بازدید 1892

فراخوان اعتصاب جهانی در همبستگی با مردم غزه

بسیاری از فعالان فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در جهان در حمایت از مردم غزه شدند.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از الجزیره، فعالان فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در جهان در روز دوشنبه ۱۱ دسامبر در همبستگی با مردم غزه شدند.

گفته شده این درخواست با استقبال گسترده در فضای مجازی مواجه شده تا فشار بر دولت‌ها برای تحرک جدی جهت توقف جنایت‌ها علیه ملت فلسطین افزایش پیدا کند.

اعتصاب جهانی موردنظر شامل بیرون رفتن از خانه، عدم خرید چیزی (نقدی یا آنلاین) و استفاده نکردن از حساب‌های بانکی یا انجام هر گونه تراکنش مالی است.

این اعتصاب همچنین شامل عدم فعالیت در حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام و استفاده از هشتگ #StrikeForGaza به انگلیسی و #الاضراب_الشامل به زبان عربی برای ابراز حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی است.

همزمان ساعاتی پیش، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه آمار جدید شهیدان و زخمی‌های غزه را اعلام کرد و گفت که در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

همچنین القدره از افزایش آمار زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر خبر داد.

وی تاکید کرد که در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به غزه ۲۹۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه حمایت‌های آمریکا و عدم اقدامی جدی از سوی جامعه بین‌الملل، همچنان به جنایت‌های خود در غزه ادامه می‌دهد. واشنگتن تنها کشوری بود که قطع‌نامه اخیر سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس در نوار غزه را وتو کرد و مشخص شده است که پنتاگون چند ساعت پس از این اقدام، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بابت فروش سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی، به جیب زده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) با صدور بیانیه‌ای از هلاکت بیش از ۴۰ نظامی صهیونیست در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که از هلاکت این تعداد نظامی صهیونیست اطمینان دارد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته، ده‌ها نظامی صهیونیست دیگر را نیز به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

همچنین گردان‌های قسام از انهدام کلی یا جزئی ۴۴ جنگ‌افزار نظامی دشمن طی ۴۸ ساعت گذشته در تمامی محورهای نبرد در نوار غزه خبر داد.

بر اساس بیانیه قسام، مبارزان مقاومت موفق شده‌اند مقر فرماندهی میدانی دشمن و استحکامات آن را در شرق خان‌یونس با خمپاره سنگین و موشک‌های کوتاه‌برد هدف قرار بدهند.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی به زخمی شدن ۱۵۹۳ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه اذعان و تاکید کرد که حال ۲۵۵ نفر از آنها وخیم است.

ارتش این رژیم اذعان کرد: ۵۵۹ نظامی از زمان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند که حال ۱۲۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۴۱۶ نظامی در بیمارستانها تحت درمان هستند که ۴۰ درصد از آنها حالشان وخیم و ۲۱۱ نفر هم جراحت متوسط دارند.

ارتش این رژیم به هلاکت ۴۲۶ نظامی و افسر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر اذعان کرد که ۱۰۲ نفر از آنها از زمان شروع حمله زمینی کشته شده اند.

همچنین ارتش این رژیم از هلاکت ۲۹ نظامی از زمان پایان آتش بس موقت خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست