مهاجرت کرده یا پناهنده شده چون پدرش یارانه میگیره خود شخص هم مشمول یارانه میشه همینقدر آمارها تون ناقص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
به گزارش آفتاب نیوز، به نظر می‌رسد میانگین قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیونی فروش کلیه نسبت به سال قبل رشد چندانی نداشته است. میزان تورم قیمت کلیه در مقایسه با بسیاری دیگر از کالا‌ها مانند کالا‌های اساسی بسیار کمتر به نظر می‌رسد، یکی از دلائل رشد کٌند نمودار قیمت کلیه می‌تواند افزایش عرضه در اثر رشد فقر و رکود تورمی در کشور به نسبت سطح تقاضا باشد. حجم قابل توجه آگهی‌ها در فضای مجازی نیز در مقایسه با سال‌های قبل به شکل محسوسی افزایش یافته است.
خیلی هم ممنونیم اسب پیشکش رو دندان نمی شمارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
متاسفم به این طرز فکرت
من مدیر ساختمان هستم همسرم هم مدیر صندوق خانوادگی در نتیجه شدیم دهک 10 هیچ اعتراضی هم قبول نمیکنن هیچ جایی هم نیست که بشه توجیهشون کرد که فعالیت مدیر ساختمان و مدیر صندوق چه ربطی به درآمد داره که زدن دهک 10 در صورتیکه از مال دنیا فقط یک آپارتمان داغون داریم و یه پراید اسقاطی . این چه ظلمی هست که دارید به مردم میکنید باور کنید این ظلم نمیتونه پایدار بمونه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ما هم همینطور،درجواب اعتراض نوشته در 6 ماه اخیر 40 میلیون کارت به کارت داشته ایی، خوب عزیز من حقوق من 7 میلیون هست در 6 ماه بیش از 40 میلیون میشه بعد با همین پول،قسط و ...میدیم برای بچه ام که دانشجوی شهرستان است پول به کارتش می ریزم والی آخرمتاسفانه کاری نمیشه کرد.
مرسی به خاطر صدقه
احتیاج به دادن یارانه نیست ، شما که همه چیز رو به قیمت جهانی دارید به مردم میدید بجز نان و بنزین البته .
حقوق هم مثل دنیا بدید ، دیگه نیازی به دادن یارانه نیست ، حداقل حقوق تو دنیا ۲ تا ۳ هزار دلاره ، یعنی صد تا ۱۵۰ میلیون در ماه .
کلیپی از یه بنده خدا در تیتراژ برنامه صف اول دائما پخش میکرد با لهجه لری که از مسئولین اول است " نان و دارو گران نمیشود" نمیدانم چرا خلافش شده
این یارانه بگیران همونهایی هستن که از ترس قطع شدن یارانه باید در انتخابات شرکت کنند. دولت بی منظور صدقه نمیده
بازنشسته آموزش و پرورش هستم هیچ درآمدی غیر از حقوق بازنشستگی ندارم یه خونه 35 ساله با یه سمند مدل 90 با کلی هزینه درمان آسیب های جنگ و هزینه درمان بیماری سرطان همسرم جز دهک ده قرار گرفتم و یارنه ام قطع شد اعتراض هم ناثیری نداشت
اداره مملکت به سبک کمیته امدادی. یارانه دیگه هیچی شد.دلار هزینه کن ریال صدقه بگیر
سلام خسته نباشید خیلی وقتا بعضی افراد راحت نظر میدن یارانه صدقه که به مردم میدن ولی قافل از گرفتاری مردم و سختی روزگار هستن که هستن آدماای که امیدشان به همین یارانه ولی اعتراف کنم خداای این پول یارانه برکت داره خدا خیرتان بوه
فعلا که مردم به دولت یارانه میدن با این مالیات ها و این قیمت ها.
ای کاش جلوی خرجهای بیهوده گرفته میشد وبه ملت شریف داده میشد افسوس که مدیریت نمیشود
چرا رایانه من نریختن
سلام الان ۴ماهه برا من یارانه ۳۰۰هزار تومنی زدن.آخه چرا یکی جواب بده بخاطر خدا.منم دختری ۶ساله دارم ک مبتلا ب سرطان بدخیم میباشد الان ۳ساله زندگیم فلج شده از فقر و نداری اعتراض زدم جواب نمیدن تلفن زدم جواب نمیدن بابا ب لا اله الی الله من با یارانه ماهی ۲میلیون کرایه خونه میدم اونم توی شهری ک زیر خط فقره و الانم بیکارم بخاطر رفت و آمد زیادی تهران براب ادامه درمان دخترم.بخاطر خدا یکی جوابمو بده درستش کنه گرفتارم شدید واقعا بدبختم
اقا این قسط کرونا اینماه قرار بود ۲۲ تومن بگیرن بعنوان اخرین قسط ...ولی ۳۵ تومن گرفتن..باقی کشورها وام بلاعوض دادن ولی اینجا هنوز باسودش ازما دارن کم میکنن
یارانه تی میلیاردی میره توجیب رییسی مردم گداگشنه حقشونه قسط 1میلیونی تمام نشده من ماهی 250تومان میگیرم رییسی ماهی 250میدم زندگی کنه
من یک بازنشسته هستم دهه هشتاد با دو فاصله خودرو داشتم فروختم تا الان خریدارحاضر نشده پلاک مارو فک کند با این دوپلاک مارو گذاشتن دهک دهم ومرفه بی درد با یک مستمری بخور ونمیر با این هزینه های وحشت ناک گرانی دارو درمان موادغذایی ووو هشت سال است مسافرتی نرفتیم نتوانستم فرزندانم را دادند کنم چون بیکار هستند کسی که بیکار باشد کسی به آن زن نمیدهدووووو کردیم ازاین خوشی ورفا واسایش وبهداشت وامنیت وووو خدایا اینها و آزما ومردم ایران نگیر...
ما مردم ایران چراتابه این حد ذلیل شدیم. پول دوتاوعده ساندویچ یارانه میدن. مردن بهتر از این زندگی ذلت باره. از عرش رفتیم به زیر فرش. ازاونور توتمام رسانه ها جار میزنن جیب سرپرستان خانوار پر پول شد. پولی که شمابه مردم میدین دهک اول تاسوم ۴ دلاره... ولی همه لوازم زندگی رو دارین به دلار وبدون یارانه به مردم میدین. حالا بربن داد بزنین مابه مردم ۴ دلار یارانه میدیم... همه دنیا دارن به حال وروز ما می خندن...
مستعمری، بگیرتامین، اجتماعی، مرحوم، بدرمم، طلاق، گرفتم، بیوه، هستم، یارانه، ام، همش ماهی، 300هست،،مسولین،خواهشا،رسیدگی،کنن،
این یارانه فقط پول یه جفت دمپایی برادخترم شداونم توبازاردست فروشان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار